کد خبر : 316162
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
-

سفیر فرانسه به وزارت خارجه ترکیه احضار شد

سفیر فرانسه به وزارت خارجه ترکیه احضار شد

اقوه مگرو، سفیر فرانسه در آنکارا در ارتباط با “تبلیغات ضدترکی” پ.ک.ک در جریان تظاهرات کردها در پاریس، به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.

به گزارش عصرقائم، یک منبع دیپلماتیک در آنکارا به اسپوتنیک گفت: امروز اقوه ماگرو، سفیر فرانسه در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد و واکنش ما به تبلیغات سیاهی که توسط حزب اتحاد دموکراتیک، یگان‌های مدافع خلق کرد، به بهانه حمله ۲۳ دسامبر یک مرد فرانسوی به مرکز فرهنگی کردها صورت می‌گیرد، ابراز شد، واکنش ما در این رابطه توسط سفارتمان در پاریس به دولتمردان مربوطه ابلاغ شد.

این منبع افزود که ماگرو از موضع آنکارا مطلع شده است. انتظارات ترکیه مبنی بر اینکه فرانسه در قبال حادثه مذکور با عقل سلیم عمل کند و اجازه ندهد سازمان تروریستی نقشه های موذیانه خود را پیش ببرد، تاکید شد.

روز جمعه یک مرد فرانسوی ۶۹ ساله در نزدیکی یک مرکز فرهنگی کردها در منطقه ۱۰ پاریس تیراندازی کرد و سه کرد را کشت. دفتر دادستانی پاریس تحقیقاتی را درباره قتل عمد آغاز کرد، زیرا تیرانداز اعتراف کرد که به دلیل نفرت نژادی به جامعه کرد حمله کرده است. او در روز تیراندازی بازداشت و روز شنبه به بیمارستان روانپزشکی منتقل شد. این حادثه باعث شد ده‌ها کرد ساکن پاریس علیه آنچه که کردهای پاریس به عنوان یک حمله تیراندازی با حمایت ترکیه علیه جامعه می‌دانند به خیابان‌ها بریزند. اعتراضات به طور مسالمت آمیز شروع شد اما به حمله به اتومبیل ها و درگیری بین خود شرکت کنندگان تبدیل شد. در جریان ناآرامی‌های پایتخت فرانسه ۱۱ نفر بازداشت و بیش از ۳۰ افسر پلیس زخمی شدند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − یک =