کد خبر : 311261
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

سی ان ان: رئیس سیا در کی‌یف بوده است

سی ان ان: رئیس سیا در کی‌یف بوده است

به گزارش سی ان ان، ویلیام برنز، رئیس سیا، اوایل ماه جاری درسفری اعلام نشده به اوکراین با ارتش این کشور تبادل اطلاعات داشته و در دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بر تعهدات واشنگتن برای حمایت از کی‌یف در دراز مدت تاکید کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از آرتی، این رسانه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد گزارش داد، رئیس آژانس جاسوسی آمریکا اوایل ماه جاری از این کشور جنگ زده بازدید کرد.

این مقام رسمی بدون ارائه جزئیات دیگری در مورد این سفر گفت: برنز بر تعهد ایالات متحده برای ارائه حمایت از اوکراین در مبارزه با روسیه، از جمله ادامه تبادل اطلاعات، تاکید کرد.

برنز آخرین بار در ابتدای سال و قبل از حمله روسیه در اواخر فوریه به این کشور سفر کرده و با مقامات در کی یف ملاقات کرد تا در مورد اقدام نظامی قریب الوقوع آن زمان صحبت کند.

این سفرها نشان می‌دهد که تبادل اطلاعاتی بین ایالات متحده و اوکراین وجود دارد؛ مارک وارنر، سناتور ویرجینیا – که ریاست کمیته اطلاعات سنا را بر عهده دارد – ماه گذشته مدعی شد که چنین همکاری‌هایی به نیروهای کی‌یف کمک کرده است تا “موفقیت بزرگ” در میدان نبرد کسب کنند. وی افزود که افسران اطلاعاتی آمریکایی و بریتانیایی “با اوکراینی ها کار می کنند” و از “قدرت اطلاعات نظامی ترکیبی ما” بهره می‌برند.

گزارش سفر جدید برنز به کی‌یف در بحبوحه گمانه زنی های فزاینده مقامات غربی مبنی بر اینکه مسکو می‌تواند یک سلاح هسته‌ای کمتر غنی شده در اوکراین استفاده کند منتشر می شود. با این حال، برنز آب سردی بر این پیش‌بینی‌ها ریخت و در اوایل اکتبر به سی‌بی‌اس گفت که اگرچه خطر درگیری هسته‌ای را «بسیار جدی» می‌پذیرد، اما «تهدید قریب‌الوقوع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی» همچنان پایین است.

در همین حال، مقامات روسی، از جمله وزیر دفاع، سرگئی شویگو، کی‌یف را به تدارک یک حمله با پرچم دروغین با استفاده از “بمب کثیف” متهم می کنند، اوکراین قاطعانه ادعاهای مسکو را رد کرده است.

سی ان ان: رئیس سیا در کی‌یف بوده است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =