کد خبر : 4808
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
-

تمدید بازداشت دبیرکل الوفاق بحرین/ انقلابیون خواستار آزادی شیخ علی سلمان شدند + تصاویر

چهارمین جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق در منامه برگزار و دادگاه دستور به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان تا ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) داد.

به گزارش علویون؛ «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت ملی اسلامی الوفاق به منظور برگزاری چهارمین جلسه محاکمه‌اش وارد دادگاه منامه شده و اندکی بعد جلسه دادگاه آغاز شد.

فضای اطراف دادگاه کاملا امنیتی گزارش شده است و دادگاه درحالی شروع شد که نیروهای امنیتی آل خلیفه از ورود تعدادی از خبرنگاران از جمله «نزیهه سعید»، خبرنگار رادیو مونت کارلو به دادگاه برای پوشش این خبر جلوگیری کردند.

مأموران آل خلیفه همچنین از حضور «عبدالنبی العکری» نماینده جمعیت «الشفافیة» در جلسه دادگاه شیخ علی سلمان ممانعت به عمل آوردند.

در پایان دادگاه دستور به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان تا ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) داد.

شیخ علی سلمان، دبیر کل الوفاق، اصلیترین گروه مخالف رژیم سلطنتی آل خلیفه به تلاش برای سرنگونی رژیم آل خلیفه و همکاری با قدرت‌های خارجی متهم شده است.

وی اواخر دسامبر ۲۰۱۴ میلادی به اتهام آنچه تلاش برای تغییر رژیم عنوان شده است، دستگیر شد و این اتهامات را شدیدا رد کرده است.

الوفاق اعلام کرد شیخ علی به عنوان یک روحانی فقط خواستار برقراری عدالت، برابری و ساخت کشور براساس دموکراسی است.

برهمین اساس مردم انقلابی بحرین با برپایی تظاهرات در شهر‌ها و روستاهای مختلف این کشور آزادی فوری دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق را که بیش از ۱۱۰ روز است توسط نیروهای رژیم آل خلیفه دستگیر و در زندان به سر می‌برد خواستار شدند.

مردم شهرک بوصیبع با برگزاری تظاهراتی، آزادی فوری شیخ علی سلمان و سایر رهبران و فعالان سیاسی دربند نظام آل خلیفه را خواستار شدند. معترضان بر لزوم تحقق خواسته‌های انقلاب ۱۴ فوریه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، اهالی مناطق المصلی، الدیه، الدراز و المرخ با در دست گرفتن تصاویر شیخ علی سلمان، توقف محاکمه و آزادی وی را از رژیم آل خلیفه خواستار شدند.

معترضان حاضر در تظاهرات با سر دادن شعار علیه رژیم آل خلیفه اراده خود را در پیگیری خواسته‌هایشان اعلام کردند.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 9 =