کد خبر : 3007
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
-

رژیم صهیونیستی تنها مانع ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای

جمهوری اسلامی ایران و شماری از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام، رژیم صهیونیستی و برنامه هسته ای مخفیانه این رژیم را تنها مانع اصلی تحقق نیافتن و ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای دانستند.

به گزارش علویون؛ جمهوری اسلامی ایران و شماری از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست فصلی شورای حکام ، رژیم صهیونیستی و برنامه هسته ای مخفیانه این رژیم را تنها مانع اصلی تحقق نیافتن و ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای اعلام کردند.

در این نشست ، ایران ، اتحادیه عرب، ونزوئلا ،کوبا و چند کشور عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی، درباره کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای که قرار بود ، بر اساس مصوبه کنفرانس بازنگری ۲۰۱۰ در سال ۲۰۱۲ تشکیل شود ، سخنرانی کردند.

جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از حامیان رژیم صهیونیستی به ویژه در شورای امنیت که مانعِ  فشار بر این رژیم  شده اند، اعلام کرد: این موضوع را با جدیت در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح هسته ای که در اردیبهشت ۱۳۹۴ در نیویورک برگزار می شود ، پیگیری خواهد کرد.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: کشورهایی که به وظیفه خود برای برگزاری کنفرانس ۲۰۱۲ عمل نکرده اند، باید به کنفرانس ۲۰۱۵ پاسخگو باشند.

در این نشست، همچنین  نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

نشست فصلی شورای حکام آژانس یین المللی انرژی اتمی که از دوشنبه در مقر آژانس در وین آغاز به کار کرده بود ، ظهر پنجشنبه پس از چهار روز نشست کاری فشرده  پایان یافت.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =