کد خبر : 315924
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
-

حذف یارانه تنظیم بازار میوه شب عید

حذف یارانه تنظیم بازار میوه شب عید

معاون سازمان تعاون روستایی کشور گفت: برای تنظیم بازار میوه شب عید امسال یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است و تنها در موارد خیلی خاص با تشخیص کارگروه استانی، نرخ میوه برای اقشار آسیب پذیر به صورت دستوری تعیین و یارانه آن پرداخت می‌شود.

به گزارش عصرقائم، مرتضی معتمد معاونت فنی و بازرگانی سازمان  تعاون روستایی کشور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای بازار میوه شب عید برنامه‌ای به سازمان تعاون روستایی ابلاغ نشده و  قرار است بخش خصوصی برای تنظیم بازار میوه شب عید اقدام کند.

وی افزود: تنظیم بازار شب عید امسال به بخش خصوصی واگذار شده است و سازمان تعاون روستایی تنها بر اجرای صحیح آن نظارت دارد.

معاونت فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: بر این اساس، قیمت میوه تنظیم بازار برای مصرف کننده در هر استان در کارگروه خود استان مشخص می‌شود اما قیمت خرید تعیین نخواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه منظور از بخش خصوصی چه تشکل یا اتحادیه ای است آیا منظور اتحادیه باغداران است یا خیر، گفت:  خیر؛ در هر استانی مباشری قدرتمند، توسط خود کارگروه استانی مشخص خواهد شد.

معتد در پاسخ به اینکه چرا هنوز خرید میوه شب عید شروع نشده است، تصریح کرد: کارگروه‌های استانی فعلا در حال تعیین مباشر هستند و خرید هنوز شروع نشده است اما روند اجرایی در حال انجام است.

معاونت فنی و بازرگانی سازمان  تعاون روستایی کشور همچنین در واکنش به ارزان شدن پرتقال در مراکز تولید تا هر کیلوگرم ۳ هزار تومان گفت: با آغاز خرید میوه شب عید، قیمت‌ها برای تولید کننده نیز متعادل خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمتی برای خرید تعیین نشده است خریدارن برای ارزان تر، با یکدیگر رقابت می‌کنند اما باید به نحوی باشد که کشاورزان نیز آسیب نبینند.

معاون سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: در زمان خرید باید کمک شود که قیمت پرتقال کمی به نفع باغداران بالا برود اما این روند در سیب برعکس است.

وی در پاسخ به اینکه برای تنظیم بازار شب عید امسال دولت یارانه ای در نظر گرفته شده است گفت: برای تنظیم بازار میوه شب عید امسال یارانه ای در نظر گرفته نشده است و تنها در موارد خیلی خاص که کارگروه استان تشخیص دهد، قیمت میوه برای اقشار آسیب پذیر گران است با پرداخت یارانه، قیمت دستوری نیز برای میوه تعیین و یارانه آن پرداخت خواهد شد.

بنا‌بر‌ این گزارش هرساله میوه مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید توسط دستگاه های دولتی مانند سازمان تعاون روستایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی انجام می شد اما انتقاداتی به همراه داشت. گران خریدن میوه تنظیم بازار شب عید توسط دولت یا فاسد شدن بخشی از میوه ها تنظیم بازاری، منجر به وارد آوردن خسارت به اموال عمومی می‌شد که انتقاداتی نیز به همراه داشت.

به همین منظور دولت در سال جاری خود را از خرید میوه شب عید کنار کشیده و به بخش خصوصی واگذار کرده است و بر روند اجرای صحیح آن نظارت دارد. از نکات حساس در این خصوص حذف یارانه تنظیم بازار شب عید است که باید منتظر بود و دید که در بازار شب عید، قیمت‌ها چه شرایطی خواهند داشت.

حذف یارانه تنظیم بازار میوه شب عید/تنظیم بازار شب عید به بخش خصوصی واگذار شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =