کد خبر : 316664
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

تشدید بازرسی‌ از کارگاه‌های پرخطر مازندران

تشدید بازرسی‌ از کارگاه‌های پرخطر مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بازدیدها از کارگاه های پرخطر در سالهای اخیر توسط بازرسان کار تشدید شده است و اعتقاد داریم موازین ایمنی باید به درستی در این کارگاه ها رعایت شود.

به گزارش عصرقائم، علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور در معدن زغالسنگ آتش افروز ماهان واقع در چمستان با همراهی حامد رضوانی مدیر روابط کار اداره کل، سمانه نوری رییس اداره بازرسی کار، دیوسالار رییس اداره تعاون کار و شاهوردیان بازرس کار شهرستان که با هدف بررسی وضعیت ایمنی کارگاه های پرخطر صورت گرفت؛ اظهار داشت: کوچکترین سهل انگاری در معدن می‌تواند منجر به وقوع حوادث جبران ناپذیر شود.

باقری خاطرنشان کرد: بازدیدها از کارگاه های پرخطر در سالهای اخیر توسط بازرسان کار تشدید شده است و اعتقاد داریم موازین ایمنی باید به درستی در این کارگاه ها رعایت شود.

وی افزود: تدوین آیین نامه های ایمنی در کارگاه ها با هدف پیشگیری از حوادث منجر به صدمات جانی و خسارات مالی و ایمن سازی محیط كار است که در همه کارگاه های مشمول ماده ۸۵ قانون کار باید رعایت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه برای افزایش آگاهی ایمنی در کارگاه ها پیگیری های زیادی صورت گرفته است، افزود: امروزه کسی نمی‌تواند بگوید که چیزی از ایمنی کار نمی داند، و می توان اذعان داشت، حوادث ناشی از کار صورت گرفته در سطح استان ناشی از بی احتیاطی های بی مورد و عدم رعایت آیین نامه ها بدلیل سهل انگاری است.

باقری ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزش مستمر ایمنی در اجرای آیین نامه آموزش ایمنی کارگران، کارفرمایان و کارآموزان، به ‌کار گیری مسئول ایمنی و انعقاد قرارداد با پیمانکاران دارای صلاحیت در حوزه معدن از ضروریات است.

وی اجرای آیین نامه های ایمنی در کارگاه های سطح استان را ضروری دانست و گفت: رعایت قانون کار و آیین‌نامه های حفاظتی و بهداشتی به ویژه آیین نامه ایمنی معادن بسیار ضروری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر اینکه کوچکترین سهل‌انگاری در معدن می‌تواند منجر به وقوع حوادث جبران ناپذیر شود، اظهار کرد: مهم ترین عوامل سبب‌ساز رخدادهای منجر به آسیب‌های شغلی در معادن خفگی ناشی از گازگرفتگی و ریزش سقف کارگاه به دلیل عدم پایداری است.

باقری توجه به وضعیت استحکام بندی، لق‌گیری و انجام گازسنجی مستمر با دستگاه‌های کالیبره و به ‌روز را از موارد مهم پیشگیرانه عنوان کرد.

تشدید بازرسی‌ از کارگاه‌های پرخطر مازندران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =