کد خبر : 3705
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
-

انتقاد کاریکاتوریست فرانسوی از جرم انگاری انتقاد از اسرائیل

یک کاریکاتوریست فرانسوی گفت: در فرانسه انتقاد از اسلام منع قانونی ندارد و یک کار صحیح به حساب می‌آید، اما انتقاد از یهودیان اسرائیل به عنوان یک جرم در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش علویون؛ «زئون» کاریکاتوریست فرانسوی چند هفته پیش پس از کشیدن کاریکاتوری درباره جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین، با شکایت نهاد مراقبت در برابر یهودستیزی در فرانسه به دادگاه فراخوانده شد و بازداشت شد.

در کاریکاتور منتشر شده توسط «زئون» سینه یک کودک فلسطینی به وسیله چاقویی به شکل رژیم صهیونیستی شکافته می‌شود.

«زئون» پس از بازداشت در مصاحبه با رسانه‌ها با اشاره به حادثه چارلی گفت: مردم در فرانسه بعد از حادثه چارلی به دو دسته چارلی و تروریست تقسیم شده‌اند. فضا بعد از این حادثه شبیه فضای بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر شده است و این دیدگاه حاکم شده که یا شما چارلی هستی یا یک تروریست هستی. چنین دیدگاه برگرفته از دیدگاه جورج بوش بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر است، او بعد از این حادثه گفت «شما یا با ما هستی یا با تروریست»

این کارکاتوریست فرانسوی ادامه داد: دستگیری من توسط رسانه‌های فرانسوی نادیده گرفته شد، چون که دیدگاه من با آن‌ها فرق می‌کند. در فرانسه انتقاد از اسلام منع قانونی ندارد و یک کار صحیح به حساب می‌آید، اما انتقاد از یهودیان اسرائیل به عنوان یک جرم در این کشور محسوب می‌شود.

وی در خصوص انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: دولت فرانسه با اینکه می‌دانست که انتشار کاریکاتور موهن در خصوص پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) مشکل درست می‌کند، اما فقط برای توهین کردن به دین اسلام اجازه انتشار این کاریکاتور را داد.

«زئون» کاریکاتورهای خود را ضدصهیونیستی دانست و افزود: برخی از گروه‌های صهیونیستی در فرانسه به کاریکاتورهای من برچسب ضد یهودی زدند، در حالی که اینگونه نیست و کاریکاتورهای من تنها ضد صهیونیستی و ضد اسرائیلی است.

این کاریکاتوریست فرانسوی با اشاره به عامل حادثه چارلی گفت: من فکر می‌کنم که در پشت حادثه چارلی کشورهای فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد. چگونه یک فردی می‌تواند در پاریس با وجود هزاران دوربین به آسانی دست به چنین اقدامی بزند. اسرائیل بیشترین نفع را از حادثه چارلی برد و این حادثه سبب گسترش روابط اسرائیل و فرانسه شد.

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 14 =