کد خبر : 317965
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
-

واکنش مدیرکل محیط زیست مازندران به تصاویر منتشرشده وضعیت باغ‌وحش ساری

واکنش مدیرکل محیط زیست مازندران به تصاویر منتشرشده وضعیت باغ‌وحش ساری

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران پیرو تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از باغ وحش طاهرده ساری، درباره وضعیت یک قلاده خرس قهوه ای نر و یک قلاده شیر نر باغ وحش ساری توضیحاتی داد.

به گزارش عصرقائم، عطاء الله کاویان در گفت‌وگو با خبرنگاران، پیرو تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از باغ وحش طاهرده ساری جهت تنویر افکار عمومی، و تشحیذ ذهن علاقمندان به محیط زیست و دوستداران حیات وحش، اظهار کرد: باغ وحش طاهرده ساری پس از اخذ موافقت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه تعهد مبنی بر انتقال به مکان مناسب و مجاز، مجوز ادامه فعالیت برای دوره سه ساله را دریافت کرد و این مجوز تا مهرماه سال آینده معتبر است.

وی با اشاره به بازدید معاون این اداره کل به همراه رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از محل نگهداری و جانمایی جانوران وحشی پستاندار نظیر شیر، خرس، روباه، مرال، گراز و پرندگانی نظیر قرقاول، قو، عقاب، دال و کبوتر، مکان باغ وحش را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مشاهده شد یک قلاده خرس قهوه‌ای نر به دلیل بیماری، به صورت جداگانه در قرنطینه نگهداری می‌شود تا دوره درمان آن تکمیل شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران، خاطرنشان کرد: این گونه به دلیل دوران نقاهت، از نظر جثه‌ای لاغر و ضعیف بوده، اما در راه رفتن و سایر فعالیت‌های حیاتی مشکلی نداشته است.

کاویان عنوان کرد:  در بازدید فوق یک قلاده شیر نر که به صورت غیر طبیعی لاغر و ضعیف شده بود، مشاهده شد و توصیه لازم به مالک باغ وحش برای انجام معاینه و درمان بیماری صورت گرفت، ضمن آنکه گونه مورد نظر دارای سنی بیش از ۱۵ سال بوده و از کهولت سن نیز رنج می‌برد.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، باغ وحش‌ها ملزم به بهره گیری از خدمات دامپزشک به طور دائمی بوده که واحد یاد شده نیز ضمن بهره گیری از دامپزشک مقیم، فرآیند درمان گونه‌های یاد شده را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل محیط زیست مازندرانادامه داد: از طرفی پایش و نظارت بر نحوه نگهداری کلیه مراکز نگهداری و تکثیر و پرورش حیات وحش نیز به طور مستمر از سوی این اداره کل صورت می‌گیرد و در صورت هر گونه قصور، اقدام قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.

کاوبان یادآور شد: مواردی مانند بیماری، ضعف، پیری، مرگ طبیعی و … در کلیه جانوران اهلی و وحشی امری طبیعی است با این اوصاف، در خصوص اعمال حساسیت‌های بیشتر در امر نظارت، تغذیه، شرایط محیط نگهداری جانوران، بیماری‌ها و اطلاع رسانی به موقع وقایع به این اداره کل موارد و تذکرات لازم به مالک باغ وحش طاهرده ساری ارائه شد.

واکنش مدیرکل محیط زیست مازندران به تصاویر منتشرشده وضعیت باغ‌وحش ساری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =