کد خبر : 317380
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
-

برگزاری ششمین همایش بانوی مهر با شعار «جمعیت، مادر فاطمی، تمدن نوین اسلامی»

برگزاری ششمین همایش بانوی مهر با شعار «جمعیت، مادر فاطمی، تمدن نوین اسلامی»

ششمین همایش بانوی مهر با شعار «جمعیت، مادر فاطمی، تمدن نوین اسلامی» ۲۸دی‌ماه در برج میلاد با حضور میهمانان داخلی و خارجی با معرفی زنان نخبه در عرصه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، لاله افتخاری -عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی- در نشست خبری ششمین همایش بانوی مهر که در سپاه حضرت محمد رسول الله تهران برگزار شد با اشاره به اینکه این همایش یکی از برنامه های مستمر اتحادیه جهانی بانوان مسلمان است، اظهار کرد: در این اتحادیه که به واسطه برنامه ریزی های طولانی مدت در مجمع تقریب مذاهب اسلامی شکل گرفته در تلاش هستیم جایگاه زن مسلمان را در الگوی اسلامی نشان دهیم.

وی ادامه داد: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که زن را به عنوان آزادی به میدان آوردند اما شان و منزلت زن را از بین بردند. زن ها به میدان آمدند اما این سوال به وجود می آید که به چه قیمتی این اتفاق افتاد.

عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ششمین همایش بانوی مهر در ۲۸ دی ماه سال جاری در برج میلاد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این همایش در تلاش هستیم که نشان دهیم زن و مرد دارای یک حقوق یکسان هستند و زنان در کنار جایگاه یک همسر یا مادر می توانند در تمامی عرصه ها تاریخ ساز باشند.

افتخاری یادآور شد: این همایش علاوه بر ایران در اسفند ماه سال جاری در کشور عراق نیز همچون سنوات گذشته که در کشورهای دیگر برگزار می شد، امسال نیز در این کشور برگزار می شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب افق های خوبی را در خصوص مردان و زنان در قالب الگوی ایرانی اسلامی بیان کردند. از این رو در این اتحادیه نیز هدف ما بسترسازی برای تمدن سازی است که در آن بانوی فاطمی ترسیم شده است.

عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این همایش میهمانان زیاد داخلی و خارجی خواهیم داشت که از فردا ساعت ۱۳ و ۳۰ تا ۱۷ بخشی از همایش های فرهنگی، هنری، تبلیغی و ترویجی برگزار خواهد شد. همچنین مهلت دریافت آثار در این همایش تمدید شده و علاقه مندان می توانند آثار خودشان را ارسال نمایند.

افتخاری ابراز کرد: دستگاه‌ها و سازمان های زیادی در این همایش مشارکت داشته و ما هیچ گونه بودجه‌ای را از هیچ مجموعه‌ای تا به امروز دریافت نکرده ایم اما تمامی دستگاه‌های مشارکت کننده در این همایش از تمامی ظرفیت های خودشان برای کمک به ما دریغ نکردند.

به گفته وی، جبهه کفر در عصر حاضر جنگ احزاب به راه انداخته و امید است که ما نیز بتوانیم با اقدامات موثر در مقابل این جنگ بایستیم.

در ادامه این نشست طیبی -دبیر علمی ششمین همایش بانوی مهر- با بیان اینکه نیازمند تحول‌سازی در حوزه زنان هستیم، اظهار کرد: ششمین همایش زنان مسلمان با همکاری دانشگاه شاهد مدرک «ISC» صادر خواهد شد. همچنین شعار امسال «جمعیت، مادر فاطمی، تمدن نوین اسلامی» خواهد بود که در تلاش هستیم به موضوعات فرزندآوری و جوانی جمعیت بیشتر پرداخته شود.

طیبی افزود: در این همایش علما، نخبگان زن به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و از برگزیدگان حوزه های پژوهشی تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین برگزاری کمیسیون های تخصصی، ارایه دستاوردهای بانوان نخبه، معرفی الگوهای درست جزو برنامه های این همایش خواهد بود.

وی با اشاره به محورهای این همایش یادآور شد: ششمین همایش بانوی مهر در ۹ محور به ترتیب تحولات جمعیت: فرصت ها و تهدیدهای نوین اسلامی، ازدواج آسان و پایدار، تحقق تمدن نوین اسلامی، مادر فاطمی: چالش ها و راهکارهای تربیت نسل تمدن ساز، آثار افزایش جمعیت بر سلامت مادر و خانواده، نقش پویایی و جوانی جمعیت در تحقق تمدن نوین اسلامی، افزایش جمعیت و توانمندسازی اقتصادی خانواده، تاثیر اسناد بالادستی بر بالندگی مادر فاطمی و افزایش جمعیت، تاثیر رسانه و فضای مجازی در تحولات جمعیت و مادر فاطمی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت خواهد بود.

دبیر علمی ششمین همایش بانوی مهر با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی افق های ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای زنان در تحقق تمدن نوین اسلامی درخور توجه است، گفت: آنان که نهضت بی بدیل انقلاب اسلامی را به خوبی فهمیدند و ۴۰ سال تمام رسالت شان را در پاسداشت چنین نهضتی ارج نهادند، امروز در این مقطع تاریخی گام دوم انقلاب و صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب، رسالت شناسی زنان و شناخت مسئولیت ها و نقش فردی، خانوادگی و اجتماعی بانوان مسلمان جایگاه ویژه ای یافته است.

طیبی بیان کرد: از این رو اتحادیه جهانی زنان مسلمان با همکاری دانشگاه شاهد، دانشگاه فرهنگیان، معاونت امور زنان و خانواده دفتر ریاست جمهوری، اداره کل امور زنان و خانواده وزارت کشور، استانداری و شهرداری تهران و مراکز علمی فرهنگی، بررسی نقش شناسی مادران و زنان مسلمان و آگاهی از هندسه حضور وی در گام دوم انقلاب اسلامی برای تربیت نسل تمدن ساز با الگوگیری از سبک زندگی صدیقه کبری سلام الله علیها را در دستور کار خود قرار داده است.

برگزاری ششمین همایش بانوی مهر با شعار «جمعیت، مادر فاطمی، تمدن نوین اسلامی»

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =