کد خبر : 389
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
-

گزارش کامل ابنا از دیدار وزیر بهداشت با مراجع تقلید در قم + تصاویر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.   به گزارش علویون؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجع عظام تقلید دیدار و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سبحانی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 

به گزارش علویون؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجع عظام تقلید دیدار و گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان را ارائه کرد.

وی با حضرات آیات مراجع تقلید لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی و موسوی اردبیلی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی روز پنج‌شنبه، دکتر هاشمی وزیر بهداشت و جمعی از معاونین و همراهان ایشان را به خدمت پذیرفتند.

در این دیدار ابتدا دکتر هاشمی گزارش مبسوطی از طرح سلامت و تحول مهمی که در وزارت بهداشت اتفاق افتاده، خدمت معظم له ارائه نمود.

سپس حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ضمن ابلاغ سلام خویش به خدمت رئیس جمهور محترم، جناب آقای دکتر روحانی فرمودند: من از جنابعالی و همکاران محترمتان صمیمانه تشکر می‌کنم. شما کار بسیار بزرگی را انجام دادید و منشا خیر و برکت شدید. من این موفقیت بزرگ را که موجب رضایت مردم شده است به شما تبریک عرض می‌کنم.

ایشان ادامه دادند: حقیر از اول انقلاب در مسائلی که در وزارت بهداشت جریان داشت مطلع بودم و شاید بتوان گفت تا به حال چنین توفیقی برای این وزارتخانه حاصل نگردیده است. البته این نیت پاک شما و همکاران دراین شغل مقدس پزشکی است و خودتان باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشید. کار بسیار مقدسی است و ثواب و اجر آن بسیار زیاد است.

مرجع تقلید شیعیان جهان در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به فرهنگ غلطی که در گذشته به اسم فرزند کمتر زندگی بهتر ترویج می‌شد اظهار داشتند: هرچه مشکل داریم به خاطر عمل نکردن به دستورات حیات بخش اسلام است. این دین مقدس در تمام امور زندگی و ابعاد مختلف انسانی برنامه دقیق و حساب شده و محکم دارد.

ایشان افزودند: اگر فرهنگ غنی اسلام را در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس نماییم و مردم را با این فرهنگ پربار و گسترده آشنا نماییم، بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی مسئولیت‌ها را امانت و فرصتی گذرا و کوتاه خواندند که باید از این فرصت‌ها در جهت تقرب به خداوند متعال استفاده کرد و بیان داشتند: در هر صورت اگر ما بتوانیم از این فرصت‌های به دست آمده برای عزت مملکت اسلامی و رفاه حال مردم به خصوص محرومان استفاده کنیم، افتخار بزرگی است.

ایشان ادامه دادند: بنده با فعالیت‌های خیر و خوب شما در قبل از وزارت آشنا بودم و سوابق خوب شما و تجربه‌های مفیدتان در امر پزشکی و خدمت به مردم سرمایهٔ بزرگی برای شماست که بحمدالله با کارهای مثبت صورت گرفته دولت و وزارت بهداشت اعتبار خاصی پیدا کرده است.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر هاشمی و وزارت بهداشت فرمودند: انشاء الله بتوانید این کار را ادامه دهید و مأیوس نباشید. هدف بسیار مقدسی است و برای رسیدن به هدف بزرگ هر مشکلی را انسان باید تحمل کند. من همیشه دعاگوی شما و پزشکان محترم هستم که بتوانید بیشتر برای اسلام و کشور عزت و سرافرازی بیافرینید. انشاء الله کارهای شما موجبات رضایت خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورد.

آیت‌الله وحید خراسانی: آقای روحانی، نیت خدمت دارند

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در دیدار دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم اظهار داشتند: رئیس جمهور آقای روحانی، نیت خدمت دارند و انتخاب شما برای وزارت بهداشت، انتخاب بسیار ظریفی بوده است.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از تلاش‌های دکتر هاشمی در حوزه سلامت کشور، خطاب به وی گفتند: حرف و سخن شما در اطبا موثر است و انشاءالله آنان را به فعالیت بیشتر و خدمت بهتر سفارش کنید.

ایشان افزودند: اطبا را به شرکت در عزاداری‌ شهادت حضرت زهرا(س) تشویق کنید و بگویید که فعال باشند، به آنان توصیه کنید که در طرح داوطلبانه طبابت رایگان در ایام شهادت حضرت زهرا(س) شرکت کنند که اجر بسیاری دارد.

آیت‌الله وحید خراسانی با بیان اینکه بین روح و بدن ارتباط عجیبی است تصریح کردند: حتی یک خیال در روح و یک فکر بر جسم تاثیر دارد و عکس العمل آن قابل مشاهده است و به همین جهت هم گفته شده است که عقل سالم در بدن سالم است.

ایشان در ادامه به توضیح اهمیت سلامت جسم و روح پرداخته و خاطرنشان کردند: جسم مردم به شما پزشکان و روح مردم به روحانیون و عالمان دین سپرده شده است.

آیت‌الله وحیدخراسانی در پایان به ضرورت افزایش زاد و ولد در کشور تاکید و اضافه کردند: تربیت نسلی توانمند در هر زمان امری حیاتی است، شما نیز هرقدر می‌توانید به این مهم کمک کنید.

آیت‌ الله مکارم شیرازی: آثار خدمات دولت یازدهم در بخش درمان بخوبی نمایان است

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت با ایشان، گفتند: دولت یازدهم گام‌های خوب و مناسبی برداشته است که آثار آن در جامعه نمایان است.

ایشان افزودند: بیمه سلامت که بسیاری را در مسائل درمانی آسوده خاطر کرده یکی از اقدامات ‏خوب محسوب می‌شود. ‏

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در مورد طرح‌های بهداشتی و درمانی دولت ‏گفتند: باید به مردم اطمینان لازم را در مورد ادامه این طرح‌ها داد و ‏ با توجه به شرایط و بودجه کشور باید شتاب مناسب را به این طرح بخشید و از ‏شتاب‌زدگی نیز پرهیز شود. ‏

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئله زیرمیزی بسیار زشت و عیبی برای جامعه پزشکی محسوب می‌شد، افزودند: سزاوار نبود این سنت ناصحیح تداوم داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: یکی از عیوب جامعه پزشکی زیرمیزی بود و با توجه به محترم بودن شغل ‏پزشکی و اینکه پزشکان اشخاص محترمی در جامعه هستند این امر زشت سزاوار آن‌ها نبود. ‏

ایشان در ادامه با اشاره به مسئله افزایش جمعیت و ضرورت این امر گفتند: ‏ باید اشتباه گذشته در زمینه کاهش جمعیت را کنار ‏گذاشته و آن را جبران کنیم، چرا که لازم است در شرایط کنونی، شعار فرزند بیشتر، زندگی ‏قوی‌تر و آبرومند‌تر را ترویج کنیم. ‏

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفتند: حوزه و دانشگاه به طور سنتی کنار هم بوده‌اند؛ دشمن می‌خواهد بین حوزه و دانشگاه اختلاف ایجاد کند و رابطه آن‌ها را سست کند.

ایشان با تاکید براینکه دشمن از وحدت حوزه و دانشگاه وحشت می‌کند، گفتند: با افزایش رفت و آمد‌ها بین حوزه و دانشگاه راه‌های سوظن برطرف می‌شود و هر دو کار علمی می‌کنند و تاثیرگذار هستند و به مقابله با اختلاف افکنی‌های دشمنان می‌پردازند.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این‌که اگر دشمن روح مقاومت را در ما ببیند، عقب نشینی می‌کند، گفتند: آثار این عقب نشینی را در عراق و سوریه مشاهده می‌کنیم؛ هر چند شرایط هم سخت باشد ولی با مقاومت مردم می‌توان از آن‌ها عبور کرد.

ایشان تصریح کردند: هر چه فشار دشمن بیشتر می‌شود، انسجام ما نیز بیشتر می‌شود، اکنون در مسائل مختلف می‌بینیم که انسجام داریم، باید هم چنین باشد، باید بر مشکلات مسلط شویم و هرگز عزت و شرافت خود را از دست نداده و تسلیم زیاد خواهی دشمن نشده و نخواهیم شد.

آیت الله جوادی آملی: مفاسد اقتصادی، مردم را نا‌امید می‌کند

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفر به شهر مقدس قم و حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با بیان این مطلب که طبیب باید جامع الاطراف باشد گفتند: تنها عده معدودی از پزشکان توانایی تبدیل شدن به پزشک جامع الاطراف را دارند که همه بیماری‌ها و همه بیمار‌ها و همه درمان‌ها را بدانند و بتوانند در برخورد با یک بیماری، بهترین درمان را برای شخص بیمار در نظر بگیرند.

ایشان ادامه دادند: طبق کلام حضرت امیر که در بیان صفات رسول خدا می‌فرمایند: وَ مِنْهَا طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ…، در برخورد با هر بیماری، مرهم خاص آن بیماری وجود دارد اما برخی بیماری‌ها نیازمند» داغ «هستند. دولت اگر در برخورد با بیماری اختلاس و مفاسد اقتصادی از داغ استفاده می‌کرد اکنون شاهد این وضعیت در کشور نبودیم. لذا دولت باید طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ باشد.

معظم له مردم را بهترین سرمایه نظام دانستند خاطرنشان کردند: این اختلاس‌ها و مفاسد اقتصادی، مردم را که بهترین سرمایه‌های نظام هستند نا‌امید می‌کند، مردمی که با ورود خود به صحنه انقلاب و جنگ، تحت رهبری روحانیت و حضرت امام (ره) باعث پیروزی کشور شدند.

ایشان در فراز دیگری از سخنان خود به مساله ابدی بودن انسان اشاره کردند و افزودند: ما باید باور داشته باشیم که در برابر همه اعمالمان پاسخگو هستیم، برخی فکر می‌کنند که مرگ پایان راه است و حساب و کتابی در کار نیست حال آنکه مرگ پوسیدن نیست و انسان موجودی ابدی است، لذا باید ابدی فکر کند که در این صورت هرگز بیراهه نخواهد رفت.

ایشان ادامه دادند: بزرگ‌ترین عامل رشد یک ملت، یاد مرگ و قیامت است، یاد مرگ باعث پویایی و نشاط در جامعه می‌شود و نه رخوت و سکون، یاد مرگ باعث می‌شود بدانیم که علم و عمل صالح، نجات بخش انسان است.

معظم له در فراز پایانی فرمایشات خود ضمن توصیه به توجه بیشتر به طب سنتی و اسلامی از جمله علم نبض‌شناسی، اقدامات صورت گرفته توسط وزارت بهداشت را مثبت ارزیابی کردند و اظهار داشتند: وزارت بهداشت بحمدالله تا کنون خوب درخشیده است که انشاالله موفقیت‌ها و خدمات آن مستدام باشد.

در ابتدای این دیدار وزیر بهداشت ضمن ابلاغ سلام رئیس محترم جمهور و هئیت وزیران خدمت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه خدمت معظم له، به ارائه گزارشی از اقدامات وزارت بهداشت در بهبود وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرهای بزرگ پرداخت.

گفتنی است پس از این دیدار، وزیر بهداشت و هیئت همراه، در درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی حضور یافتند.

آیت‌الله سبحانی: سقط جنین آدمکشی مؤدبانه در قرن ۲۱ است

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار وزیر بهداشت با اشاره به سقط جنین از سوی برخی از افراد گفتند: سقط جنین نوعی آدم کشی مؤدبانه در قرن ۲۱ است.

ایشان افزودند: در گذشته افراد را خفه می‌کردند، ولی امروز سقط جنین می‌کنند، باید فردی که این کار‌ها را انجام می‌دهد به صورت قانون پیگیری شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این‌که عقل سالم در بدن سالم است، بیان داشتند: ملتی که سالم باشد درست فکر می‌کند، فرد بیمار نمی‌تواند صحیح فکر کند.

آیت الله سبحانی با اشاره به سقط جنین از سوی برخی از افراد خطاب به وزیر بهداشت تأکید کردند: باید در تمام بیمارستان‌ها نظارت باشد تا افراد در آفرینش خدا دخالت نکنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از خدمات ارزنده وزارت بهداشت و شخص وزیر گفتند: در طول تاریخ بهداشت و درمان کشور قدم شما قدمی بزرگ و بلند است.

این مرجع تقلید افزودند: البته هیچ کار اصلاحی بدون مخالف نیست، ولی اکثریت مردم از این خدمات خوشحال هستند؛ بحمدالله کارهای خوبی صورت گرفته و تشکر می‌کنیم، امیدوارم موفق باشید.

آیت الله سبحانی از خدمات گذشته دکتر هاشمی در جنوب کشور برای درمان چشم افراد تشکر کرده و با بی‌نظیر خواندن آن، بر ادامه این‌گونه خدمات تأکید کردند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسأله درمان، صحت و بهداشت از اصول اساسی اسلام است، گفتند: یکی از مسائل مهم در امر خدمات درمانی گسترش بیمه است، این موضوع اکنون در کشورهای دیگر پیگیری شده و افراد بیمه هستند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که بیمه همه افراد اعم از روستاییان و شهری‌ها موضوع اساسی بوده و باید به تمام معنا گسترش یابد، خاطرنشان کردند: البته مردم باید در پرداخت حق بیمه دقت داشته و بیمه گران نیز خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه دهند.

آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که پیامبر(ص) بر جمعیت امت خویش افتخار می‌کند، تصریح کردند: نظام ما اسلامی بوده و قانون اساسی آن نیز براساس اسلام نوشته شده‌ است، اسلام نیز ما را به گسترش جمعیت دعوت می‌کند.

ایشان تأکید کردند: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند متأسفانه نخبگان ما در ایران تک فرزندی شده‌اند و این درست بر خلاف اسلام است؛ خانه‌ای که تنها یک فرزند داشته باشد چراغش روشن نیست، نشاطی که به وسیله چند فرزند در خانه ایجاد می‌شود به وسیله تک فرزند حاصل نمی‌شود، نشاط با فرزندان متعدد به وجود می‌آید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که به وسیله نوابغ علم پیشرفت می‌کند، اظهار داشتند: نبوغ در جمعیت زیاد است نه جمعیت کم، امروز شاهدیم که چین از این موضوع بهره می‌برد؛ مردم را به کثرت جمعیت تشویق کرده و بگویید که خدا رزاق است، از روزی فرزندان هراسی نداشته باشند.

آیت‌الله سبحانی بیان داشتند: در کشور ما به سبب حوادث مختلف تلفاتی نیز داریم، باید جمعیت زیادی داشته باشیم، به گونه‌ای نباشد به مرحله‌ای برسیم که نتوانیم تعادل برقرار کنیم.

تقدیر آیت‌الله نوری ‌همدانی از اقدامات وزیر بهداشت در امر سلامت

آیت الله العظمی همدانی در دیدار با وزیر بهداشت با تقدیر از اقدامات وزیر بهداشت در امر سلامت جامعه گفتند: گام‌های خوبی در خصوص افزایش جمعیت برداشته شده است.

ایشان افزودند: هر فردی از افراد مملکت وظیفه دارد در برابر نیت و اقدامات خیرخواهانه شما تقدیر و تشکر داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وزارت بهداشت دارای گستردگی کار در سراسر کشور است، ادامه دادند: شایستگی شما را در اقدامات اخیری که در وزارت بهداشت داشته‌اید را شاهد بودیم ‏و این مسئله افتخاری برای دولت به شمار می‌رود.

آیت الله نوری همدانی گفتند: سابقه نداشت که در مناطق محروم، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی ‏و حضور پزشک مقدور باشد ولی در طرح‌های جدید وزارت بهداشت این امر را شاهد هستیم. ‏

ایشان خواستار نظارت هرچه بیشتر وزیر بهداشت بر مسائل بهداشت و درمان در کشور شده و ابراز امیدواری کردند: آنچه تاکنون طراحی و انجام شده است، به همین منوال ادامه پیدا کند.

معظم له با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان جذب خیران ضروری است، گفتند: کشور ما از نظر اقتدار و امنیت نمونه است و باید با اینگونه اقداماتی که انجام دادید، در زمینه بهداشت و درمان نیز نمونه باشیم.

مرجع تقلید شیعیان در پایان با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: بنده با شهید مفتح رفاقت دیرینه داشتم و از برکت وجود ایشان وحدت حوزه و دانشگاه شکل گرفت و امروز نیز الحمدالله وحدت بین شیعه و سنی وجود دارد و کشور تحت زعامت آیت الله العظمی خامنه‌ای پیش می‌رود.

تقدیر آیت الله موسوی اردبیلی از دولت برای اجرای طرح بیمه سلامت

آیت الله العظمی سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، در دیدار سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفتند: اقدام دولت تدبیر و امید در اجرای مصوبه بیمه سلامت همگانی شایسته تقدیر است.

ایشان اظهار داشتند: در حالی که مصوبه سال ۷۳ قانون بیمه همگانی تا آغاز دولت یازدهم به صورت کامل در کشور اجرایی نشده بود، دولت فعلی با بیمه کردن همه افراد جامعه این قانون را اجرا کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر رعایت عدالت و همچنین تلاش دولت برای خدمت بیشتر به مردم بویژه اقشار محروم و مستضعف، تصریح کردند: وزارت بهداشت اگر قصد خدمت به مردم را دارد باید با پرهیز از هر گونه تبلیغات آن را در عملکرد خود نشان دهد، چرا که بهترین تبلیغ برای این وزارتخانه عملکرد خوب آن است.

آیت الله اردبیلی همچنین در پاسخ به سوال وزیر بهداشت در خصوص احداث بیمارستان در قم به وسیله این مرجع تقلید، تصریح کردند: من هنوز تصمیم ساخت یک بیمارستان در قم را دارم.

وزیر بهداشت نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان کشور در دولت یازدهم خواستار همراهی علما و مراجع با دولت در ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم شد.

وزیر بهداشت: دفتر چه‌های بیمه باید برای بیماران حکم پول را داشته باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی گفت: دفتر چه‌های بیمه سلامت باید برای بیماران مانند پول باشد و آن‌ها در زمان مراجعه به پزشک به جای پول برای هزینه‌های درمان خود از این دفتر چه‌ها استفاده کنند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: متاسفانه بیمه‌های سلامت و خدمات درمانی در ایران خیلی کار آمد نیست و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به تحقق وعده‌های انتخاباتی رییس جمهوری مبنی بر بیمه شدن همه ایرانیان و اجرای قانون بیمه سلامت پس از ۲۰ سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به غیر از دو میلیون نفری که خودشان نخواستند که بیمه شوند، همه مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و دولت نیز هیچ منعی برای بیمه کردن افراد ندارد.

وی با اشاره به بیمه روستاییان و همچنین تحت پوشش بیمه قرار گرفتن واکسن و ۱۴ قلم دارو برای آن‌ها، تصریح کرد: در روستاهای کشور نظام ارجاع به صورت کامل ایجاد شده، و تمامی روستاهای کشور از ماما و پزشک و همچنین مراکز درمانی بهداشتی برخوردار است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با بیان اینکه دولت یازدهم برای حاشیه نشین‌ها اعتبارات ویژه‌ای را اختصاص داده است، افزود: در حالی که در آغاز انقلاب اسلامی ۷۰ درصد مردم ایران روستانشین بودند این آمار به بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و روستاییان به حاشیه شهر‌ها مهاجرت کرده‌اند.

وی با اشاره به ۹ میلیون حاشیه نشین در کشور، خاطرنشان کرد: دولت همواره تلاش نموده تا با فرهنگ سازی و همچنین ایجاد یک سبک زندگی جدید برای حاشیه نشین‌ها دسترسی آن‌ها به امکانات بهداشتی و مراکز خدمات درمانی را تسهیل کند.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت درمانی قم و کمبودهای فراوان در این زمینه افزود: به رغم توسعه استان قم، این استان هنوز از مراکز بهداشتی و درمانی مناسب و مجهزی برخوردار نیست.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بیمارستان شهید بهشتی به عنوان تنها مرکز درمانی مجهز قم، گفت: بیمارستان‌های قم غالبا دچار فرسودگی شده‌اند.

وی با اشاره به وجود جامعه المصطفی (ص) و مراکز آموزشی و علمی متعدد در قم، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در قم برای پرورش طلاب علوم دینی وجود دارد، ایجاد یک مرکز آموزشی بین المللی جهت تربیت پزشک نیز ضروری است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات دولت برای کاهش کمبودهای پزشکی بهداشتی قم تنها در حد یک مسکن و آرام بخش است، افزود: علما و مراجع باید ضمن ارایه ارشادات و راهنمایی‌های لازم دولت را در این زمینه یاری کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود تنگنا‌ها و مشکلات مالی برای دولت، تصریح کرد: دولت با توجه به کاهش قیمت نفت برای توسعه بیمارستان‌ها و مراکز در مانی در کشور با مشکلات جدی مواجه است.

 برنامه‌های وزارت بهداشت برای ازدیاد نسل

دکترقاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای ازدیاد نسل افزود: ۳۰ هزار بهورز در ۱۸ هزار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی هم اکنون برنامه‌های تشویق باروری را در دست اجرا دارند.

وی با بیان اینکه آمار‌ها نشان از تغییر مسیر و آهنگ در ازدیاد نسل دارد و افزود: این مسیر تغییر کرده است اما به آنچه باید برسیم هنوز نرسیده‌ایم.

دکتر هاشمی افزود: برای درمان ناباروری هم برنامه‌های ویژه‌ای انجام شده است و به زودی خدمات ویژه‌ای درمراکز دولتی به آنان انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه را در۶ ماه آینده نظارت و تقویت برنامه‌های ارتقا سلامت دانست و افزود: حفظ کارهای گذشته و دستاوردهای آن و رفع نواقص در ۶ ماه آینده و انجام امور نظارتی و رفع اشکالات مهم‌ترین کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ۶ ماه آینده است

دکتر هاشمی با بیان اینکه اگر اوضاع مالی دولت تغییر یابد سال آینده سرو سامان دادن به دندان پزشکی و بیمه‌ها و سلامت حاشیه نشین‌ها از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هدف از سفر به قم را همزمانی با روز وحدت حوزه و دانشگاه و بهرمندی از رهنمودهای مراجع دانست و افزود: در این دیدار‌ها گزارشی از فعالیت‌های انجام شده نیز ارائه شد.

دکتر هاشمی از برنامه‌هایی برای ایجاد مراکز آموزش عالی در قم ویژه علاقه مندان به فراگیری علوم پزشکی از کشورهای اسلامی خبر داد و افزود: بعد از رفع مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان در قم این برنامه‌ها هم اجرایی می‌شود.

منبع: ابنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − هفت =