کد خبر : 2276
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
-

حزب الله: اجازه نمی دهیم لبنان را تسلیم صهیونیست ها و تکفیری ها کنند

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: مواضع حزب الله در حمایت از لبنان و مردم آن روشن، قاطع و بی قید و شرط است و به احدی اجازه نمی دهد لبنان را تسلیم صهیونیست ها و تکفیری های تروریست از جمله داعش و النصره و به میدانی برای جولان آنها تبدیل کند.

به گزارش علویون؛ شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: برای تحکیم شرایط داخلی لبنان در مقابل تکفیری ها باید روش گفت وگو را تقویت کنیم و فرصت را از کسانی که درصدد تحریک مذهبی و طایفه ای هستند، بگیریم.

وی گفت: شرایط کنونی ایجاب می کند بالاترین سطوح در لبنان هوشیار باشند و برای جلوگیری از فتنه تکفیری ها که درصددند آتش درگیری ها را مانند سوریه و عراق، در لبنان نیز شعله ور کنند، آماده باشیم.

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله با طرح این پرسش که «چه کسانی عامل تاخیر در تصویب راهبرد ملی دفاعی لبنان در مقابل خطر تکفیری ها در دولت شده اند»، تصریح کرد: اجماع ملی در لبنان این است که تکفیری ها برای ملت، ارتش، مقاومت و همه نهادها و سازمان های لبنان خطر به شمار می رود.

«سعد الحریری»، رئیس حزب جریان المستقبل، در سخنرانی شنبه شب خود در آئین دهمین سالگرد ترور پدرش «رفیق الحریری» گفت: «از حزب الله می خواهم در تصویب راهبرد ملی دفاعی لبنان در مقابل خطر تکفیری ها مشارکت کند».

شیخ قاووق تصریح کرد: هر طرفی که تکفیری ها را به معتدل و تندرو تقسیم می کند، مرتکب اشتباهی بزرگ شده است.

با تقدیم شهدا جلوی طرح صهیونیستی تکفیری را گرفته ایم

«حسین الحاج حسن»، وزیر صنعت لبنان و از اعضای برجسته حزب الله، تاکید کرد، نیروهای مقاومت قادرند پیروزی های بزرگی را در نبرد با تروریست های تکفیری و صهیونیستی رقم بزنند و توطئه های خبیثانه آنها از جمله ایجاد فتنه و تنش های طایفه ای و مذهبی را ناکام سازند.

الحاج حسن گفت: یکی از راهکارهای ممانعت از تنش های طایفه ای و مذهبی در لبنان که از اهداف طرح تکفیری صهیونیستی است، تلاش برای کاهش این تنش ها است .

وی تصریح کرد: تا امروز توانسته ایم جلوی طرح تکفیری ها و صهیونیست های تروریست در زمینه های سیاسی، نظامی و امنیتی را بگیریم و این موفقیت ها با تقدیم شهدا و مجروحان از میان نیروهای قهرمان مقاوت در میدان نبرد حاصل شده است.

محور مقاومت تماشاچی نخواهد بود

«محمد فنیش»، دیگر وزیر حزب الله در دولت لبنان نیز گفت: آنچه در سوریه جریان دارد، رویارویی واقعی و مستقیم با طرح صهیونیستی است و ما همان طور که در قبال جنایت های اشغالگران صهیونیست و مزدوران آنها در گذشته تماشاگر نبودیم، امروز هم که آنها امنیت منطقه و محور مقاومت را تهدید می کنند، تماشاگر نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: همانطور که صهیونیست ها و مزدورانش درسال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ میلادی در مقابل مقاومت لبنان و ۲۰۱۴ میلادی درمقابل مقاومت فلسطین درغزه شکست خوردند، امروز هم در درعا و القنیطره و درهر مکان دیگری متحمل شکست سنگین خواهند شد.

تنها راه نجات لبنان تمسک به مقاومت است

« حسن فضل الله» عضو فراکسیون حزب الله ( وفاداری به مقاومت) در مجلس لبنان تاکید کرد که مصلحت لبنان در رها شدن از خیالات و اوهام و تمسک به معادله قدرتمند ملت، ارتش و مقاومت در مقابل خطرها و چالش های پیش رو است که رژیم صهیونیستی به طور مستقیم وغیرمستقیم منشا آنها است.

وی تصریح کرد: کسانی که در لبنان همچنان به تغییرات خیالی در منطقه از جمله سوریه دل بسته اند باید به منطق وحدت ملی و زندگی مسالمت آمیز بازگردند و بدانند ایجاد تغییرات در سوریه به عنوان زمینه تغییرات در لنبان توهمی بیش نیست.

حزب الله خواستار گفتگو است

« علی فیاض» عضو دیگر فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان نیز تاکید کرد که حزب الله خواستار گفتگو و فرصت دادن به این روند برای دستیابی به موفقیت است.

وی با بیان اینکه حزب الله به گفتگو به مثابه یک تاکتیک نگاه نمی کند، گفت که گفتگو باید سازنده، جدی و نتیجه بخش باشد تا بتوان زمینه را برای جلوگیری از بحران طایفه ای و مذهبی فراهم کرد.

فیاض در پاسخ به کسانی که مدعی هستند با حضور حزب الله در سوریه، تکفیری ها علیه لبنان وارد عمل شده اند، گفت که آیا هنگام حمله تکفیری ها به اردوگاه نهر البارد در شمال لبنان، حزب الله اصلا وجود داشت، آیا حزب الله در شهرک مسیحی نشین راس بعلبک که بارها تکفیری ها درصدد اشغال آن بوده اند، حضور دارد.

عضو فراکسیون حزب الله افزود: گناه نیروهای ارتش لبنان چیست که مورد حمله تکفیری ها قرار می گیرند، گناه نظامیان ربوده شده لبنانی در خاک لبنان و بریدن سر آنها چیست، آیا آنها هم در سوریه می جنگند.

وی گفت: گناه ایزدی های عراق چیست، آیا دلیل آن هم حضور حزب الله در سوریه است، بیایید سر خود را از شن بیرون کنیم و واقعیت ها را ببینیم.

تاکید حزب الله بر انتخاب رییس جمهوری لبنان

« نواف الموسوی» دیگر عضو فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان هم در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد سه فرمانده و رهبرشهید مقاومت « سیدعباس موسوی، شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه» تاکید کرد که حزب الله هرگز شهدای بزرگ خود اعم از رهبران، فرماندهان و نیروهای کادر مقاومت اسلامی را فراموش نمی کند.

وی گفت: اگر نبودند شهدای مقاومت اسلامی، دشمن صهیونیستی و تروریست های تکفیری لبنان را تاکنون بلعیده بودند.

الموسوی افزود: ما به شهدای خود برای دفاع از لبنان افتخار می کنیم و منتطر نیستیم که احدی به ما در مقابل آن چیزی بدهد.

عضو فراکسیون حزب الله با دفاع از گفتگوی حزب الله با حزب جریان المستقبل از همه گروه های سیاسی لبنانی خواست تا از ادامه این روند تا رسیدن به تفاهم ها و موفقیت ها به ویژه در زمینه انتخاب رئیس جمهوری جدید حمایت کنند.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 10 =