کد خبر : 317291
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
-

ادارات و مدارس کدام استان‌ها دوشنبه ۲۶ دی ماه تعطیل است؟

ادارات و مدارس کدام استان‌ها دوشنبه ۲۶ دی ماه تعطیل است؟

ادامه برودت هوا و موج بارشی جدید باعث ادامه تعطیلی مدارس و ادارات در برخی از استان‌ها کشور شده است.

به گزارش عصرقائم، افزایش مصرف گاز در پی ورود موج بارشی جدید باعث آن شده تا فردا دوشنبه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات تعدادی از استان‌ها تعطیل شوند.

تهران:

بر اساس اعلام استانداری تهران بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت نفت مبنی بر کنترل نسبی مصرف بهینه گاز مقرر گردید تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ادارات دولتی در سطح استان تهران در روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مطابق روال عادی به فعالیت بپردازند و درجه حرارت محیط اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ نمایند.

کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به حداقل رساندن میزان مصرف گاز در پایان ساعت اداری می باشند.

طبق اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، به علت بارش برف، برودت هوا ویخبندان، فعالیت و آموزش در همه مدارس دولتی و غیر دولتی، کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌ها، پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها و فضاهای آموزشی و تربیتیِ شهرستان های استان تهران در روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ تعطیل و کلاس‌های درس بصورت غیرحضوری در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه در خصوص امتحانات پایه دوازدهم آمده است: امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد.

خراسان رضوی:

استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: فعالیت کارکنان دستگاههای اجرایی، ادارات، بانک ها و نهادهای عمومی به استثنای مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک ها برای روز دوشنبه، ۲۶ دیماه به صورت دورکاری خواهد بود.

در اطلاعیه استانداری خراسان رضوی آمده است: بر اساس مصوبه ستاد انرژی استان، خاموشی سامانه های گرمایشی مراکز مشمول دورکاری به طور اکید الزامی و ضروری است مدیران این مجموعه ها از رعایت موضوع اطمینان حاصل نمایند.

این اطلاعیه می افزاید: فعالیت مراکز تجاری برای روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ و بدون اتصال به شبکه گاز و صرفاً با استفاده از سوخت دوم باشد، همچنین فعالیت کلیه مراکز صنعتی به استثناء مراکز حساس که توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به ستاد انرژی استان اعلام می شود، تعطیل خواهد بود.

در این اطلاعیه از مسافرینی که قصد سفر به استان خراسان رضوی به خصوص مشهد مقدس را دارند، درخواست شده است، سفرهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.

بر طبق مصوبه دیروز ستاد انرژی خراسان رضوی فعالیت مدارس، مهدکودکها، دانشگاهها و مراکز عالی در این استان تا پایان هفته جاری مجازی است، روز یکشنبه نیز ادارات و دستگاههای اجرایی خراسان رضوی دورکار بودند.

اصفهان:

 منصور شیشه فروش اظهار داشت: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استان همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان اصفهان از روز دوشنبه ۲۶ دی ماه، فعالیت خود را به روال عادی از سر خواهند گرفت.

وی با قدردانی از همکاری‌های مردم استان طی روزهای گذشته به منظور مدیریت مصرف انرژی، تصریح کرد: فعالیت همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی از روز دوشنبه ۲۶ دی ماه با تأکید بر پیش‌بینی‌ حداکثری تمهیدات به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از سرگرفته خواهد شد.

شیشه فروش تأکید کرد: همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی استان ملزم هستند تا ضمن تنظیم دمای وسایل گرمایشی بر روی ۱۸ درجه سانتی گراد، نسبت به خاموش کردن موتورخانه ها و تجهیزات گرمایشی از یک ساعت قبل از اتمام فعالیت تا یک ساعت قبل از شروع به کار در روز بعد اقدام کنند.ک

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: براساس تصمیمات جدید این کمیته، مجتمع‌های تجاری ملزم شدند تا اطلاع ثانوی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه نسبت به خاموش کردن سیستم‌های متمرکز گرمایشی خود اقدام کنند و همچنین تعطیلی دو هفته‌ای بخش ویلاهای مجتمع فرهنگی تفریحی چادگان و نیز تعطیلی دو هفته‌ای استخرهای ورزشی از دیگر مصوبات این کمیته است.

وی با بیان اینکه اعمال محدویت دستگاه‌های اجرایی و غیرحضوری شدن مراکز آموزشی در روزهای اخیر صرفه‌جویی روزانه ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان را در بر داشت، گفت: از همه مردم فهیم استان به ویژه مجموعه‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و نیز متولیان مراکز مذهبی استدعا داریم تا در روزهای پیش روز نیز با پیش‌بینی‌ تمهیدات لازم، در صرفه جویی حداکثری در مصرف گاز وبرق همکاری کنند.

آذربایجان شرقی:

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی استان را در روز دوشنبه ۲۶ دی اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه، ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان در روز دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ خواهد بود.

همچنین شروع کار شعب بانک‌ها از ساعت ۹ صبح و پایان کار آنها طبق روال روزهای عادی خواهد بود.

فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به‌صورت غیرحضوری بوده، اما امتحانات داخلی و نهایی آنها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

با توجه به برودت شدید هوا و به منظور مدیریت مصرف بهینه حامل های انرژی دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مدارس استان آذربایجان شرقی در مقطع پیش دبستانی تعطیل و فعالیت آموزشی تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی، غیر دولتی و استثنائی شهری و روستایی در شیفت های صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری خواهد بود‌.

بر اساس این اطلاعیه امتحانات نهایی، هماهنگ استانی مدارس بزرگسالان، داوطلبان آزاد و مدارس از راه دور و امتحانات داخلی طبق زمانبندی قبلی برگزار خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری:

با توجه به برودت هوا، روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه، کودکستان‌ها و مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فارسان،کیار، بروجن و کوهرنگ (به غیر از بخش بازفت)
فعالیت خود را از ساعت ۹ صبح آغاز می‌کنند.

فعالیت آموزشی بخش بازفت و سایر شهرستان‌ها طبق روال عادی است.

سیستان و بلوچستان:

به استناد هماهنگی مدیریت بحران استانداری با توجه به ادامه یخبندان و  سرمای شدید هوا در برخی مناطق استان، نحوه آموزش در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستان های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در نوبت صبح و مدارس شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در دو نوبت صبح و عصر روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

براساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی آسمان استان صاف، هوای سرد در سطح استان و یخبندان شبانه در نیمه شمالی استان همچنان تداوم دارد که تا چهارشنبه بتدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

از سه شنبه شب تا اواخر وقت چهارشنبه شرایط برای بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد در سطح استان بویژه نواحی شمالی؛ مرکزی و غربی فراهم است.

در نقاط سردسیر احتمال بارش برف و مه دور از انتظار نیست. دریای عمان از اواخر وقت سه شنبه تا پایان هفته مواج خواهد بود.

زنجان:

 بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، با توجه به برودت هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز، کلیه کودکستان‌ها دوره اول و دوم (مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها) تا پایان هفته جاری، فعالیت آموزشی  نخواهند داشت.

همچنین فرآیند آموزش در کلیه مدارس ابتدایی استان زنجان، تا پایان هفته جاری، در هر دو شیفت صبح و بعد از ظهر به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد.

فعالیت حضوری مدارس متوسطه اول که تا پایان هفته جاری، امتحان هماهنگ استانی ندارند؛ در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر لغو و فرآیند آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

لازم بذکر است، تاریخ جدید امتحانات داخلی مدارس متوسطه اول متعاقباً توسط مدیران مدارس اعلام خواهد شد

فعالیت همه دستگاههای اجرایی و بانکهای  استان بجز بانک‌های منتخب و دستگاه‌های خدماتی و درمانی و امدادی نیز، تا پایان هفته جاری با دو ساعت تاخیر، از ساعت ۹ و ۳۰ شروع به کار خواهند کرد.

ضروری است مدیران محترم مدارس ابتدایی و متوسطه اول(در صورت نداشتن امتحان هماهنگ استانی)، با توجه به عدم فعالیت آموزشگاه‌ها تا پایان هفته جاری، نسبت به کاهش درجه حرارت موتور خانه های مدارس اهتمام جدی  را به عمل آورند.‌

سمنان:

محمد بهرامی، فرماندار شهرستان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: فعالیت مراکز آموزشی (مدارس) این شهرستان در روز دوشنبه (۲۶ دی‌ماه) به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی بیان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی است و در تاریخ‌های اعلام‌شده برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: شروع کار ادارات سمنان به‌استثنای مراکز خدمات‌رسان و بهداشتی از روز دوشنبه، ۲۶ دی ۱۴۰۱ تا پایان هفته از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

قم:

مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم درباره فعالیت ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی به این شرح است:

به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند؛ فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی، سازمانها، نهادها، شرکت ها، موسسات ، بانک ها و مراکز آموزشی اعم از دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مدارس آموزش و پرورش از فردا دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ به شرایط عادی باز می‌گردد.

ضمنا ساعت آغاز به کار کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک های استان از ساعت ۹ اعلام می‌گردد.

همچنین کلیه دستگاه ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی از ساعت ۱۵ تا ۸:۳۰ صبح روز بعد می‌باشند.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم عزیز استان ، صنعت گران، تولیدکنندگان، اصناف و کسبه و بازاریان استان خواهشمندیم برای همراهی با سایر هموطنان در مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

قزوین:

 بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، با توجه به بارش برف و برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز، شروع به کار تمامی دستگاه‌های دولتی از روز دوشنبه ۲۶ دی تا پایان هفته ساعت ۹ صبح و پایان کار ساعت ۱۴ خواهد بود.

ضمنا کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان به صورت غیر حضوری(مجازی) برگزار می‌شود.

امتحانات دانشگاه‌ها و مقاطع متوسطه طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

ادارات و مدارس کدام استان‌ها دوشنبه 26 دی ماه تعطیل است؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =