کد خبر : 2827
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
-

وندی شرمن: تحریم ها باقی می ماند/ هیچ معامله بزرگی صورت نمی گیرد

معاون وزیر امورخارجه آمریکا با تکرار ادعاهای گذشته درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت : تنها هدف آمریکا از مذاکرات هسته ای با ایران ، محدود کردن برنامه هسته ای ایران و جلوگیری از دست یابی تهران به سلاح اتمی است.

به گزارش علویون؛ وندی شرمن در سخنانی در بنیاد کارنگی، با بیان اینکه  قرار نیست هیچ معامله بزرگی با ایران صورت بگیرد تصریح کرد، رئیس جمهورآمریکا از جان کری وزیر امور خارجه خواسته است مطمئن شود در هر توافقی، همه راه های دستیابی ایران به سلاح اتمی بسته شود.

معاون وزیر امورخارجه آمریکا، با ادعای دخالت ایران در لبنان و سوریه و حمایت از تروریسم گفت: همه تحریم های آمریکا ضد ایران درخصوص حمایت از  تروریسم ، نقض حقوق بشر و بی ثبات کردن منطقه، سرجای خود باقی خواهد ماند.

ریچارد کینگ، عضو جمهوری‌ خواه و رئیس کمیته فرعی ضد تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا، هم در مصاحبه با یک رسانه صهیونیست گفت: در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران توافق خوبی نباشد، کنگره اجازه اجرای آن را نخواهد داد.

وی گفت: توافق خوب توافقی است که  برنامه هسته ای ایران را به طور کامل متوقف کند.

سناتورهای آمریکایی نیز عصر دیروز جمعه لایحه ای را ارائه کردند که کنگره را به بررسی هرگونه موافقتنامه با ایران برسر برنامه هسته ای این کشور پیش از اجرا، ملزم می کند.

قامات کنگره آمریکا باردیگر اعلام کردند اگر توافق با ایران توافق خوب نباشد، قانونگذاران آمریکایی راهی می‌یابند تا از اجرایی شدن آن جلوگیری کنند. نماینده آمریکا در ۱+۵ هم اعلام کرده ما باید مطمئن شویم همه راه های دستیابی ایران به سلاح اتمی بسته می شود
باب کروکر رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا و سناتور باب منندز از اعضای ارشد سنا
باب کورکر، رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که به همراه سناتور دموکرات باب منندز، از اعضای ارشد این کمیته و چند سناتور دیگر این لایحه را تهیه و ارائه کرده است گفت: این لایحه  به کنگره امکان خواهد داد هرگونه توافق با ایران  را پیش از آنکه دولت بتواند در جهت لغو  تحریم ها ضد ایران  گام  برداد، تایید یا رد کند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد آمریکا در مورد ایران شانه به شانه رژیم صهیونیستی، حرکت می کند‎.
وی در مورد موضع رژیم صهیونیستی نسبت به مذاکرات هسته ای ایران گفت روشن است که رژیم صهیونیستی و نخست وزیر آن، منتقد توافق ژنو و مذاکره با ایران است.
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد راه حل دیپلماسی بسیار موثرتر از اقدام نظامی برای مهار و محدود کردن برنامه هسته ای ایران است.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در کنفرانس خبری گفت: جان کری روز هفتم مارس با فابیوس درباره موضوعات گوناگون و از جمله مذاکرات اتمی ایران در پاریس باهم دیدار خواهند کرد.
ساکی درباره سفر آتی جان کری به سوئیس،عربستان سعودی و انگلیس گفت: علاوه بر سفر به سوئیس ،عربستان سعودی و انگلیس وزیر خارجه همچنین در روز شنبه هفتم ماه مارس راهی پاریس خواهد شد و با فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار خواهد کرد.آنها درباره مسائل گوناگونی از جمله اوکراین، داعش و مذاکرات اتمی ایران گفتگو خواهند کرد.
 دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ پنج‌ شنبه ۱۴ اسفند، در سوئیس برگزار می‌شود

اتحادیه اروپا اعلام کرد: دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ، پنجشنبه ( ۱۴ اسفند) در مونترو سوئیس در سطح مدیران سیاسی، برگزار خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، روز ۳ مارس (۱۲ اسفند) با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در مونترو دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

دانلود

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =