کد خبر : 316177
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
-

مسکو: “کنفرانس صلح” بدون روسیه غیرممکن است

مسکو: “کنفرانس صلح” بدون روسیه غیرممکن است

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در واکنش به پیشنهاد اخیر دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، گفت: برگزاری «اجلاس صلح» درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه غیرممکن است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفته بود که اوکراین مایل است تا پایان فوریه یک “نشست صلح” برگزار کند، ترجیحاً در محل سازمان ملل با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به عنوان میانجی احتمالی.

به گفته دفتر گوترش، او تنها در صورتی آماده است که در موضوع نشست اوکراین میانجیگری کند که همه طرف‌ها از جمله روسیه با آن موافقت کنند.

پولیانسکی در توییتر نوشت: اولاً، کولبا گفت که اوکراین پیشنهاد برگزاری «اجلاس صلح» تا پایان فوریه را دارد… ثانیاً، وزارت خارجه اوکراین بیانیه‌ای طولانی صادر کرد مبنی بر اینکه روسیه غیرقانونی به عضویت سازمان ملل و شورای امنیت درآمده است. ما سعی می کنیم این دو خبر را با هم ترکیب کنیم، آنها متناقض هستند. “اجلاس صلح” بدون روسیه چه می تواند باشد.”

این دیپلمات همچنین خاطرنشان کرد که تصور برگزاری چنین نشستی بدون اوکراین “بسیار آسانتر” است، این می تواند سناریوی فاجعه باری برای مقامات اوکراینی باشد که این طرح ها را ارائه می دهند.

مسکو: "کنفرانس صلح" بدون روسیه غیرممکن است/ گوترش: حضور من مشروط به موافقت روسیه است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 8 =