کد خبر : 4209
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
-

ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به مسابقه بین‌المللی «هولوکاست»/ برپایی نمایشگاه در اردیبهشت

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» از ارسال ۸۳۹ اثر به این مسابقه خبر داد و گفت: نمایشگاه این آثار از ۱۹ اردیبهشت به مدت ۱۲ روز در مؤسسه شهدای هفتم تیر سرچشمه و موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می‌شود.

به گزارش علویون؛ سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» درخصوص شرکت کاریکاتوریست‌های جهان در دومین مسابقه بین‌المللی «هولوکاست»، اظهار داشت: بعد از توهین نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، اقدام به برگزاری دومین مسابقه بین‌المللی «هولوکاست» کردیم که فراخوان این مسابقه در پنجم بهمن سال گذشته اعلام شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه، گفت: هدف ما از برگزاری چنین مسابقه‌ای نشان دادن دوگانگی رژیم صهیونیستی در «آزادی بیان» است. آنها از طرفی توهین به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را جایز می‌دانند اما مانع از تحقیق و بررسی درباره هولوکاست می‌شوند.

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» ادامه داد: مهلت ارسال اثر تا ۱۲ فروردین ماه ۹۴ بود که در مجموع هنرمندان ۵۱ کشور در این مسابقه حضور داشتند و ۸۳۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. از این تعداد ۶۸۶ اثر مربوط به بخش کارتون و ۱۵۳ اثر مربوط به بخش کاریکاتور بود.

وی بیان داشت: کل هنرمندان شرکت کننده ۳۱۲ نفر بودند که این تعداد ۱۰۴ هنرمند ایرانی و ۲۰۸ هنرمند خارجی بودند. بیشترین هنرمندان شرکت‌کننده هم به ترتیب مربوط به کشورهای ایران با ۱۰۴ نفر، اندونزی با ۲۷ نفر، برزیل ۲۳ نفر،‌ فرانسه ۱۸ نفر، ترکیه ۱۸ نفر و چین ۱۳ نفر بوده است.

شجاعی‌طباطبایی ادامه داد: رأس ۳ روز آینده مرحله اول داوری می‌شود که داوری  بخش‌ انتخاب توسط حجت‌الاسلام محمدرضا زائری،‌محمد حسین نیرومند و بنده انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: هفته جاری تمام آثاری که به مرحله اول راه پیدا می‌کند را در سایت ایران کارتون منتشر می‌کنیم. نمایشگاه این آثار نیز از ۱۹ تا ۳۱ اردیبهشت در مؤسسه شهدای هفتم تیر سرچشمه و همچنین موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می‌شود.

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» افزود: برنامه دیگر این مسابقه تجلیل از آثار برگزیده و اهدای جوایز است مجموع ۵۰ هزار دلار برای جوایز در نظر گرفته شده است. همچنین در این مراسم از ۲ سایت‌های داخلی و ۳ سایت خارجی که ما را در اطلاع رسانی همراهی کردند، تقدیر خواهد شد.

وی در پایان از انتشار کتاب و لوح فشرده از آثار ارسالی به دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» خبر داد و گفت: این آثار به برگزیدگان و مدعوین اهدا خواهد شد.

 

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =