کد خبر : 5547
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
-

تجمع اعتراضی «روز نکبت» مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس + تصاویر

تجمع اعتراض آمیز ضدصهیونیستی همزمان با روز نکبت در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس برگزار شد.

به گزارش علویون؛ گروهی از هواداران فلسطین به همراه جمعی از فلسطینیان ساکن لندن به مناسبت شصت وهفتمین سالگرد فاجعه نکبت در فلسطین با تجمع در مقابل دفتر نخست وزیر بریتانیا خواهان پایان اشغالگری در این سرزمین شدند.

شرکت کنندگان در این مراسم که از گروه های مختلف سیاسی وهوادار فلسطین حضور داشتند، با تشریح وضعیت کنونی سرزمین‌های اشغالی، به گوشه‌هایی از واقعه جنایت بار روز نکبت اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار ابنا از لندن، صهیونیست ها ۶۷ سال پیش، در چنین روزی با یورش به شهرها و روستاهای فلسطین و قتل عام مردم بی گناه، زمینه تشکیل رژیم استعماری صهیونیستی را فراهم آوردند.

در این واقعه که به روز نکبت و فاجعه شهرت یافته، بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطینی با خاک یکسان شد و صهیونیست ها عده زیادی از مردم فلسطین را قتل عام کردند.

بر اثر این جنایت صهیونیست ها، گروه زیادی از مردم بومی فلسطین ناگزیر به ترک خانه و کاشانه خود شدند و سپس صهیونیست ها بخش بعدی نقشه استعماری خود را که جایگزین کردن یهودی های مهاجر به جای مردم بومی آن منطقه بود، اجرا کردند.

تجمع کنندگان در مراسم روز نکبت در لندن اظهار داشتند: ما امروز در مقابل دفتر نخست وزیر گرد هم آمده ایم، زیرا دولت انگلیس یکی از حامیان اصلی صهیونیست ها است. ما خواهان آزادی فلسطین، پایان محاصره ظالمانه غزه و بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری شان هستیم.

آنان خطاب به سیاستمداران گفتند: دولت انگلیس و حامیان اسراییل بدانند که فلسطین دیر یا زود به دست فرزندان مقاوم این سرزمین آزاد خواهد شد، اما انچه بجا خواهد ماند، شرمساری بزرگ برای آنانی است که چشم خود را به روی این همه جنایت بسته اند و همواره حامی رژیم نژادپرست اسراییل هستند.

براساس آمارهای موجود هم اینک بیش از هفت میلیون فلسطینی در سراسر جهان آواره هستند.

همچنین منطقه نوار غزه در محاصره کامل قرار دارد و هر از چندگاهی صهیونیست ها به بهانه های گوناگون، مردم بی دفاع این سرزمین را آماج بمباران وگلوله های خود قرار داده و به قتل می‌رسانند.

تجمع کنندگان همچنین با دروغین خواندن گفتگوهای صلح، بر ادامه مقاومت و مبارزه با صهیونیست ها تا آزادی سرزمین فلسطین تاکید کردند.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + چهار =