کد خبر : 5260
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
-

خبرگزاری فرانسه: کارمند سابق وزارت انرژی آمريکا به اتهام تلاش برای فروش اسرار دولتی به ایران بازداشت شد

مقامات آمريکايي مدعی شدند یکی از کارمندان سابق وزارت انرژی اين کشور به اتهام تلاش برای هک کردن رايانه های دولتی و فروش اطلاعات هسته ای این کشور به ايران، چين و ونزوئلا بازداشت شده است.

به گزارش علویون از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از  خبرگزاری فرانسه، مقامات آمريکايي مدعی شدند یکی از کارمندان سابق وزارت انرژی اين کشور به اتهام تلاش براي هک کردن رايانه های دولتی و فروش اطلاعات هسته ای این کشور به ايران، چين و ونزوئلا بازداشت شده است.

اين مقامات افزودند چارلز هاروي اکلستون ۶۲ ساله که در کميسيون نظارت هسته اي هم کار مي کرد در عمليات مخفي پليس فدرال امريکا (اف بي آي ) بازداشت شد. اين عمليات بعد از آن شروع شد که اکلستون وارد يک سفارتخانه خارجي شد و اطلاعات طبقه بندي شده اي تحويل آنها داد.
اکلستون به ماموران مخفي اف بي اي که به عنوان نمايندگان کشوري که از آن نام برده نشده است با او تماس گرفته بودند پيشنهاد کرد که ايميل هاي تقلبي که حاوي بدافزاري بود که مي توان از آن براي به دست آوردن اطلاعات هسته اي طبقه بندي شده استفاده کرد طراحي و آنها را براي کارمندان وزارت انرژي ارسال کند.
اکلستون که در ارتباط با چهار اتهام با حداکثر ۵۰ سال زندان روبروست همچنين پيشنهاد کرد که در مقابل دريافت پول اطلاعات حساس ارائه کند.
جان کارلين دستيار دادستان کل آمريکا گفت :« همانگونه که در کيفرخواست ادعا شده است اکلستون تلاش کرد به سامانه هاي رايانه اي دولت امريکا که حاوي اطلاعات مربوط به سلاح هاي هسته اي هستند با نيت اجازه دادن به کشورهاي خارجي جهت دسترسي به اين اطلاعات نفوذ و از آنها بهره برداري کند.»
بر اساس اسناد اف بي آي که خبرگزاري فرانسه موفق به رويت آنها شد « اکلستون در پاسخ به اين سوال که اگر کشور الف به دست يافتن به اطلاعات دولت امريکا که او آنها را عرضه مي کرد علاقمند نبود او چه کار مي کرد گفت در آن صورت او به چين ، ايران يا ونزوئلا روي مي آورد چون معتقد بود اين کشورها به اين اطلاعات علاقمند هستند.»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 19 =