کد خبر : 3316
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
-

تظاهرات علیه آدم کشی پلیس آمریکا + تصاویر

در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی مردم شهر مدیسون تظاهرات برپا کردند.

به گزارش علویون؛ صد‌ها تن از شهروندان آمریکا در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی به ضرب گلوله نیروهای پلیس این کشور در مدیسون تظاهرات کردند.

«تونی رابینسون» ۱۹ ساله جمعه گذشته در پی رویارویی و تیراندازی پلیس آمریکا کشته شد.

تظاهرکنندگان با حمل پلاکارد و دست نوشته‌هایی حوادث مربوط به کشته شدن «میشل براون» در فرگوسن و «تامیر رایس» سیاه پوست ۱۲ ساله در کلویلند از سوی نیروهای پلیس این کشور را یادآوری کردند.

معترضان همچنین با سردادن شعارهایی در حمایت از سیاه پوستان، اقدامات خشونت آمیز و مرگبار نیروهای پلیس آمریکا را محکوم کردند.

«ترنس مور» از دوستان نزدیک و همکلاسی‌های تونی رابینسون در مدیسن وی را فردی خوب و مناسب خواند و ابراز امیدواری کرد اینگونه حوادث نه تنها برای سیاه پوستان بلکه برای سفید پوستان، مکزیکی‌های و هیچ کس دیگر اتفاق نیفتد و از مقامات پلیس خواستار رعایت اخلاق انسانی شد.

مراسم تشییع تونی رابینسون شنبه آینده در دبیرستان مدیسون برگزار می‌شود.

از سوی دیگر پس از گزارش هفته پیش وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر وجود تعصب‌های نژادی در اداره پلیس شهر فرگوسن، در ایالت میسوری، «توماس جکسون» رئیس پلیس این شهر از مقام خود استعفا کرده است.

توماس جکسون در زمان اعتراضات تابستان در برابر خواسته تظاهرکنندگان و رهبران سیاسی میسوری برای کناره گیری مقاومت کرده بود.

خشونت پلیس و تبعیض نژادی سازمان‌های مجری قوانین در امریکا علیه اقلیت‌ها، موجب نگرانی‌های فراوانی در این کشور شده است.

در ماه‌های اخیر کشته شدن چند شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح امریکایی به دست ماموران پلیس این کشور و رای هیات‌های منصفه به تبرئه این افسران، موجب برگزاری اعتراض‌های گسترده در امریکا شده است.

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =