کد خبر : 316899
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
-

ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت نفت می‌تواند ما را از خام فروشی نجات دهد

ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت نفت می‌تواند ما را از خام فروشی نجات دهد

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه صنعت نفت آبادان و در نشست با مسئولان این دانشگاه، ارتباط مستمر دانشگاه‌ها و صنعت نفت را در کاهش خام فروشی موثر دانست.

به گزارش عصرقائم، دکتر هاشم داداش‌پور ضمن بازدید از دانشگاه صنعت نفت آبادان در نشست با مسئولان این دانشگاه با اشاره به اینکه وجود تکنولوژی برتر در صنعت نفت و گاز برای حضور در صحنه‌های بین‌المللی و همچنین افزایش بهره‌وری صنعت نفت مهم است، گفت: به‌روز نبودن این تکنولوژی ما را در دستیابی برابر به منابع و منافع مشترک با کشورهای همسایه باز می‌دارد و ضرورت ایجاب می‌کند با تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در توسعه صنعت نفت بکوشیم و در حفظ سرمایه ملی بیش از پیش کوشا باشیم.

وی جذب دانشجویان خارجی در رشته‌های مرتبط با نفت از همه کشورهای جهان به ویژه از کشورهای نفت خیز همسایه را در هم‌افزایی و نیز برقراری ارتباطات بلندمدت مفید و موثر خواند و اظهار داشت: جذب دانشجویان خارجی علاوه بر ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها، می‌تواند به مثابه حلقه وصلی در گسترش روابط و اتخاذ سیاست‌های همگرا عمل کند.

معاون وزیر علوم، منابع زیرزمینی و معادن و دریا را از جمله ظرفیت‌های بی‌نظیر برای کشور خواند و دستیابی به دانش‌های روز را در استفاده و بهره‌برداری از این منابع بسیار مهم و ضروری خواند و از دانشگاه‌ها خواست در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در رشته‌های مرتبط برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی در پایان با اشاره به زندگی در دنیای مدرن و پا به عرصه گذاشتن روزانه فناوری‌های نوین تاکید کرد: برای همسو شدن با کشورهای توسعه یافته، باید به ابزار علم و دانش مجهز شد تا بتوان اقتصاد کشور را با سلاح فناوری و نوآوری روزآمد نمود و در جهت رفاه بیشتر مردم به پیش برد.

ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت نفت می‌تواند ما را از خام فروشی نجات دهد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 20 =