کد خبر : 316655
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
-

پاسکاری هوای غبارآلود بین «قرمز» و «بنفش»

پاسکاری هوای غبارآلود بین «قرمز» و «بنفش»

هوای امروز تهران باز هم قرمز و در برخی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا بنفش بود. شرایطی که نهایتا به غیر حضوری شدن آموزش‌ها و دورکاری کارمندان شامل گروه‌های حساس برای دو روز آتی تداوم بخشید و نشان داد برای رهایی از این آلودگی در کوتاه مدت فقط می توان به وعده سازمان هواشناسی در خصوص «بارش در روز پنجشنبه» امید بست.

به گزارش عصرقائم، چند روزی می‌شود که دانش آموزان تهرانی به مدرسه نمی‌روند. کیفیت هوای امروز تهران نیز همچنان برای تمامی گروه‌ها ناسالم بود و با مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دانش آموزان استان تهران (به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند) فردا و پس فردا (سه شنبه ۱۳ دی و چهارشنبه ۱۴ دی) نیز به صورت غیر حضوری آموزش می بینند و تمام مهدهای کودک این استان به جز دو شهرستان یاد شده تعطیل است.

همچنین فروش روزانه طرح ترافیک برای این روز ممنوع است و اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل ادامه خواهد داشت.

آن دسته از کارمندان ادارات که جزو گروه‌های حساس و پرخطر محسوب می شوند اعم از زنان باردار، مادران دارای کودک دبستانی و زیر شش سال، بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، همه کارمندان بالای ۵۰ سال و نیز کارمندان سرطانی برای این دوروز باید دورکاری کنند.

پاسکاری بین «قرمز» و «بنفش»

از سوی دیگر امروز دو ایستگاه سنجش کیفیت هوا در تهران وضعیت «بنفش» داشتند. در واقع کیفیت هوای امروز تهران در ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱) و شهرداری منطقه ۱۹ در وضعیت  «بسیار ناسالم» قرار داشت.

این کیفیت ناسالم هوا نه تنها دامن گیر تهران بلکه برخی شهرهای پرجمعیت یا صنعتی نظیر البرز را نیز درگیر کرده است و از این رو سازمن هواشناسی کشور نسبت به پایداری و کاهش کیفیت هوا در تهران و کرج تا پیش از ظهر چهارشنبه (۱۴ دی‌ماه) هشدار صادر کرد.

امید به «پنجشنبه»

با این حال گرچه اکتفا کردن به دورکاری کارمندان، اجرای طرح زوج و فرد و غیر حضوری کردن مدارس چاره اساسی راه نخواهد بود اما به عنوان راهکار کوتاه مدت مجبور به تحمل این شرایط تا چهارشنبه هستیم چراکه با نفوذ سامانه بارشی به کشور از چهارشنبه اغلب مناطق به‌ جز جنوب شرق کشور در روز پنجشنبه بارش را تجربه خواهند کرد.

البته شدت بارش‌ها در این دو روز (چهارشنبه ۱۴ و پنجشنبه ۱۵ دی) در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود.

جزئیات نامه شورای شهر تهران خطاب به سران قوا درباره کیفیت هوای تهران

دیروز اعضای شورای شهر تهران اعلام کردند که در خصوص کیفیت هوای «بحرانی» تهران به سران سه قوا نامه زدند که جزئیات این نامه امروز منتشر شد.

اعضای شورای شهر تهران طی این نامه خطاب به سران قوا پنج پیشنهاد ارائه داده‌اند که این پیشنهادات به ترتیب شامل «الزام به اسقاط واقعی خودروهای فرسوده»، «توسعه زیرساخت و ناوگان حمل و نقل عمومی»، «کمک به تسهیل شرایط بکارگیری وسایط نقلیه برقی با اولویت موتورسیکلت برقی»، «برخورد قاطع با خاطیان و دستگاه‌هایی که با ترک فعل و یا قصور موجب ناکارآیی سیستم و بروز تداوم شرایط فعلی می‌شوند» و «اهتمام مدیریت کاهش تقاضای سفر از طریق توسعه خدمات هوشمند و غیرحضوری» می‌شود.

تردد پلاک‌ شهرهای دیگر در تهران ممنوع می شود؟

آیا به منظور کاهش آلودگی هوای تهران تردد پلاک‌ شهرهای دیگر در تهران ممنوع می شود و شاهد محدودیت های بیشتری برای تردد خواهیم بود؟،  سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در پاسخ به این سوال به ایسنا گفت: مبنای ما بر اساس مصوباتی است که از کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام می‌شود و اینطور نیست که ما خودسرانه آن را اجرا کنیم. تاکنون چنین مصوبه‌ای نداشتیم و ما هم چنین چیزی را اجرا نکرده‌ایم. موضوعات مختلف در جلسات تخصصی مطرح شده و در این جلسات کارشناسان پلیس نیز حضور داشته و نظرات خود را ارائه می‌دهند. در نهایت هم آنچه که به تصویب برسد و اجرایش بر عهده پلیس قرار داشته باشد اجرا خواهد شد.

به گفته وی، برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی نیز نه تنها در این روزهای آلوده تهران بلکه در تمام روزهای سال اجرا می‌شود.

«استخدام» معلم از مسیر آزمون کارشناسی ارشد

با استخدام معلم از مسیر آزمون کارشناسی ارشد، بخشی از کمبود نیرو آموزش و پرورش تامین می شود. این خبر را صادق ستاری‌فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش به ایسنا داده و گفته است:«طی هماهنگی‌هایی که با سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه داشتیم قرار است سازوکار جدیدی را برای جذب نیروی انسانی و جبران کمبودهای مدارس پیش‌بینی کنیم. ما در حال تهیه الگوی تامین نیروی انسانی هستیم و از برخی ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.»

به گفته وی، مجوز و میزان جذب نیرو هنوز نهایی نشده و باید با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه مشخص و اعلام شود.

دو میلیون نفر از ایرانی ها فقط تا سوم ابتدایی درس خوانده‌اند

دو میلیون «نوسواد» در کشور داریم و این به آن معنا است که دو میلیون نفر از ایرانی ها تنها تا سوم ابتدایی درس خوانده و مقطع ابتدایی را به اتمام نرسانده اند.

به گفته علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیسواد مطلق در کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و نیز دو میلیون و ۵۰ هزار نفر «نوسواد» در کشور داریم.

وی همچنین اظهار کرده است که در سال ۹۳ اقداماتی برای الزام‌آور شدن باسوادی انجام و لوایحی ارائه شد، اما به علت گره خوردن این موضوع به معیشت و … مسکوت باقی ماند.

ارائه لایحه مبارزه با موادمخدر به مجلس طی روزهای آتی

لایحه مبارزه با موادمخدر در روزهای آتی به مجلس می رود. به گفته سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر این لایحه مراحل پایانی خود را می‌گذراند و ظرف روزهای آینده به مجلس تقدیم خواهد شد.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به خانوارهای دارای معلولان شدید/ دهک‌های اول تا هفتم در اولویت‌

رئیس دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی کشور نیز امروز از مصوبه‌ای در راستای حمایت از توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف بهزیستی و برخورداری از تسهیلات حمایتی اشتغال، در صورت عدم امکان بهره‌مندی جامعه هدف از تسهیلات اشتغالزایی خبر داد و گفت: در حوزه افراد دارای معلولیت، افراد دارای معلولیت بین ۱۸ تا ۶۰ سال که توان انجام هیچگونه فعالیت شغلی به طور مستقل را ندارند و براساس نتایج حاصل از ابزارهای عملکردی قادر به زندگی مستقل بدون کمک نباشند، می‌توانیم به اعضای موثر خانوار آنها تسهیلات ارائه دهیم.

به گفته صافی، تمامی گروه‌های دارای کم‌توانی ذهنی شدید و خیلی شدید،‌ بیماران اعصاب و روان تحت پوشش شدید و خیلی شدید، انواع گروه‌های دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که نیاز به مراقبت دائمی دارند و توان انجام فعالیت‌های روزمره خود به صورت مستقل را ندارند و بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن دارند، یکی از اعضای موثر خانوارشان می‌تواند برای یکبار تسهیلات اشتغال دریافت کنند. باتوجه به اینکه بخش عمده این افراد در سنین بالای ۶۰ سال دچار مشکلات خاصی هستند، جامعه هدف خود را زنان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال در نظر گرفتیم.

همچنین این تسهیلات فقط یکبار برای افراد آن خانوار داده می‌شود و اولویت پرداخت برای خانواده‌هایی است که جزو دهک درآمدی پایین و متوسط قرار دارند، است؛ به این معنی که دهک‌های ۱ تا ۷ جز اولویت‌های پرداخت این مدل از تسهیلات هستند.

روند افزایشی موج هشتم کرونا تا عید نوروز/ ماسک بزنیم

دکتر حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا ضمن تشریح ویژگی‌های زیرسویه‌های جدید کووید، به ایسنا گفته است: به نظر می‌رسد موج هشتم از دو – سه هفته آینده شروع به افزایش می‌کند و تا عید این پیک را خواهیم داشت و سپس به تدریج در روند نزولی منحنی قرار می‌گیریم.

به گفته این مقام مسئول، همچنان زیرسویه BA۵ به عنوان بیشترین زیرسویه در گردش در کشور بوده و حدود ۸۸ درصد در کشور ما شیوع دارد.

بنا بر اظهارات دکتر جماعتی، شاید استفاده از ماسک در فضاهای باز، آنقدر مورد تاکید نباشد اما درباره جاهایی مانند مترو، اتوبوس، فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و جاهای مسقف، توصیه به استفاده از ماسک است.

همچنین به گفته دکتر شهنام عرشی، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در حال حاضر BA۵، BA۲.۷۵ و BQ۱ و XBB سویه های اصلی در گردش کرونا در ایران هستند و احتمالا با توجه به تشخیص سویه‌های جدیدی که قدرت سرایت بالایی دارند، در یک ماه آینده افزایش موارد مشخصی داشته باشیم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم چنین درخصوص تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا، به ایسنا گفته است: تمامی مراکز بهداشتی وزارت بهداشت واکسن تزریق می‌کنند و آخرین توصیه ما این است که افراد بالای ۱۸ سال باید سه دز واکسن تزریق کنند و اگر افرادی هستند که هنوز دز یادآور واکسن را تزریق نکردند باید اقدام کنند. از طرفی افراد بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای (در گروه سنی بالای ۱۸ سال) که از تزریق آخرین دز واکسن‌شان ۶ ماه گذشته است باید یک دز یادآور واکسن تزریق کنند. همه واکسن‌های داخلی به اندازه کافی در دسترس است و هر زمانی که نیاز به واردات واکسن باشد طبیعتا اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

  • پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی ایسنا:

غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس برای فردا و پس فردا/جزئیات دورکاری ادارات تهران

«استخدام» معلم از مسیر آزمون کارشناسی ارشد

صدور هشدار «قرمز» برای تهران و کرج

تداوم آلودگی هوای تهران/ بارش باران و کاهش دما در راه است

پیش‌بینی‌ها از «شدت» موج هشتم کرونا / روند افزایشی بیماری تا عید نوروز

پاسکاری هوای غبارآلود بین «قرمز» و «بنفش»/ زوری که فقط به «مدارس» می رسد!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =