کد خبر : 316858
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
-

از اشتباه تاریخی فیفا و رئیس ایتالیایی‌اش تا عجایب فوتبال ایران!

از اشتباه تاریخی فیفا و رئیس ایتالیایی‌اش تا عجایب فوتبال ایران!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از جنجال عنوان جعلی برای خلیج فارس در رقابت‌های کشورهای عرب تا تمدید فرانسه با دشان تا سال ۲۰۲۶، روند ادامه‌دار برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بدون تماشاگر و رقابت دو غول اروپا بر سر ستاره رئال مادرید.

به گزارش عصرقائم، وضعیت اداره فدراسیون‌های ورزشی از جمله موضوعاتی است که در ماه‌های اخیر چالش‌هایی را به وجود آورده تا جایی که این موضوع به صحن علنی مجلس هم کشیده شد و وزیر ورزش توضیحاتی درباره‌اش ارائه کرد. به تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی از «بلاتکلیفی ۱۸، ۱۹» فدراسیون سخن گفت؛ فدراسیون‌هایی که به خاطر برکناری، استعفا یا پایان دوره کاری تحت سرپرستی اداره می‌شوند. در همین رابطه وزارت ورزش و جوانان درباره چرایی اداره ۱۵ فدراسیون ورزشی توسط سرپرست به صورت تفکیکی به ایسنا پاسخ داد.

به یاد تختی…

غلامرضا تختی پنجم شهریور ۱۳۰۹ در محله خانی‌آباد در جنوب تهران، چشم به جهان گشود و سرانجام در یک روز سرد زمستانی در ۱۷ دی ۱۳۴۶ در سن ۳۷ سالگی چشم از جهان فروبست. عمرش کوتاه بود اما عمق وجودش چنان بلند که سال‌هاست، پهلوانی را با نام او معنا می‌کنیم. تختی یک مدال طلا، دو نقره و یک مقام چهارمی المپیک، دو طلا و دو نقره جهان به همراه طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه زرین و پرافتخار خود دارد؛ در همین رابطه ایسنا هر سال آمدن و رفتنش را پاس می‌دارد تا در روزگاری که سخت محتاج مروت و جوانمردی است، به پهلوانی مردی مردمدار ببالیم؛ پهلوانی که همیشه سمت مردم بود و پناهشان و همین شد رمز جاودانه شدنش.

رقابت دو غول اروپا بر سر ستاره رئال مادرید

فرلان مندی یکی از بازیکنانی است که احتمال جدایی او از رئال مادرید بسیار زیاد است. این بازیکن در سال ۲۰۱۹ از المپیک لیون به رئال مادرید پیوست تا جایگزین مارسلو در این تیم شود. مندی تا سال ۲۰۲۵ با رئال قرارداد دارد اما سران این باشگاه قصد دارند او را بفروشند. باشگاه رئال مادرید طبق اعلام رسانه های آلمانی به جذب آلفونسو دیویس، بازیکن کانادایی بایرن مونیخ علاقه دارد و به همین خاطر قصد دارد مندی را در فهرست فروش قرار دهد. رقم فروش مندی ۵۰ میلیون یورو اعلام شده است که رقم بالایی است. منچستر سیتی و پاری سن ژرمن دو مشتری جدی این بازیکن هستند.

خبری از تعلیق دوچرخه‌سواری نیست

رسول هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در مورد حواشی برگزار نشدن انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری و بحث تعلیق شدن فدراسیون بیان کرد: تعلیق موضوعی است که در رسانه مطرح می شود اما بدون منبع است و صحت ندارد. نمی‌دانم چگونه می‌گویند در حال تعلیق است و بر اساس کدام نامه، فدراسیون تعلیق شده است. به هیچ عنوان فدراسیون در حال تعلیق نیست و نشر اکاذیب است.

تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون گلف

مجمع انتخاباتی فدراسیون گلف، سوم بهمن سال جاری به منظور تعیین رییس این فدراسیون برگزار می‌شود و ۴ نامزد جهت تصدی آن ثبت نام کرده‌اند، هر چند همچنان در مورد تایید یا رد صلاحیت این افراد از سوی وزارت ورزش، چیزی اعلام نشده است. عزیزی، غریبلو، ‌غلامزاده و الهام اکبری، ۴ نامزد ثبت نامی انتخابات فدراسیون گلف هستند و صلاحیت آن‌ها در کمیسیون تطبیق صلاحیت وزارت ورزش و جوانان بررسی شده اما هنوز نامه‌ای در مورد رد صلاحیت هیچکدام از آن ها، اعلام نشده است.

اعتراض فدراسیون فوتبال به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس

فدراسیون فوتبال نسبت به استفاده از عنوانی مجعول برای رقابت‌های کشورهای عرب به فیفا اعتراض خواهد کرد. فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد: در پی استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی، فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، این عنوان برجای مانده از کهن ترین منابع تاریخی، اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می دارد.

امروز صفحه اینستاگرام رسمی فدراسیون جهانی فوتبال و نیز صفحه شخصی رئیس فیفا، در متنی درباره مسابقات کشورهای عرب،‌ از عبارت مجعول برای خلیج فارس استفاده کرده بودند.

وضعیت مبهم ساره جوانمردی!

دومین مرحله اردوی آماده‌سازی ورزشکاران پاراتیرانداز برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین از امروز شنبه ۱۷ دی در حالی در سالن تیراندازی ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود که از بین ساره جوانمردی، نسرین شاهی، رقیه شجاعی، زهرا غلامزاده و محمدرضا میرشفیعی که به این اردو دعوت شده بودند تنها نسرین شاهی و محمدرضا میرشفیعی شرایط حضور در اردو را دارند و رقیه شجاعی به دلیل بیماری مادرش و زهرا غلامزاده به جهت این که درگیر امتحانات دانشگاه است، چند روز دیگر به اردو اضافه خواهند شد. این درحالی است که طبق اعلام حسین امیری، سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی، ساره جوانمردی مدت ۲ ماه است که در اردو حضور پیدا نمی‌کند و به عنوان سرمربی، اطلاعی از وضعیت او ندارد که آیا بالاخره تمرینات خود را با تیم پیگیری خواهد کرد یا خیر؟

از عجایب فوتبال ایران؛ بازی بدون تماشاگر

استادیوم‌هایی در سرتاسر جهان وجود دارند که تیم‌های مهمان با ترس و لرز به آن‌جا می‌روند. این استادیوم‌ها نوعی ناجی برای تیم‌هایشان به حساب می‌آیند و در بزنگاه‌ها به دادشان می‌رسند اما برگزاری بدون تماشاگر بازی‌های لیگ برتر فوتبال باعث شده که تیم‌های لیگ برتری بیشتر در بازی‌های خارج از خانه امتیاز کسب کنند؛ اتفاقی که باعث شده آن‌ها خیلی هم از حضور نداشتن تماشاگران در ورزشگاه‌ها ناراضی نباشند!

تمدید با دشان تا ۲۰۲۶

دیدیه دشان قرارداد خود را با تیم فوتبال فرانسه تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد و به این ترتیب در جام جهانی بعدی که در ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود، با تیم ملی فرانسه حضور خواهد داشت. قرارداد قبلی این مربی ۳۱ دسامبر به پایان رسیده بود. نوئل لو گرات رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه پیش از این تمایل خود را برای تمدید قرارداد با این مربی اعلام کرده بود. تمدید قرارداد دیدیه دشان به دلیل نتایج خوبی است که او در مدت ۱۰ سال اخیر با آبی‌ها به دست آورد، به ویژه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸، قهرمانی در لیگ ملت‌ها و همچنین دو فینال مهم یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۲۲، بنابراین بحث حضور زیدان در تیم ملی فرانسه نیز به پایان رسید.

روایت روز/ از اشتباه تاریخی فیفا و رئیس ایتالیایی‌اش تا عجایب فوتبال ایران!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 11 =