کد خبر : 314905
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

الوفاق بحرین: آل‌خلیفه در طول دو ماه اخیر مرتکب ۳۰۰ مورد نقض حقوق شد

الوفاق بحرین: آل‌خلیفه در طول دو ماه اخیر مرتکب ۳۰۰ مورد نقض حقوق شد

بزرگترین گروه مخالف در بحرین از رصد و ثبت نزدیک به ۳۰۰ مورد نقض حقوق توسط رژیم آل خلیفه در طول دو ماه اکتبر و نوامبر خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور در گزارشی اعلام کرد، رژیم آل خلیفه در طول ماه‌های اکتبر و نوامبر مرتکب ۳۰۰ مورد نقض حقوق از جمله ۱۶ مورد بازداشت افراد از جمله چهار کودک شد.

الوفاق در گزارش خود که مربوط به تحولات بحرین از یکم اکتبر تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ است، اعلام کرد، بزرگترین رویداد در این دوره انتخابات پارلمانی صوری و راهپیمایی‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز در محکومیت آن و نیز بازداشت برخی از اعضای خانواده حسن مشیمع، فعال حقوقی بازداشت شده به دلیل تحصن در اعتراض به حبس فرزندشان و محرومیت مداوم او از درمان بود.

همچنین جمعیت الوفاق در گزارش خود به ۱۶ مورد بازداشت از جمله دستگیری چهار کودک اشاره کرد که ۱۳ مورد آنها در اکتبر و سه مورد در نوامبر بود که چهار تن از آنها آزاد شدند.

در این گزارش درباره موارد احضار به دادگاه نیز آمده است، در ماه اکتبر یک مورد احضار به دادگاه رصد شد که مربوط به علی ابراهیم العجوز، شهروند بحرینی بود، در ماه نوامبر تعدادی از اعضای خانواده مشیمع را پس از تحصن مقابل منزلش و مرکز بهداشتی “کانو” بازداشت شدند، آنها در اعتراض به محرومیت فرزندشان از درمان با وجود وخامت شرایط جسمی‌اش تحصن کرده و آزادی فوری او را خواستار شده بودند.

الوفاق در این خصوص توضیح داد، خانواده المشیمع بازداشت شده و در مرکز پلیس الحوره بازجویی شدند اما اسامی و تعداد دقیق آنها اعلام نشد.

طبق گزارش یاد شده، تعداد کل حکم‌های ظالمانه صادر شده در بحرین چهار مورد بود که همگی آنها از سوی دادگاه تجدیدنظر صادر شدند و از جمله آنها حکمی علیه احمد علی حبیل، کودک بحرینی بود.

در این گزارش درباره موارد نقض در زندان‌های رژیم آل خلیفه نیز آمده است، الوفاق ۱۷ مورد نقض فردی شامل ۱۰ مورد در زندان مرکزی “جو” و یک مورد در زندان “الحوض الجاف” را ثبت کرد که شامل پنج مورد شکنجه، هفت مورد بدرفتاری و پنج مورد محرومیت از درمان بود.

همچنین یک مورد نقض جمعی در زندان مرکزی “جو” رصد شد؛ ساختمان شماره پنج این زندان هدف یک بازرسی خشونت‌آمیز قرار گرفت به این شکل که پلیس زندان به ساختمان یورش برده و زندانی‌ها را مجبور کرد از ساختمان خارج شوند و در این تفتیش برخی وسایل نماز و مناسک دینی را مصادره کرد که در نتیجه آن درگیری لفظی شدیدی میان زندانی‌ها و نیروهای پلیس شکل گرفت و در ادامه نیروهای پلیس برخی از زندانی‌ها را کتک زده و به سلول انفرادی منتقل کردند.

جمعیت الوفاق بحرین در گزارش خود چهار مورد اعتراض فردی را در زندان‌های آل خلیفه ثبت کرد که سه مورد آنها اعتصاب ارتباطی (قطع ارتباط) و یک مورد اعتصاب غذا در زندان مرکزی “جو” بود، همچنین در زندان الحوض الجوف یک مورد اعتصاب غذا و در زندان جو یک مورد تحصن در راهروهای زندان رصد شد.

همچنین جمعیت الوفاق ۲۳۵ عملیات یورش در ۳۰ منطقه بحرین از جمله در السنابس، جدحفص و الدیه را رصد کرد.

الوفاق درباره اعتراضات و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در بحرین نیز ۱۱۰ مورد اعتراض در ۲۸ منطقه این کشور را گزارش کرد.

الوفاق بحرین: آل‌خلیفه در طول دو ماه اخیر مرتکب ۳۰۰ مورد نقض حقوق شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =