کد خبر : 317005
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

آموزش پرینت گرفتن پشت و رو

آموزش پرینت گرفتن پشت و رو

پرینت گرفتن پشت و رو در دستگاه‌هایی که این قابلیت را به شکل اتوماتیک ندارند، نیاز به طی کردن مراحل خاصی دارد. در دستگاه‌های اتوماتیک می‌توانید ضمن صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، سند یا محتوای مورد نظرتان را در پشت و روی برگه چاپ کنید. اما در پرینترهای قدیمی که قابلیت چاپ دو را ندارند، چطور می‌توان این کار را انجام داد؟

به گزارش عصرقائم، به نقل از مرکز سخت افزار ایران، در ادامه ضمن آموزش پرینت گرفتن پشت و رو، شما را با نحوه چاپ دو رو برای فایل‌های word و pdf آشنا می‌کنیم. ممکن است نام برخی از مراحل، در پرینترهای برندهای مختلف، تفاوت داشته باشد. در این صورت می‌توانید از یک کارشناس تعمیر پرینتر کمک بگیرید تا مراحل را به درستی طی کنید.

پرینت گرفتن پشت و رو فایل پی دی اف

اگر فایل سندی که در اختیار دارید با فرمت PDF ذخیره شده است، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، آن را به شکل دو رو چاپ کنید. پیشنهاد تکنسین‌های تعمیر پرینتر اچ پی این است که چاپ را به صورت دو رو انجام دهید تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، چاپگر هم عملکرد بهتری داشته باشد:

۱- ابتدا فایل pdf خود را با استفاده از نرم‌افزار adobe reader باز کنید.

۲- روی گزینه file کلیک کنید.

۳- در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه print را فشار دهید (با استفاده از کلیدهای میانبر ctrl+p هم به منوی print بروید)

۴- در ادامه مراحل پرینت گرفتن پشت و رو، باید در کادر printer نام چاپگر مورد استفاده را انتخاب کنید.

۶- حالا می‌توانید تنظیمات پرینت را اعمال کنید (مواردی مثل اندازه، رنگ و …)

۷- در قسمت orientation نیز می‌توانید حالت افقی یا عمودی برای سند چاپی تعیین کنید.

۸- پس از انجام تنظیماتی که مد نظرتان است، گزینه Print On Both Sides Of Paper را مشاهده می‌کنید که مربوط به چاپ دورو است؛ تیک آن را بزنید تا فرایند چاپ دو رو در پرینتر آغاز شود.

آموزش پرینت گرفتن پشت و رو

چاپ پشت و رو از فایل word

امکان پرینت گرفتن پشت و رو از فایل ورد هم وجود دارد. کارشناسان تعمیر دستگاه کپی برای این کار، مراحل زیر را پیشنهاد می‌دهند:

۱- فایل ورد مورد نظر را در سیستم باز کنید.

۲- گزینه file را انتخاب کنید.

۳- حالا وارد منوی print شوید.

۴- در قسمت settings به بخش Print One Sided رفته و روی Manually Print on Both Sides کلیک کنید.

۵- حالا بعد از چاپ شدن سند روی یک طرف کاغذ، آن را برگردانده تا فایل روی بخش دیگر نیز پرینت شود.

روش دیگر چاپ دوروی فایل word

اگر به هر دلیلی نتوانستید از روش قبل برای پرینت گرفتن پشت و رو فایل ورد استفاده کنید، می‌توانید مراحل دیگری را طی کنید. بدین منظور کاغذ را برداشته و با مداد یک علامت کوچک روی آن بگذارید. سپس روی file کلیک کرده و print را انتخاب کنید. در قسمت settings اعداد زوج یا فرد را در یک کادر خالی به نام pages تایپ کنید. مثلاً اگر سندی ده صفحه‌ای دارید، از اعداد زوج شروع کرده و ۲،۴،۶،۸ را تایپ کنید تا در دور اول چاپ، این صفحات زودتر چاپ شوند. سپس باید مطمئن شوید که اتصال پرینتر به لپ‌تاپ یا کامپیوتر، کاملاً درست و بدون ایراد است؛ یعنی وقتی ctrl+p را می‌زنید، باید نام پرینترتان در قسمت printer به نمایش درآید. در ادامه روی print کلیک کنید تا فرایند چاپ آغاز شود؛ البته برای اعدادی که در بخش قبلی انتخاب کردید. حالا کاغذ را برداشته و آن را از طرفی که علامت زده بودید، در پرینتر بگذارید. دوباره دکمه‌های ctrl+p را فشرده و در محدوده pages اعداد مورد نظر خود را تایپ کنید. (این بار اعداد فرد) روی print بزنید، در این حالت اسناد روی صفحات چاپ نشده، پرینت می‌شوند.

آموزش پرینت گرفتن پشت و رو
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + هشت =