کد خبر : 315873
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
-

کره شمالی ادعای کاخ سفید درباره دادن سلاح به شرکت امنیتی روسی را تکذیب کرد

کره شمالی ادعای کاخ سفید درباره دادن سلاح به شرکت امنیتی روسی را تکذیب کرد

کره شمالی ادعای کاخ سفید درباره اینکه این کشور به قوای وابسته به یک شرکت امنیتی خصوصی روس در اوکراین تسلیحات داده، تکذیب کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد، شرکت امنیتی خصوصی روسیه‌ای موسوم به “گروه واگنر” یک محموله تسلیحات را با هدف تقویت قوای روسیه در اوکراین دریافت کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد، گروه واگنر سراسر جهان را برای یافتن اعطاکنندگان تسلیحات با هدف پشتیبانی از عملیات‌های نظامی‌اش در اوکراین جستجو کرده است.

کربی خطاب به خبرنگاران ادعا کرد: ما می‌توانیم تایید کنیم که کره شمالی اعطای یک محموله تسلیحاتی اولیه به گروه واگنر را که برای دریافت این تجهیزات پول داده، تکمیل کرده است. ماه گذشته میلادی کره شمالی موشک‌ها و راکت‌های مخصوص نیروهای پیاده نظام را با هدف استفاده شدن توسط گروه واگنر به روسیه تحویل داده است.

به دنبال انتشار این گزارش، وزارت امور خارجه کره شمالی ادعای تحویل تسلیحات از جانب این کشور به گروه روسی واگنر را تکذیب کرده و آن را “بی اساس” خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: موضع اصولی جمهوری دموکراتیک خلق کره در قبال مساله معامله تسلیحاتی بین این کشور و روسیه تغییری نکرده و چنین معامله‌ای هرگز اتفاق نیفتاده است.

به نوشته این خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی تاکید کرد، این آمریکا است که “با اعطای انواع تسلیحات مرگبار به اوکراین خونریزی و نابودی را در اوکراین رقم زده است.”

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اظهار کرد: “این حقیقت که پوتین، رئیس جمهور روسیه برای دریافت کمک به سراغ کره شمالی رفته نشانه‌ای از انزوا و استیصال روسیه است.”

جان کربی مدعی شد: “ما ارزیابی می‌کنیم حجم اقلام تحویل داده شده به گروه واگنر دینامیک میدان نبرد در اوکراین را تغییر نخواهد داد.”

او گفت مقامات اطلاعاتی آمریکا، به این نتیجه رسیدند، کره شمالی تحویل اولین محموله تسلیحات را به روسیه ماه گذشته میلادی تکمیل کرده است و آمریکا “نگران” است که کره شمالی برنامه تحویل تجهیزات نظامی بیشتری را داشته باشد.

این ادعا با تکذیب از سوی یِوگِنی پریگوژین، مالک شرکت واگنر همراه شد.

پریگوژین که متحد نزدیک ولادیمیر پوتین است گفت، کربی عادت دارد بر حسب حدس و گمان بیانیه منتشر کند.

پریگوژین این گزارش را “گمانه‌زنی و شایعه بی اساس” خواند و در بیانیه‌ای گفت: همه می‌دانند کره شمالی مدت زیادی است که هیچ تسلیحاتی به روسیه تحویل نداده است و یک چنین تلاشی هرگز صورت نگرفته است.”

کره شمالی ادعای کاخ سفید درباره دادن سلاح به شرکت امنیتی روسی را تکذیب کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − هفت =