کد خبر : 2621
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
-

سی‌ان‌ان: داعش روز به روز بیشتر به تسلیحات ساخت آمریکا دست پیدا می‌کند

سی ان ان عملیات علیه تروریسم داعش در شهر موصل عراق را بسیار دشوار توصیف کرد.

به گزارش علویون از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، “بن ویدمن” خبرنگار این شبکه در شهر اربیل عراق گفت: نیروهای عراقی می خواهند شهر موصل در شمال عراق را از داعش بازپس بگیرند. اما “اشتون کارتر” وزیر دفاع جدید آمریکا گفته است نیروهای عراقی فقط زمانی این کار را انجام خواهند داد که فکر کنند می توانند به این هدف دست پیدا کنند.
مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می گویند آمریکا در حال برنامه ریزی برای عملیات تهاجمی به رهبری خود عراقی ها برای آزادسازی شهر موصل است و این عملیات احتمالا اواخر ماه آوریل یا اوایل ماه مه انجام خواهد شد. اما تصاویر ویدئویی که اخیرا داعش منتشر کرده است نشان می دهد در یکی از جبهه ها نیروهای ارتش عراق در مقابله با داعش، به عقب نشینی روی می آورند.
داعش روز به روز بیشتر و بیشتر به تسلیحات ساخت آمریکا در عراق دست پیدا می‌کند. این نگرانی وجود دارد وقتی به ارتش عراق ، ماموریت داده شود داعش را از موصل بیرون براند، آیا ارتش عراق قادر خواهد بود این کار را انجام بدهد یا خیر. در حال حاضر سه هزار و دویست نیروی ارتش عراق در حال طی کردن دوره های ویژه آموزشی نزد افسران ارتش آمریکا هستند. اما باید توجه داشت عملیات برای آزادسازی شهر موصل کاری دشوار است.
باید توجه داشت حتی در برخی از روستاهای اطراف داعش که نیروهای ارتش عراق موفق شده اند داعشی ها را بیرون برانند، داعش دهها و در مواردی صدها بمب دست ساز کنار جاده ای از خودش به جا گذاشته است و در نتیجه ، ساکنان این روستاها نمی توانند از این مناطق خارج شوند. بنابراین، وقتی از بیرون راندن داعش از شهری همانند موصل صحبت می شود باید دانست این کار فوق العاده پیچیده و سخت خواهد بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =