کد خبر : 316648
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
-

سرلشکر ایزدی: حاج قاسم در بعثت درونی و بیرونی مجاهدت کرد

سرلشکر ایزدی: حاج قاسم در بعثت درونی و بیرونی مجاهدت کرد

سرلشکر ایزدی گفت: اقدامات شهید سلیمانی در منطقه جنوب غرب آسیا باعث شد مردم منطقه به ارزش‌های انقلاب اسلامی توجه کنند و نقطه عطفی در مبارزات منطقه شد.

به گزارش عصرقائم، سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح امروز در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: نماد باشکوه انقلاب اسلامی در جهاد اکبر و جهاد افضل است که در تفکر به حکمت می‌رسد و در حکمت به ولایت ختم می‌شود. شهید حاج قاسم سلیمانی در بعثت درونی و بیرونی مجاهدت کرد، قیام الی الله کرد و فرمایش امام رضا (ع) را با جان دریافت کرد که کلمه «لا اله الا الله» شرطی دارد و آن ورود با ولایت است. وی در این مسیر به عنوان سرباز ولایت حیات سراسر برکتش را در جهت رهایی انسان‌ها قرار داد، نه فقط انسان‌های ایران اسلامی و نه فقط انسان‌های منطقه. او با آموزه امام خمینی و مقام معظم رهبری حرکت کرد و محبوب دل‌ها شد.

فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به مراسم باشکوه تشییع سردار سلیمانی گفت: مراسم فوق‌العاده تشییع سردار سلیمانی نه تنها در استان‌های ایران، نه تنها عراق بلکه مراسماتی که در جهان برگزار شد نشان دهنده حب انسان‌های آزادی‌خواه به این سرباز پاکباز انقلاب اسلامی بود. تنها در هندوستان ۵۰۰ مراسم برگزار شد.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: سردار سلیمانی فرزند انقلاب اسلامی است. هر انقلابی برای آنکه خودش را خوب معرفی کند می‌گوید دست پروردگانم چه کسانی هستند، انقلاب‌های مارکسیستی و ناسیونالیستی هیچ کدام نتوانسته و نمی‌توانند مثل حاج قاسم و ابومهدی المهندس و دیگر سرداران به دنیا عرضه کنند. انقلاب اسلامی می‌گوید از یکی از روستاهای کرمان چنین انسانی را ساختم که برای مردم منطقه و جهان، الهام بخش است.

وی بیان داشت: دشمن همه مناصب دیپلماتیک را کنار گذاشت و چون فرزند ناخلف معاویه به صورت علنی شهادت این بزرگوار را برعهده گرفت. برای اینکه او در طول ۴۰ سال و در دو دوره ۲۰ ساله در رابطه با انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف علیه شیطان بزرگ و عوامل آن، صهیونیسم بین‌الملل حرکت و وضعیتی ایجاد کرد که سرمایه گذاری‌های عظیم دشمن و برنامه ریزی سیاسی آنان را نقش بر آب کرد. او علاوه بر اینکه در منطقه نقشه دشمن را نقش بر آب کرد معمار مقاومت و جبهه پیروان راه امام و مقام معظم رهبری بود.

سرلشکر ایزدی گفت: در جبهه با این شهید بزرگوار همرزم بودم و زمانی که در قرارگاه نجف اشرف با دفاع متحرک دشمن مواجه بودیم، دشمن به مهران حمله کرد و رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله به منطقه گسیل شد، نصرت الهی را دیدم. ما حداقل ۷۲ گردان نیاز داشتیم، ولی چون در جبهه‌های مختلف درگیر بودیم ۳۳ گردان بیشتر نتوانستیم ببریم، اما با همین تعداد نه تنها مهران آزاد شد بلکه بر زرباطیه عراق نیز تسلط پیدا کردیم. شهید سلیمانی در این عملیات مثل بقیه عملیات‌ها پیشتاز بود.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در شب‌های قدر عملیات کربلای ۵ که ۵۰۰ قبضه تانک، ۳۰۰ قبضه توپ در زمینی محدود یعنی کانال ماهی و پل قرار داشت، او به همراه فرماندهان و ۶۰ تخریبچی چنان حماسه آفریدند که در تاریخ جنگ‌های بشری بی‌نظیر است.

سرلشکر ایزدی افزود: اینکه محمد بروجردی به شهادت می‌رسد و سردار سلیمانی محفوظ می‌ماند از قضا و قدر خداوند است وگرنه باید هزاران بار در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت می‌رسید. در فتح‌المبین مجروح شد، اما چیزی از آن نگفت. در عملیات کربلای ۵ با صلابت ایستاد و در کنار رزمنده‌ها ایثار کرد و راه شهدا را تداوم بخشید. دیدیم که او چگونه با عاطفه، رهبر و فرمانده نیروی خود است و اینگونه پیروزی‌های بزرگ را به ارمغان آورد. خودش خواست در شرق کشور ماموریت بگیرد و کار ارزشمندی را به منصه ظهور رساند.

وی در خصوص ویژگی‌های دیگر شهید سلیمانی تصریح کرد: در مجموعه نیروی زمینی، شهید سلیمانی از فرماندهان بااخلاص و بااخلاقی بود که مردم منطقه را به سمت امنیت سوق داد. کار بزرگ او پیرامون جمهوری اسلامی فواید بسیاری برای حال و آینده انقلاب دارد. کار شهید سلیمانی در منطقه جنوب غرب آسیا از یک جهت باعث شد مردم منطقه به ارزش‌های انقلاب اسلامی توجه کنند. در جنگ ۳۳ روزه در جایی که او و سید مقاومت (سید حسن نصرالله) حضور داشتند توانستند ارتش صهیونیستی را شکست دهند. کاری که او انجام داد نقطه عطفی در مبارزات منطقه است.

سرلشکر ایزدی گفت: کار دیگر او این بود که مجموعه‌های مقاومت را خودکفا کرد. رزمندگان فلسطینی در محاصره غزه برای اعتلای کلمه «لا اله الا الله، محمد رسول الله» به سمت پایتخت رژیم صهیونیستی موشک شلیک کردند. کار بزرگ در یمن و قدرتی که به انقلاب داده است با ورود به مناطق محاصره تکمیل شد. کاری که در نجات بغداد و وحدت عراق انجام داد کسی نمی‌توانست انجام دهد. آمریکا هفت میلیارد دلار هزینه کرد، اما ما در این صحنه‌ها پیروز بودیم.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور اظهار داشت: ایران ۴۳ سال در حال مبارزه است، ۱۷هزار تن از ما را منافقین شهید کردند و امروز نیز در جنگ ترکیبی دشمن هستیم.

در بخش دیگر این مراسم، سردار مهدی فیض‌اللهی، مسئول قرارگاه جهادی و فرهنگی مدافعین حرمین شریفین بیان کرد: ما مانند حاج قاسم سرباز وطن هستیم. امروز روز بزرگی است. نگاه قرارگاه ما که سال ۹۳ آغاز به کار کرد همواره راهبردی بوده است.

وی یادآور شد: عوامل دشمن برای جامعه ما برنامه‌هایی دارند و گرامیداشت یاد شهدا و یارانش نقشه‌های دشمن را بر آب می‌کند. انتقام سخت از دشمنان حاج قاسم گرفته خواهد شد.

در این مراسم جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم و کارکنان فراجا حضور داشتند.

سرلشکر ایزدی: حاج قاسم در بعثت درونی و بیرونی مجاهدت کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =