کد خبر : 2688
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
-

تلاش داعش برای کاشت خشخاش در عراق/داعشی ها معتادند

کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی، از تلاش داعش برای کاشت مواد مخدر در بخش هایی از عراق که تحت کنترل خود دارد، خبر داد.

به گزارش علویون؛ «صادق الحسینی»، رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی، روز دوشنبه، امروز، ۴ اسفند ۱۳۹۳، گفت: داعش، در ماه های گذشته با جدیت برای کاشتِ انواع خاصی از مواد مخدر در بخش هایی گسترده ای از مناطقِ تحت کنترل خود در دیالی تلاش کرده بود، اما با حمله نیروهای عراقی و نیروهای داوطلب مردمی به دیالی و آزادسازی آن از چنگ داعشی ها، این تلاش ها به شکست انجامید.
وی تاکید کرد: بسیاری از تروریست های داعش، به انواع خاصی از مواد مخدر معتاد هستند و در جیب کشته های داعش و پایگاه های اصلی این گروه تروریستی، انواع مواد مخدر یافت شده است.

 

در واقع، فروش مواد مخدر، یکی از راهکارهای تامین نیازهای مالی داعش است.
الحسینی از نهادهای مسئول در زمینه مبارزه با مواد مخدر در عراق خواست، برنامه هایی جهت آگاه سازی و فرهنگ سازی در جهت شناساندن انواع مواد مخدری که امکان کاشت آن ها در کشور وجود دارد ایجاد کنند، تا در صورت مشاهده کاشت چنین موادی، فورا به پلیس اطلاع داده شود.
رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی تصریح کرد: فروش و استفاده از مواد مخدر، جرم محسوب می شود و با توجه به تاثیر منفی و خطرناکی که بر جامعه دارد، باید با آن مبارزه کرد.

 

همچنین گزارش ها نشان می دهد منابع درآمدی داعش به شدت کاهش یافته است.

+++
داعش تهدید کرده است اگر نیروهای بومی همچنان به جنگ با این گروه ادامه دهند، بیست و یک اسیر کرد را زنده زنده در آتش خواهد سوزاند. آنها این بیست و یک کرد را در حالی که لباس های نارنجی زندانیان را به آنها پوشانده اند، در قفس زندانی کرده و در خیابان های کرکوک گردانده اند.

اسیران کرد
صلاح بامرنی، روزنامه نگار کرد ،گفت: داعش بشریت را تهدید می کند و خطر آن فقط برای کردها نیست. داعش فکر می کند با تهدید کردها می تواند جلوی آنها را بگیرد و آنها را از جنگ منصرف کند.

 

از زمانی که داعش این تصاویر را منتشر کرده است زنان، مردان و جوانان کرد آمادگی خود را برای جنگ با داعش اعلام کرده اند.
یک نشریه آلمانی فاش کرد، داعش اعلام کرده است اجساد جنگجویان کرد را به خانواده هایشان در مقابل دریافت ده هزار تا بیست هزار دلار تحویل دهد.
محمد نعناع، کارشناس امنیتی، گفت: گروه های تروریستی می خواهند با اسارت گرفتن رزمندگان کرد، از آنها به عنوان منبع درآمد برای تامین هزینه های خود استفاده کنند. پس از آنکه ارتش عراق عرصه را بر شبه نظامیان داعش تنگ کرد، آنها پیگیر راه های تازه ای برای تامین مالی خود هستند.
گزارش ها حاکی است داعش دستمزد شبه نظامیان خود را تا دو سوم کاهش داده است، زیرا دیگر نمی تواند یک بشکه نفت را بیش از ده تا بیست دلار بفروشد.

 

به نظر می رسد پیشرفت های دولت عراق در استان صلاح الدین، قاچاق نفت به دست داعش را مختل و منبع مهمی از درآمد را از دست این گروه خارج کرده است.

 

دانلود

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + بیست =