کد خبر : 3770
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
-

کمک خلبان به عمد زمینه سقوط هواپیمای ایرباس لوفت‌هانزا را فراهم کرد

کمک خلبان ۲۸ ساله هواپیما خود را تنها در کابین خلبان حبس کرد و تمامی سرنشینان هواپیما را به کام مرگ کشاند.

به گزارش علویون از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از “رویترز،” کمک خلبان هواپیمای ایرباس A320 شرکت لوفت‌هانزا — که ۲ روز پیش در کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد — نقش مهمی در وقوع این سانحه هوایی ایفا کرده است. به باور مقامات امنیتی آلمان، “آندریاس لوبیتس” ۲۸ ساله پس از خروج خلبان از کابین، در کابین را قفل و هواپیما را به حال خود رها کرد. تلاشهای خلبان هم برای ورود به کابین ناکام ماند. خلبان حتی کوشید در کابین را بشکند و به زور وارد شود؛ ولی موفق نشد.

 

این اطلاعات از یکی از ۲ جعبه سیاه هواپیما و بررسی صداهای ضبط‌شده در آن استخراج شده است. مقامات شرکت لوفت‌هانزا می‌گویند کمک خلبان از سلامت روانی کامل برخوردار بوده و هیچ نشانی از اختلال روانی و عقلی در وی مشاهده نشده بود.

 

بنا بر اعلام مقامات فرانسوی، کاهش ارتفاع هواپیما و سقوط آن در یک بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای رخ داده و سرنشینان هواپیما تا لحظات پایانی از آنچه انتظارشان را می‌کشید بی‌اطلاع بودند. تنها در لحظات پایانی منتهی به سقوط هواپیما و نزدیک شدن آن به دامنه کوه، صدای جیغ مسافران به گوش می‌رسد. در این حادثه ۱۵۰ سرنشین هواپیما — از جمله ۲ خبرنگار ایرانی — جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =