کد خبر : 3269
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
-

جنگ ۸۰ درصد از مردم سوریه را فقیر کرده است

سازمان ملل اعلام کرد جنگ، امید به زندگی را در میان مردم سوریه ۲۰ سال کاهش داده و بیشتر مردم آن کشور را فقیر کرده است.

به گزارش علویون از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از “آسوشییتد پرس” سازمان ملل در گزارشی که درباره ادامه درگیریها در سوریه منتشر کرده است به حقایق دردناکی اشاره می‌کند. در این گزارش تصریح شده درگیریها در سوریه ۸۰ درصد از مردم را فقیر کرده، امید به زندگی را ۲۰ سال کاهش داده و به آن کشور بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر زده است. درگیریها در سوریه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد.

نظام آموزشی سوریه بر اثر ادامه درگیریهای دامنه‌دار نابود شده است و حدود ۳ میلیون نفر از مردم نیز شغل خود را از دست داده‌اند. نرخ بیکاری در سوریه در سال ۲۰۱۱ ۱۴٫۹ درصد بود؛ در حالی که این رقم در پایان سال ۲۰۱۴ به ۵۷٫۷ درصد رسید.

از هر ۵ سوری ۴ نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند و ۳۰ درصد از مردم سوریه با فقر شدید دست به گریبانند. جالب اینجاست که سوریه در سال ۲۰۱۰ ۲۰ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت داشت؛ ولی این رقم در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی با نزولی ۱۵ درصدی به ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر رسید.

سوریه هم‌اکنون — بعد از فلسطین — دومین جمعیت پناهنده جهان را در اختیار دارد و ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر از جمعیت آن کشور به سایر کشورها پناه برده‌اند. تولید ناخالص داخلی سوریه نیز تا پایان سال ۲۰۱۴ ۵۹ درصد رشد منفی را تجربه کرد. تا کنون ۶ درصد از جمعیت سوریه در این درگیریها کشته یا زخمی شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − هشت =