کد خبر : 1267
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
-

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کاروان حزب‌الله در سوریه/ شهادت فرزند عماد مغنیه و چند تن از فرماندهان ارشد حزب الله + عکس

منابع خبری از شهادت ۷ نفر از فرماندهان حزب الله لبنان در مزرعه الامل واقع در قنیطره سوریه خبر دادند. شاید نام جهاد مغنیه در میان شهدای حزب الله بارز باشد اما افراد مهم‌ دیگری هم در میان شهدا هستند که ابوعلی رضا ملقب به ابوعلی طباطبایی یکی از مسئولان نظامی بلندپایه حزب الله و محمد عیسی یکی از فرماندهان اطلاعات این جنبش از جمله آن‌ها هستند.

به گزارش علویون؛ حزب الله لبنان اعلام کرد گروهی از رزمندگان این جنبش که برای بررسی‌های میدانی به روستای مزرعه الامل در قنیطره سوریه حضور یافته بودند مورد هجوم موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از مزرعه الامل در منطقه قنیطره، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب الله لبنان تأکید کرد که در این حمله دشمن صهیونیستی، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله به شهادت رسیدند که اسامی آنان پس از اطلاع این موضوع به خانواده‌هایشان، اعلام می‌شود.

منابع خبری لبنان اعلام کردند که در این حمله چهار تن به شهادت رسیدند. «ابو علی الاقليم» فرمانده نظامی حزب‌الله از اهالی منطقه عربصاليم الجنوبيه و «جهاد عماد مغنیه» فرزند فرمانده شهید حزب‌الله در این حمله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیش‌تر اعلام شده بود که یک بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی پس از ورود به حریم هوایی سوریه دو موشک به مزرعه البلد در قنیطره شلیک کرد.

ساعت ۲۰:۴۵ به وقت تهران: «ابو عیسی» یکی از فرماندهان و متخصصان عملیات میدانی حزب‌الله در بمباران رژیم صهیونیستی در القنیطره سوریه به شهادت رسیده است.

ساعت ۲۰:۵۰ به وقت تهران: تلویزیون الجزیره قطره اعلام کرد یکی از فرماندهان ایرانی از حمله هوایی اسرائیل به قنیطره جان سالم به در برد.

ساعت ۲۰:۵۰ به وقت تهران: حزب الله لبنان اعلام کرد شماری از اعضای این جنبش، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بخش تحت کنترل سوریه در بلندی‌های اشغالی جولان به شهادت رسیدند. این افراد حین ماموریت شناسایی در دهکده مزرعه امل در استان قنیطره شهید شدند.

ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران: خبرگزاری آناتولی ترکیه از حضور گسترده نیروهای حزب الله در مرزهای جنوبی لبنان خبر داد.

ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران: کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب الله هیچ‌گاه عملیات حمله به قنیطره را بدون پاسخ نمی‌گذارد، هرچند این حمله در خاک سوریه صورت گرفت. کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی هنوز نوع سلاح به کار گرفته شده در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره فاش نشده است.

ساعت ۲۱:۰۵ به وقت تهران: یک مقام نا‌شناس رژیم صهیونیستی، مسؤولیت حمله امروز بالگرد توپدار به خاک سوریه را بر عهده گرفت. ساعاتی پیش اعلام شد که دو فروند موشک از یک هلیکوپتر توپدار شلیک شده و در خاک سوریه فرود آمده است. این بالگرد اسرائیلی، نقطه‌ای در شهرک مزرعه الامل در قنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

ساعت ۲۱:۱۰ به وقت تهران: یک منبع سوری از شهادت ۶ نفر و زخمی شدن یک کودک در حمله رژیم صهیونیستی به قنیطره خبر داد.

ساعت ۲۱:۱۰ به وقت تهران: شبکه الحدث در خبری فوری اعلام کرد مهدی الموسوی، علی فواد حسن، حسین حسن و ابو علی رضا از جمله فرماندهان حزب الله هستند که در بمباران اسرائیل در القنیطره سوریه به شهادت رسیدند.

ساعت ۲۱:۱۲ به وقت تهران: منابع خبری از شهادت ۷ نفر از فرماندهان حزب الله لبنان در مزرعه الامل واقع در قنیطره سوریه خبر دادند. شاید نام جهاد مغنیه در میان شهدای حزب الله بارز باشد اما افراد مهم‌ دیگری هم در میان شهدا هستند که ابوعلی رضا ملقب به ابوعلی طباطبایی یکی از مسئولان نظامی بلندپایه حزب الله و محمد عیسی یکی از فرماندهان اطلاعات این جنبش از جمله آن‌ها هستند.

ساعت ۲۱:۲۰ به وقت تهران: اسامی شهدای حمله موشکی بالگرد رژیم صهیونیستی به کاروان فرماندهان حزب‌الله اعلام شد.

فرمانده شهید محمد عیسى (ابو عیسى الاقلیم)
شهید جهاد عماد مغنیه (جواد عطوی)
شهید مجاهد سید مهدی محمد ناصر الموسوی (سید مسلم)
شهید مجاهد سید علی فؤاد حسن (سید امیر)
شهید مجاهد سید حسین حسن حسن (ابو زهراء)
شهید المجاهد حسین اسماعیل الاشهب (قاسم)

ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران: کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که رژیم صهیونیستی در پشت هجوم قنیطره قرار داشته و هدف، ترور یکی از فرماندهان حزب الله بوده است.

ساعت ۲۱:۳۱ به وقت تهران: «آلون بن دیوید» تحلیلگر صهیونیست گفت: هدف از این هجوم کشتن یکی از مسئولان حزب الله بود. این عملیات حادثه‌ای بی‌نظیر بود و در حالی رخ داد که حزب الله سال گذشته معادله جدیدی را در منطقه برقرار و عملا اعلام کرد که واکنش به هرگونه هجوم اسراییل را حق خود می‌داند.

ساعت ۲۱:۵۰ به وقت تهران: حزب الله لبنان اعلام کرد اقدام رژیم صهیونیستی همانند بازی با آتش و گذشتن از همه مرز‌ها است.

ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران: پس از شهادت فرزند عماد مغنیه (حاج رضوان) در حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به خاک سوریه شبکه خبری المنار، از شبکه‌های نزدیک به حزب‌الله شروع به پخش مارش نظامی کرد. امروز یک بالگرد رژیم صهیونیستی دو فروند موشک به منطقه «قنیطره» در خاک سوریه شلیک کرد و تعدادی از افراد حاضر در منطقه را مورد هدف قرار داد. ساعتی بعد اعلام شد که «جهاد مغنیه»، فرزند عماد مغنیه، فرمانده نامدار حزب‌الله در این حمله به شهادت رسیده است. تعداد شهدای حزب‌الله از ۷ تا ۱۱ نفر اعلام می‌شود.

ساعت ۲۲:۰۵ به وقت تهران: کار‌شناس شبکه تلویزیونی المیادین مدعی شد که نیروهای حزب الله در حال بررسی نصب سامانه سکوی پرتاپ موشک در قنیطره بودند که هدف حملات اسرائیلی قرار گرفتند.

ساعت ۲۲:۱۰ به وقت تهران: حزب‌الله لبنان اعلام کرد که با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن بر نمی‌دارد، به حمله امروز بالگرد رژیم صهیونیستی و شهید شدن فرزند عماد مغنیه پاسخ می‌دهد. رژیم صهیونیستی اعلام کرده که جهاد مغنیه و همراهانش در حال نصب سکوی پرتاب موشک در این منطقه بوده‌اند.

دوشنبه

ساعت ۰۷:۱۰  به وقت تهران: حزب الله لبنان در بیانیه‌ای با تأیید شهادت جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه، اسامی شهدای خود در قنیطره سوریه را اعلام کرد.

بر اساس بیانیه حزب الله لبنان، اسامی شهدای لبنانی از این قرار است:

۱ـ شهید فرمانده محمد احمد عیسى “ابو عیسى”

متولد: عربصالیم ۱۹۷۲ م / متأهل / ۴ فرزند

۲ـ شهید جهاد عماد مغنیه “جواد”

متولد: طیردبا ۱۹۸۹ م / مجرد

۳ـ شهید عباس ابراهیم حجازی ” سید عباس”

متولد: الغازیه ۱۹۷۹ م / متأهل / ۴ فرزند

۴ـ شهید محمد علی حسن ابو الحسن “كاظم”

متولد: عین قانا ۱۹۸۵ م / مجرد

۵ـ شهید غازی علی ضاوی “دانیال”

متولد: الخیام ۱۹۸۸ م / متأهل / یک پسر

۶ـ شهید علی حسن ابراهیم “ایهاب”

متولد: یحمر الشقیف ۱۹۹۳ م / مجرد

حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از شهر مزرعه الامل در منطقه قنیطره، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب الله لبنان تأکید کرد که در این حمله دشمن صهیونیستی، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 7 =