کد خبر : 3126
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
-

سی ان ان اذعان کرد: «آمریکا به رابطه با ایران نیاز دارد/ سیاست ایران بر پایه استقلال است»

شبکه نلویزیونی «سی‌ ان‌ ان» با تاکید بر اینکه آمریکا در وضع کنونی به یک توازن قوا با ثبات در خاورمیانه نیاز دارد، افزود: در چنین وضعی می بایست روابطی سازنده با بازیگران اصلی این توازن قوا در منطقه از جمله ایران برقرار شود.

به گزارش علویون؛ «هیلاری لورات» در مطلبی که در پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی «سی‌ ان‌ ان» منتشر کرد، با اشاره به سخنرانی سال ۲۰۰۲ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا درباره اینکه رژیم صدام سلاح‌ های شیمیایی در اختیار دارد، تصریح کرد: نخست وزیر اسرائیل بار دیگر به گذشته بازگشت و ادعاهایی درباره ایران مطرح کرد، اما هنوز سرویس اطلاعاتی آمریکا با آن موافق نیست.

نویسنده با بیان اینکه رویکردهای نتانیاهو به زیان آمریکا در خاورمیانه است، تصریح کرد: از نگاه نخست وزیر اسرائیل آمریکا فقط به شرطی می بایست رابطه با ایران را بهبود بخشد که این کشور تاثیر خود در منطقه را متوقف کرده باشد.

لورات با تاکید بر اینکه افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران نه فقط امری طبیعی است، بلکه برای ثبات در منطقه نیز ضروری است، تصریح کرد مذاکرات هسته ای با ایران وارد مرحله تصمیم گیری شده است.

سی ان ان با بیان اینکه سیاست خارجی ایران بر پایه استقلال است که این دلخواه آمریکا نیست، تاکید کرد، ایران همچنان به تلاش‌ هایش برای آسیب رساندن به هژمونی آمریکا را ادامه می دهد.

سی‌ان‌ان همچنین با طرح این پرسش که «چرا رشد ایران امر خوبی است»، با اعلام اینکه اقدامات آمریکا در دوران دموکرات‌ ها و جمهوری‌ خواهان به ویژه پس از ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) شکست خورده است، می‌ افزاید: امروز خاورمیانه بی‌ ثبات‌ تر شده و صحنه جنگ‌ های داخلی و نژادی است(!) و بیش از هر زمان دیگر در تاریخ مدرن عرصه خشونت شده است و آمریکا به عنوان یک قدرت هژمونیک در عرصه خاورمیانه و جهانی ضعیف‌ تر دیده می‌ شود.

سی ان ان همچنین به رویکرد سیاست خارجی آمریکا در قبال خاورمیانه از دهه ۵۰ میلادی و تمرکز برای هژمونی در این منطقه اشاره و تاکید کرد: در وضع کنونی برقراری موازنه قوا میان قدرت‌ های این منطقه ممکن است منافع آمریکا را تامین کند.

نویسنده افزود: در چارچوب این سیستم ایران می بایست به عنوان یک بازیگر منطقه‌ ای که جایگاه ژئواستراتژیک، منابع بالای انرژی،‌ گستردگی سرزمینی و جمعیت دانش آموخته دارد، ایفای نقش کند.

سی ان ان همچنین با بیان اینکه ایران اکنون در عراق، لبنان،‌ افغانستان، سوریه و یمن نفوذ دارد، تاکید کرد ایران از ساختارهای سیاسی طرفدار استقلال در سیاست خارجی در منطقه حمایت می‌ کند؛ از این رو واشنگتن نیاز دارد با ایران علیه دشمنان مشترکی (!) چون داعش در عراق و سوریه همکاری کند و توازن قوایی را که تامین کننده منافع آمریکاست، شکل دهد.

نویسنده همچنین با بیان اینکه روابط غیر معمول آمریکا با اسرائیل و حمایت از آن، به منافع واشنگتن در خاورمیانه آسیب رسانده است، تاکید کرد روابط واشنگتن و تل‌ آویو پس از آن تقویت شد که اسرائیل در سال ۱۹۶۷ دو متحد شوروی در مدیترانه (سوریه و مصر) را که مخالف سیطره آمریکا در منطقه بودند، شکست داد و پس از جنگ سرد نیز مقامات کاخ سفید به این نتیجه رسیدند که برتری اسرائیل بر همسایگانش می‌ تواند به برقراری هژمونی آمریکا در منطقه کمک کند.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − یک =