کد خبر : 317298
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
-

صدور ۲ هزار و ۲۷۱ مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم

صدور ۲ هزار و ۲۷۱ مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۹۷ هزار و ۹۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده که ۲ هزار و ۲۷۱ فقره مجوز مربوط به دولت سیزدهم است.

به گزارش عصرقائم، علی باقری در جلسه کمیته بررسی تسهیلات مشاغل خانگی اداره کل، شناسایی مزیت های نسبی، توانمندسازی و کمک در عرضه محصولات، شناسایی بازارهای عرضه را از اهداف و برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی دانست و گفت: کمک به اقتصاد خانوارها از مهمترین برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی است.

وی نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها جهت پرداخت تسهیلات شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره آخرین وضعیت عملکرد اعتبارات بخش مشاغل خانگی افزود: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه مشاغل خانگی، از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۱۹۷ هزار و ۹۰ فقره مجوز برای متقاضیان صادر شده که ۲ هزار و ۲۷۱ فقره مجوز مربوط به دولت سیزدهم بوده که از این تعداد، ۵۷۹ فقره مجوز مربوط به مردان و ۱۶۹۲ فقره مجوز مربوط به زنان است.

این مسئول استانی تعداد کل رشته ها تایید محور و ثبت محور در مشاغل خانگی را ۵۱۲ رشته عنوان کرد و ادامه داد: رشته های ثبت محور مربوط به طرح هایی که نیازی  به تاییدیه ندارند و به صورت آنی مجوز طرح صادر می شود که رشته های صنایع‌دستی، فرهنگی و هنری، تولیدی (صنعت و خدمات )و امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی، تکمیلی و تولیدات گیاهی و کشاورزی شامل می شود.

باقری درباره صدور مجوز مشاغل خانگی، گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۶۹۰ مجوز مشاغل خانگی اهم از مستقل، پشتیبان حقیقی و حقوقی صادر شده است.

وی سهمیه ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی به استان( چهار بانک عامل بانک توسعه تعاون، بانک رفاه، کشاورزی و پست بانک) در سال جاری را ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هزار و ۳۴۸ طرح با اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۲۰۴ نفر به بانک ارسال شده است که تاکنون برای ۹۸۵ طرح بیش از ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این نشان می دهد بیش از ۷۱ درصد نسبت به اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

صدور ۲ هزار و ۲۷۱ مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =