کد خبر : 1118
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
-

هلاکت ۵تبعه کانادایی داعش /تشدید اختلافات داخلی داعشی ها بر سر قدرت

جنگنده های ارتش سوریه حملاتی به مواضع داعش در اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور و منطقه حویجه صقر در حومه دیرالزور انجام دادند.گروه های مسلح در محله الوعر در غرب شهر حمص سوریه، آتش بس را پذیرفتند.

به گزارش علویون از شبکه خبر؛ به نقل ازالحره، نیروهای دفاع ملی و ارتش سوریه با حمله به مواضع داعش در اطراف دیر الزور، اطراف شهر الرقه و تل حمیص در حومه حسکه در شمال شرقی سوریه، دست کم ۲۵ تن از عناصر مسلح این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.
از سوی دیگر نیروهای بومی از وقوع درگیری های شدید میان این نیروها و افراد مسلح داعش در جنوب شهرعین العرب در شمال سوریه خبر دادند، که تعدادی کشته و زخمی در میان نیروهای دو طرف برجای گذاشته است.
دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد، جنگنده های ارتش سوریه حملاتی به مواضع داعش در اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور و منطقه حویجه صقر در حومه دیرالزور انجام دادند.

این گروه همچنین گزارش داد، توپخانه ارتش سوریه محله الراشدیه در دیر الزور را که شاهد درگیری های شدید میان نیروهای سوریه و عناصر داعش است، گلوله باران کرد.
از سوی دیگر تلویزیون دولتی سوریه گفت، یگان های دفاع ملی طرفدار دولت، توانستند در منطقه المیادین در حومه دیر الزور ۲۴ تن از عناصر مسلح داعش را به هلاکت برسانند.

دانلود

 

 

پذیرش  آتش بس در غرب حمص
گروه های مسلح در محله الوعر در غرب شهر حمص سوریه، آتش بس را پذیرفتند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، توافق آتش بس بین نمایندگان دولت سوریه و نمایندگان گروه های مسلح در محله الوعر شهر حمص به دست آمد.
اعلام آتش بس چند روزه در محله الوعر حمص مقدمه گفتگو برای خروج افراد مسلح از این منطقه است.

jتحولات سوریه

هلاکت ۵تبعه کانادایی داعش
۵تبعه کانادایی عضو گروه تروریستی داعش در درگیری‌های سوریه به هلاکت رسیدند.
این گزارش به نقل از سایت اینترنتی المحیط می افزاید: ۵تبعه کانادایی از جمله جان مگوایر در درگیری‌های داخل سوریه به هلاکت رسیدند.

«جان مگوایر» همان فردی است که در یک پیام ویدئویی دعوت به آغاز عملیات انتقام‌جویانه علیه کانادا کرده بود.
مگوایر دانشجوی دانشگاه اوتاوای کانادا بود که اسم خود را به «ابو انور الکندی» تغییر داد. وی حدود یک سال پیش به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوست و منابع سوری اعلام کردند که مگوایر ۲۳ ساله در نزدیکی عین العرب کشته شده است.
علاوه بر وی، ۴کانادایی دیگر که چند ماه پیش به داعش ملحق شده بودند، در این درگیری‌ها کشته شدند.

ارتش سوریه در حمله به مواضع تروریست ها در حومه دمشق ، حمص، ادلب و قامشلی تلفات و خسارت سنگینی به آنها وارد کرد. در این حملات ده ها تروریست به هلاکت رسیدند و تجهیزات نظامی آنها منهدم شد.

تحولات سوریه

تشدید اختلافات داخلی سرکردگان داعش
اختلافات داخلی در گروه تروریستی داعش سبب درگیری داخلی و کشته شدن شماری از عناصر آن شده است.
براساس گزارش هایی با استناد به سخنان افرادی که از گروه داعش جدا شده اند، عملیات قتل و درگیری های مسلحانه بین عناصر گروه داعش که سرکردگان آن برسر رهبری این گروه بایکدیگر رقابت می کنند، باعث آغاز شکاف و اختلاف در این گروه شده است.
این اختلاف در مخالفت شماری از سرکردگان این گروه با کناره گیری از سمت هایشان به نفع دیگران، نمایان شد و این مسئله باعث آغاز درگیری شد.
این داستان یک ماه پیش آغاز شد و آن زمانی بود که شماری از عناصر این گروه خواستار تعیین والی برای خود در استان دیرالزور سوریه شدند. این مسئله با مخالفت یکی از مهم ترین عناصر این گروه برای کناره گیری از سمتش مواجه شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =