کد خبر : 316918
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
-

۲۰۲۳ سالی سبز برای مرسدس بنز در هند

۲۰۲۳ سالی سبز برای مرسدس بنز در هند

شرکت خودروسازی مرسدس در سال ۲۰۲۳ با وجود روپیه ضعیف انتظار رشد دو رقمی فروش در هند را دارد.

به گزارش عصرقائم، رئیس واحد محلی مرسدس بنز در مصاحبه‌ای گفت که علیرغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه روپیه ضعیف‌تر می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، انتظار رشد دو رقمی فروش در هند را در سال جاری دارد.

مدیر عامل مرسدس بنز هند به رویترز اعلام کرد: فروش این خودروساز لوکس آلمانی در هند در سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵ هزار و ۸۲۲ دستگاه رسید که بالاترین میزان آن در این کشور است و حدود ۶۰۰۰ دستگاه سفارش دارد.

او گفت که یکی از خطرات رشد بازار خودروهای لوکس هند تضعیف پول هند است که می‌تواند مرسدس را مجبور کند تا قیمت‌های داخلی را با گران‌شدن قطعات وارداتی افزایش دهد.

روپیه در سال ۲۰۲۲ در برابر دلار ۱۰ درصد کاهش یافت که شدیدترین افت آن از سال ۲۰۱۳ تاکنون بود و آن را به یکی از بدترین ارزهای آسیایی تبدیل کرد. یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای این شرکت، نرخ ارز است و با اندکی تضعیف روپیه، افزایش بیشتر قیمت‌ها مشاهده خواهد شد.

شرکت مرسدس قصد دارد ۱۰ خودروی جدید را در سال ۲۰۲۳ در هند عرضه کند که بیشتر آنها بیش از ۱۰ میلیون روپیه (۱۲۰ هزار دلار) هزینه دارند.

عرضه‌های جدید شامل خودروهای بنزینی، خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۲۲ سه خودروی برقی را در هند به بازار عرضه کرد. خودروهای الکتریکی تقاضای زیادی داشته‌اند و مشتریان هندی چهار تا شش ماه پس از رزرو خودروهای خود منتظر می‌مانند و مدیرعامل این شرکت در هند قصد دارد تا این مدت را به دو تا سه ماه کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار خودروهای الکتریکی هند در حال شتاب گرفتن است. مدیرعامل این شرکت در هند عنوان کرد که مرسدس شاهد کاهش کمبود جهانی نیمه‌هادی بوده است اما همچنان به دلیل کمبود قطعات و تاخیر در ارسال ناشی از مسائل ژئوپلیتیکی، بحران انرژی در اروپا و محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر در نقاط مختلف جهان، با اختلال مواجه است و عادی شدن وضعیت بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.

۲۰۲۳ سالی سبز برای مرسدس بنز در هند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =