کد خبر : 316323
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
-

تولید کاغذ چاپ و تحریر مازندران به ۳۴ هزار تن رسید

تولید کاغذ چاپ و تحریر مازندران به ۳۴ هزار تن رسید

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۴ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه تولید شده است؛ خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز خرید کاغذ کتب درسی از سوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت آن به این کارخانه شد.

به گزارش عصرقائم، امید نیک‌نژاد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳۴ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه تولید شده است؛ گفت: از این میزان ۲۳ هزار تن به آموزش و پرورش و یک‌هزار ۶۰۰ تن به ارشاد برای توزیع به ناشران تحویل شد که در ۱۰ سال گذشته این میزان تولید کاغذتحریر در این شرکت بی‌ سابقه بوده است.

وی افزود:  علی رغم همه ناملایمات، عدم همکاری و گاها موانع ایجادی برخی دستگاه‌ها به عهدی که با مردم، دولت سیزدهم و اصحاب فرهنگ بسته‌ایم پایبند بوده و با همه توان این بنای گذاشته شده تولید کاغذ داخلی را به سرانجام خواهیم رساند.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، خاطرنشان کرد: پس از اورهال و تعمیرات چند روزه پیش بینی شده فصلی و ذخیره مناسب چوب از ۱۵ دی ماه تا پایان سال بیش از ۱۰ هزار تن کاغذ سفید دیگر نیز در این مجموعه تولید خواهد شد که مجموعا بیش از۴۰ هزارتن کاغذ تحریر امسال در کارخانه‌ کاغذ مازندران با کیفیت مناسب تولید خواهد شد.

نیک‌نژاد گفت: با برنامه‌ریزی مناسب، ۱۲هرار متر مکعب چوب روسی از هفته جاری به تدریج وارد یارد کارخانه می‌شود که این رقم تا پایان سال با عقد قرارداد جدید به ۲۴ هزار متر مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد: در صورت تزریق نقدینگی، تأمین چوب موردنیاز از درختان شکسته افتاده جنگل‌های شمال و مناسب سازی قیمت کاغذ خریداری شده سال آینده، همه نیاز آموزش و پرورش و بخش اعظمی از نیاز ناشران کشور در کارخانه کاغذ مازندران تولید خواهد شد.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذمازندران خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز خرید کاغذ کتب درسی از سوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش برای پرداخت آن به این کارخانه شد.

وی متذکر شد: چند روز آینده خبری خوش از حمایت ویژه دولت از این صنعت ملی و کالای استراتژیک با عنایت ویژه رئیس جمهور، دستور معاون اول و نیز پیگیری وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک ملی، اعلام خواهد شد که بخش اعظم مشکلات موجود را مرتفع خواهد ساخت.

یادآور می‌شود کارخانه چوب و کاغذ مازندران پس از سال‌ها وقفه در یکسال گذشته و پس از تغییر مدیریت به مزیت اصلی خود که تولید کاغذتحریر مورد نیاز کشور است بازگشت و در این یکسال بیش از ۳۸ هزارتن کاغذتحریر مورد نیاز آموزش و پرورش، کتب کمک آموزشی و ناشران کشور  را تامین کرده است.

تولید کاغذ چاپ و تحریر مازندران به 34 هزار تن رسید/ چوب و کاغذ در انتظار تخصیص اعتبار برای خرید کاغذ کتب درسی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + چهارده =