کد خبر : 4781
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
-

عربستان، حمله به یمن را متوقف کرد

عربستان سعودی حملات خود به یمن را متوقف کرد.

به گزارش علویون؛ پس از ۲۶ روز کشتار مردم بی دفاع یمن، عربستان سعودی حملات خود به این کشور را متوقف کرد.

تلویزیون دولتی سعودی دقایقی پیش پایان تجاوز این کشور به مردم مظلوم یمن را اعلام کرد.

ائتلافی که به سرکردگی آل سعود و تحت نام “طوفان قاطع” اجازه هرگونه جنایت در یمن را بر خود روا داشت، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی به پایان رسید و مرحله بازگرداندن امید به یمنی‌ها(!!) به منظور انجام عملیات سیاسی طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آغاز شده است.

در این بیانیه ادعا شد که حملات، به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود رسید!

همچنین «احمد بن حسن عسیری» فرمانده این ائتلاف متجاوز، در نشستی خبری که هم اکنون (ساعت ۲۳:۱۵ سه شنبه) جریان دارد  ضمن اعلام پایان بمباران یمن اظهار داشت: گارد ملی عربستان برای سهیم شدن در امنیت مرزهای جنوبی سعودی مستقر خواهند شد.

وی که در پایگاه هوایی ریاض سخن می گفت در عین حال اضافه کرد: استراتژی ما در آینده یمن، مخلوطی از “فعالیت دیپلماتیک” و “اقدام نظامی” خواهد بود!

رویوران: این حمله رسوایی برای عربستان بود

دقایقی بعد از اعلام آتش بس، یک تحلیلگر مسایل کشورهای عربی، این اقدام را شکست آل سعود خواند و گفت: این تهاجم، یک رسوایی برای عربستان سعودی است.

«حسین رویوران» با ذکر اینکه حملات هوایی نیاز به “بانک اهداف” دارد، افزود: در کشور فقیری مثل یمن اهداف زیادی وجود ندارد؛ لذا سردرگمی عجیبی بر ارتش سعودی حاکم بود، به شکلی که حتی پاسگاه خودشان را مورد هدف قرار دادند!

وی که با برنامه “پیشخوان خبر” شبکه خبر گفتگو می‌کرد، با اشاره به برخی واکنش‌های قبلیه‌ای محدود از سوی یمنی‌ها نیز اظهار داشت: جنگجویان یک قبیله، نظامیان یک پاسگاه سعودی را خلع سلاح کردند؛ حال اگر حمله از سوی همه مردم یمن انجام شود چه خواهد شد؟

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 3 =