کد خبر : 5342
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
-

شیخ برجسته استان «عمران»: دیگر صبر قبایل یمن تمام شده است /حمله مجدد خمپاره‌ای به «نجران» در عربستان/ناپدید شدن یک جنگنده ائتلاف عربستان در یمن

بیستمین روز حملات عربستان سعودی در حالی آغاز شد که جنگنده‌های سعودی بار دیگر فرودگاه صنعا را بمباران کردند تا اجازه ندهند کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن برسد و همزمان استان صعده را در ۴۸ ساعت ۲۰۰ بار بمباران کردند.

به گزارش علویون؛ عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (۲۱ آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از ۲۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه ۶ فرودین (۲۶ مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس ۵ روزه در یمن تاکید کردند، اما ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز ساعاتی پس از این نشست، آغاز عملیات نظامی عربستان علیه صعده یمن را اعلام کرده است.

مهم‌ترین اخبار روز نوزدهم عملیات «بازگرداندن امید» عربستان را می‌توانید در اینـجـا مرور کنید.

* * * * * *

اخبار روز بیستم را در زیر دنبال کنید

*

*حمله مجدد خمپاره‌ای به «نجران» در عربستان

*شیخ «علی سنان الغولی» از شیوخ برجسته استان «عمران» یمن با هشدار درباره تکرار جنگ ۸ ساله عراق و ایران این بار در یمن گفت: دیگر صبر قبایل یمن تمام شده است 

* ناپدید شدن یک جنگنده ائتلاف عربستان در یمن

*طرح ابتکاری ۱۰ بندی رئیس‌جمهور سابق یمن جنوبی

ابراهیم جعفری: مخالف دخالت خارجی در یمن هستیم

ادعای پادشاه عربستان: هدف از حمله به یمن جلوگیری از تبدیل شدن آن به کانون «توطئه‌ منطقه‌ای» است

* امارات: برای حل بحران یمن نباید ایران حضور داشته باشد

جنگنده‌‌های مالزی برای مشارکت در تجاوز به یمن وارد عربستان شدند/جنگنده‌ها و نیروهای نظامی مالزی برای مشارکت در عملیات ناامید عربستان برای حمله به یمن وارد ریاض شدند.

* انصراف پادشاه عربستان از شرکت در کنفرانس «کمپ‌دیوید»/وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که ولیعهد عربستان به جای پادشاه این کشور برای شرکت در کنفرانس کمپ‌دیوید در راس هیات سعودی عازم آمریکا می‌شود.

* جنگنده‌های سعودی بار دیگر اقدام به بمباران فرودگاه صنعا کردند تا اجازه ندهند کمک های بشردوستانه به مردم یمن برسد و همزمان سعودی‌ها استان صعده را در ۴۸ ساعت گذشته ۲۰۰ بار بمباران کردند.

* پخش شبکه المسیره یمن بر روی فرکانس ۱۱۳۵۳ “نایل ست” در پی فشارهای عربستان سعودی و آمریکا به شرکت مالک این فرکانس متوقف شد/ المسیره به پخش برنامه‌های خود از فرکانس جدید ۱۱۶۴۱ نایل ست ادامه می‌دهد

* چندین خمپاره به یک کارخانه سیمان در منطقه «احد المسارحه» از توابع منطقه «جازان» در عربستان سعودی اصابت کرد

* مردم شرق عربستان علیه جنایات آل سعود تظاهرات می‌کنند

* پس از سنگال، «مالزی» به تجاوز عربستان سعودی به یمن پیوست.

منبع: فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + پنج =