کد خبر : 4927
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۵۶
-

یکی از رهبران انصارالله: «توفان قاطع» به «توفان آل سعود» تبدیل شد/بمباران باند فرودگاه صنعاء برای ممانعت از فرود هواپیمای ایرانی

سی‌ و پنجمین روز تجاوز عربستان به یمن و بمباران مراکز حیاتی از جمله بیمارستان‌ها ادامه دارد و سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد در شرایطی که یمن از اوضاع فاجعه‌بار بهداشتی رنج می‌برد حمله به مراکز پزشکی اقدامی غیر انسانی است.

به گزارش علویون؛ عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (۲۱ آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از ۲۵۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه ۶ فرودین (۲۶ مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

مهم‌ترین اخبار روز هفتم عملیات «بازگرداندن امید» عربستان را می‌توانید در اینـجـا مرور کنید.

* * * * * *

جدیدترین تحولات امروز یمن را در زیر دنبال کنید

*

*در درگیری‌ طرفداران رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن با انصارالله و نیروهای ارتش در «الصرواح» واقع در غرب استان «مأرب» ۱۷ عضو انصارالله کشته شدند.

*یکی از رهبران انصارالله: «توفان قاطع» به «توفان آل سعود» تبدیل شد

* «ملک سلمان» همین امروز خواستار بیعت با ولی‌عهد جدید و پسرش شد
* حذف ولی‌عهد شاه عربستان و انتصابات تازه/ اعطای جایگاه‌های بالاتر به حامیان سرسخت تجاوز به یمن در عربستان

* سازمان جهانی بهداشت حمله به بیمارستان ها را در یمن محکوم کرد /سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در شرایطی که یمن از اوضاع فاجعه بار انسانی و بهداشتی رنج می‌برد، بمباران بیمارستان ها و حمله به کادر پزشکی و امدادرسانی اقدامی غیر انسانی و غیرقانونی است و ما آن را به شدت محکوم می کنیم.»

* حزب الله: پیروزی از آن ملت یمن است/ مسئول روابط عربی حزب الله لبنان در کنفرانس همبستگی با ملت یمن تاکید کرد که پیروزی نهایی از آن ملت یمن است که با شجاعت به رویارویی با متجاوزان برخاسته‌اند.

* تظاهرات مقابل سفارت عربستان در لبنان/ مردم لبنان روز سه‌شنبه مقابل سفارت عربستان در بیروت در اعتراض به تجاوز این کشور به یمن تجمع کردند.

* حمله جنگنده‌های سعودی به باند فرودگاه صنعاء برای ممانعت از فرود هواپیمای ایرانی/ منابع رسانه‌ای خبر دادند که یک هواپیمای حامل کمک‌های ایرانی منطقه پرواز ممنوع ایجاد شده توسط سعودی‌ها بر فراز یمن را نقض کرده و جنگنده‌های سعودی برای ممانعت از فرود این هواپیما اقدام به بمباران باند فرودگاه صنعا کرده است.

 

 

منبع: فارس

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 2 =