کد خبر : 315744
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
-

سفیر مسکو: “سفر هالیوودی” زلنسکی به آمریکا تبلیغات “جنگ نیابتی” بود

سفیر مسکو: “سفر هالیوودی” زلنسکی به آمریکا تبلیغات “جنگ نیابتی” بود

سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را به راه انداختن «جنگ نیابتی» علیه مسکو متهم کرد و گفت که تمام اظهارات و اعلامیه‌های مطرح شده در سفر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین،ثابت می‌کند که دولت بایدن علاقه‌ای به راه‌حل صلح‌آمیز ندارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از راشاتودی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: «سفر به سبک هالیوودی رئیس رژیم کی‌یف به واشنگتن تأیید کرد که اظهارات آشتی‌جویانه دولت در مورد عدم تمایل به آغاز رویارویی با روسیه، فقط کلمات توخالی است.»

آنتونوف گفت: واشنگتن تمام منابع، سلاح‌ها و قابلیت‌های اطلاعاتی عظیم خود را برای تعقیب «ایده دیوانه‌وار شکست دادن روس‌ها در میدان نبرد» به سمت کی‌یف سرازیر کرده است.

او به طور خاص به تعهد آمریکا مبنی بر ارائه موشک‌های پاتریوت به کی‌یف اشاره کرد و هشدار داد که چنین سلاح‌ها و خدمه آن اهداف قانونی برای ارتش روسیه خواهند بود.

او همچنین گمانه زنی‌های فزاینده در مورد تحویل موشک های ATACMS و پهپادهای تهاجمی دوربرد را محکوم کرد و گفت: «آنچه اساساً با تشویق و پوزخندهای کنایه آمیز اعلام شد، لزوم ادامه «جنگ نیابتی» علیه کشورمان بود. تا پیروزی کامل بر ما.»

این دیپلمات گفت که مسکو بارها سعی کرده است “به عقل سلیم در همه سطوح متوسل شود”، و تاکید کرد که محموله‌های تسلیحات مدرن و دوربرد و سایر اقدامات تحریک آمیز توسط ایالات متحده و متحدانش منجر به تشدید تنش و پیامدهایی می شود که حتی تصور آن غیرممکن است.

سفیر مسکو: "سفر هالیوودی" زلنسکی به آمریکا تبلیغات "جنگ نیابتی" بود
رئیس جمهور اوکراین با پرچم آمریکا که نانسی پلوسی به او هدیه داده

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 1 =