کد خبر : 2634
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
-

درگیری مرگبار سرکردگان داعش/ پیوستن وزیر آل خلیفه به داعش لیبی

اختلافهای خونین اعضای ارشد داعش در منطقه قلمون سوریه به درگیریهای مرگباری کشیده شد.

به گزارش علویون؛ در حالی که پیش بینی می شد اختلاف «ابوعایشه البانیاسی»، سرکرده نیروهای داعشیِ مستقر در منطقه قلمون سوریه با «ابو ولید المقدسی» زمینه ساز عزل البانیاسی شود، ناگهان شنیده شد که المقدسیِ، البانیاسی را به قتل رسانده تا او را از سر راه خود بردارد.
به نوشته روزنامه «السفیر»، وضع داعش در منطقه قلمون، چندان خوب نیست و اختلاف سران این گروه تروریستی با هم شدید است. همین اختلاف ها زمینه ساز عزل ابوالهدی التلی، سرکرده سابق داعشی های مستقر در القلمون، و انتصاب البانیاسی به جای وی شده بود.
السفیر تاکید کرد: انتصاب البانیاسی به سرکردگی داعشی های مستقر در قلمون به اختلاف ها پایان نداد؛ و در هر زمان انتظار می رفت که وی نیز عزل شود ولی پیش بینی نمی شد که اختلافات به حدی برسد که باعث قتل البانیاسی شود.
اختلاف ها ریشه در این مسئله دارد که ابو ولید المقدسی به عنوان مفتی داعش بیانیه ای صادر کرد و جبهه النصره را تکفیر و متهم به خیانت کرد؛ حال آنکه برخی از سران داعش با المقدسی مخالفت کردند که همین امر، زمینه ساز آغاز اختلاف ها شد.
مسئله جالب اینجاست که داعش برای پنهان کردن اختلاف های داخلی خود ادعا می کند که البانیاسی در یکی از حملات نیروهای هوائی ارتش سوریه کشته شده؛ اما بعدها معلوم شد که مرگ وی، ناشی از اختلاف درونی داعش بود.
المقدسی، البانیاسی را تکفیر کرده بود، زیرا البانیاسی با جبهه النصره روابط خوبی داشت و همین تکفیر باعث تشدید اختلاف ها میان این دو تن شد.
المقدسی پیش تر در یکی از ایست های بازرسی جبهه النصره به همراه چند تن دیگر بازداشت شده بود که البانیاسی به علت روابط خوبش با ابومالک التلی سرکرده جبهه النصره از وی درخواست کرد که المقدسی و همراهانش را آزاد کند و سرانجام نیز آزاد شدند.
گفته می شود که قتل البانیاسی باعث تضعیف داعش در منطقه القلمون خواهد شد.

 

همچنین صفحه های وابسته به داعش در شبکه اجتماعی توئیتر تاکید کردند که «ترکی البنعلی» در روزهای اخیر وارد لیبی شده است.

افسر سابق آل خلیفه
رادیو «سرت» لیبی که به دست داعش افتاده است، صفحه های وابسته به داعش در تویتر تأکید کردند که “ترکی البنعلی” در روزهای اخیر وارد لیبی شده است.
رادیو “سرت” لیبی که به دست داعش افتاده است، عصر شنبه، سخنرانی‌هایی را با صدای ترکی البنعلی پخش کرد.
البنعلی در این سخنان از مردم لیبی دعوت کرد که با داعش بیعت کنند. وی به مردم لیبی هشدار داد، در صورتی که زیر پرچم خلافت نروند، مرگی جاهلانه در انتظار آنان خواهد بود.
ترکی البنعلی، افسر سابق وزارت کشور بحرین است که حدود یک سال قبل به همراه چندین نظامی دیگر بحرینی به داعش پیوست.عصر امروز شنبه، سخنرانی‌هایی را با صدای ترکی البنعلی پخش کرد.
البنعلی در این سخنان از مردم لیبی دعوت کرد که با داعش بیعت کنند. وی به مردم لیبی هشدار داد، در صورتی که زیر پرچم خلافت نروند، مرگی جاهلانه در انتظار آنان خواهد بود.
ترکی البنعلی، افسر سابق وزارت کشور بحرین است که حدود یک سال قبل به همراه چندین نظامی دیگر بحرینی به داعش پیوست.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 13 =