کد خبر : 491
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
-

حمله شیمیایی داعش به الانبار/آزادسازی ۱۴روستای رمادی ازدست داعش/عزم جدی در بازپس گیری همه مواضع

منابع امنیتی اعلام کردند، داعش در حملات خود در استان الانبار عراق از سلاح‌های حاوی گاز شیمیایی کلر استفاده کرده است.فرمانده یگان نیروهای واکنش سریع استان الانبار عراق از آزادسازی ۱۴ روستای غرب شهر الرمادی خبر داد. به گزارش علویون از شبکه خبر؛ به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، فرمانده یگان نیروهای واکنش سریع

منابع امنیتی اعلام کردند، داعش در حملات خود در استان الانبار عراق از سلاح‌های حاوی گاز شیمیایی کلر استفاده کرده است.فرمانده یگان نیروهای واکنش سریع استان الانبار عراق از آزادسازی ۱۴ روستای غرب شهر الرمادی خبر داد.

به گزارش علویون از شبکه خبر؛ به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، فرمانده یگان نیروهای واکنش سریع منطقه البغدادی در استان الانبار عراق از آزادسازی ۱۴ روستای غرب شهر الرمادی در این استان و هلاکت دهها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

عراق در روزهای اخیر
سرهنگ شعبان برزان العبیدی رمانده یگان نیروهای واکنش سریع منطقه البغدادی در استان الانبار عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش و پلیس با کمک یگان واکنش سریع منطقه البغدادی، تیپ ۲۷ لشکر هفتم و نیروهای عشایر العبید، صبح امروز پنجشنبه ۱۴ روستای واقع در جزیره البغدادی و روستاهای جبه در ۹۰ کیلومتری غرب رمادی را آزاد کردند.
وی افزود: نیروهای امنیتی این روستاها را به کنترل خود دارند و دهها نفر از عناصر داعش در این عملیات کشته شدند. این نیروها به طور گسترده در حال پیشروی هستند.
خالد العبیدی وزیر دفاع عراق، دیروز ازعزم این وزارتخانه برای بازپس گیری همه مواضع تحت کنترل داعش خبر داد.
عراق در روزهای اخیر

 
حمله شیمیایی داعش به غیرنظامیان الانبار
شبکه راشا تودی به نقل از منابعی گزارش داده که داعش در حملات خود در استان الانبار عراق از سلاح‌های حاوی گاز شیمیایی کلر استفاده کرده است.
این گزارش که به نقل از منابع امنیتی منتشر شده می گوید، این حملات در مناطقی که غیرنظامیان حضور داشتند صورت گرفته است.

این اولین بار نیست که تکفیری های داعش از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده می کنند؛ پیش از این و در ۱۵ سپتامبر، دولت عراق از حمله شیمیایی به نیروهای نظامی عراق توسط داعش خبر داده بود.
براساس گزارش راشا تودی، تفاوت حملات جدید در این است که علیه غیرنظامیان انجام شده است.
براساس گزارش پرس تی وی، این حملات در شهر «حیت» در شمال غرب الرمادی مرکز استان انبار صورت گرفته است.
در خبر دیگری، العراقیه، از حمله هواپیماهای ارتش عراق به پایگاه های داعش در مسیر دیاله به صلاح الدین خبر داد.
عراق در روزهای اخیر

خنثی شدن عملیات حمله به ۴منطقه امنیتی
عدنان التمیمی رئیس شورای شهرستان  مقدادیه در استان دیاله از خنثی شدن عملیات حمله به ۴منطقه امنیتی در این شهرستان واقع در شمال شرقی بعقوبه و کشته شدن ۵فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی سومریه نیوزاز دیاله، التمیمی گفت: مهاجمان مسلح داعش دیشب به ۴نقطه مشترک امنیتی در بخش شرقی و شمالی شهرستان مقدادیه حمله کردند که به درگیری منجر شد و نیروهای امنیتی و مردمی ضمن خنثی سازی این حمله ۵تن از افراد این گروه را به هلاکت رساندند.

شبکه تلویزیونی العالم هم در خبری فوری به نقل از منابع خبری عراقی اعلام کرد: ارتش عراق حملات گروه تروریستی داعش به سمت سد موصل را که از سه محور صورت گرفته بود، خنثی کرد و تروریست ها را ناکام گذاشت.
عراق در روزهای اخیر
آغاز عملیات ارتش عراق برای پاکسازی جنوب تکریت
منابع خبری از آغاز عملیات ارتش عراق برای پاکسازی حومه شهر بلد و ضلوعیه در جنوب تکریت خبر دادند.
برابر این گزارش، منابع امنیتی در استان صلاح الدین امروز پنج شنبه ازآغاز عملیات مشترک نیروهای امنیتی عراق و نیروهای مردمی برای آزادسازی منطقه بلد و ضلوعیه در جنوب شهر تکریت خبردادند.
این منبعی امنیتی ادامه داد: عملیات گسترده مشترک نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی بامداد امروز در منطقه بین دیاله و صلاح الدین آغاز شد.
به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، هدف از این عملیات پاکسازی منطقه بلد و ضلوعیه اعلام شده است.
بیشتر مناطق استان صلاح الدین مدتی است که شاهد درگیری های نظامی گسترده و تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =