کد خبر : 320840
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
-

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی:

۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در شهرستان قائمشهر افتتاح خواهد شد

۴۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در شهرستان قائمشهر افتتاح خواهد شد

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر، گفت: بمناسبت چهل و پنجمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ۴۵ آموزشگاه فنی و حرفه ای در این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش عصرقائم، سیدبهنام مهردل در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قائم شهر با همت جهادی مربیان و همکاران بخش‌های دولتی و خصوصی ٣١۴۴ نفر در بخش دولتی و ۴۹۳۸ نفر در بخش خصوصی و محیط واقعی کار و مجموعا ۶۵۸۲ نفر در ۴۰۵ حرفه صاحب مهارت شدند. البته ظرفیت مهارتی شهرستان بیش از هفتصد حرفه و ۳۴۰ آموزشگاه است که تعداد حرفه‌ها و آموزشگاه‌های شهرستان به تنهایی از ظرفیت مهارتی ده استان بالاتر است.

وی افزود: گروه‌های هدف آموزشی سازمان در ۲۱ گروه هدف تعریف شده است و علاوه بر آنکه مراکز ثابت سازمان پذیرای همه گروه‌های هدف است، عملکرد بخش دولتی مرکز آموزش فنی و حرفه ای قائمشهر در آموزش مهارتی به گروه‌های هدف خاص مانند دانشجویان(۳۵نفر)،دانش آموزان (۱۳۵نفر)، سربازان وظیفه(۲۸۴نفر)، زندانیان(۳۰۸نفر)، معلولین(۸نفر)، زنان سرپرست خانوار(۱۰۱نفر)،‌ معتادان بهبودیافته(۷۶نفر)، روستاییان(١۵١نفر)، صد روستاهای هدف استان(۱۴۱نفر)، کارگاه‌های ثابت شهری(۷۸۰نفر)، بنگاه‌های اقتصادی(۶١۶نفر)،سکونتگاههای غیر رسمی(۱۰۹نفر)،فارغ التحصیلان دانشگاهی(٩۴نفر) و مشمولان بیمه بیکاری(۱۴نفر) است و عملکرد شهرستان بیش از دوبرابر تعهد سالانه است.

رییس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر بیان کرد: خیرین قائمشهری جهت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه در ده ماهه سالجاری، بیش از ۵میلیارد ریال کمک غیرنقدی انجام دادند و همچنین در جهت توانمندسازی افراد فاقد مهارت با مشارکت هفتاد و پنج میلیون تومانی خیرین تعداد ٧۴نفر آموزش دیدند و دارای مهارت و شغلی شدند.

این مسوول با بیان آنکه بیش از صددرصد تعهد مرکز در بخش سامانه‌های رصد اشتغال و جستجوی شغل در ده ماه سال‌جاری تحقق یافت، تصریح کرد: تاکنون با برنامه ریزی انجام شده بیش از ۱۷۰ نفر از متقاضیان قائمشهری که در سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نمودند و بصورت رایگان در حال آموزش هستند و این مرکز با افتخار آمادگی دارد که همه کسانیکه در این سامانه ثبت نام نمودند و فاقد مهارت هستند را بصورت رایگان آموزش دهد. همچنین آمار اشتغال ده ماه سال‌جاری کارآموزان مرکز ۶۹۷ نفر (۳۲۷ نفر از کارآموزان بخش دولتی و ۳۷۰ نفر در بخش خصوصی) است.

مهردل در ادامه با تشکر از همراهی و همدلی کمیته امداد شهرستانقائم شهر خاطرنشان کرد: با مشارکت نهادهای حمایتی در طرح تابستانه مهارت تعداد ۳۲۸۱نفر از دانش آموزان قائمشهری متعلق به پنج دهک اول خانوارها در تابستان امسال بصورت رایگان دوره‌های آموزشی کارآفرینی، کسب و کار کم سرمایه بر، مشاغل خانگی و بازاریابی و… را طی نمودند.

وی بااشاره به اینکه در ایام دهه مبارک فجر همه‌ی سازمان ها و نهادها باید کارهای ویژه خود را به مردم نشان دهند، گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر نیز در این ایام با بهره برداری از ۴۵ واحد آموزشی بدنبال افزایش مهارت افزایی نیروهای علاقه مند به کار درشهرستان قائم شهر است تا بتواند اشتغال زایی را برای جوانان جویای کار فراهم کند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر در پایان ضمن عذرخواهی از مردم شهرستان قائمشهر از نقص‌ها و کمبودها بویژه در حوزه تامین مواد مصرفی، نبود تجهیزات کافی در بخش های مختلف، عدم موفقیت در آموزش مهارتی به کودکان کار و بی‌خانمان‌ها، بیان کرد: خوشبختانه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری بیش از یک میلیارد تومان تاکنون به مرکز اختصاص یافته و قول مساعد از سوی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای داده شده که این اعتبارات باتوجه به فعالیت‌های چشمگیر مرکز قائم‌شهر بیشتر شود که مطمنا با افزایش تخصیص این اعتبارات در توسعه متوازن آموزش‌های مهارتی برای همه اقشار و آموزش‌های نوین هزینه خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 1 =