کد خبر : 315572
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
-

نگرانی نهاد امنیتی اسرائیلی از حضور اسموتریچ در کابینه نتانیاهو

نگرانی نهاد امنیتی اسرائیلی از حضور اسموتریچ در کابینه نتانیاهو

مسؤولان نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به ورود رئیس حزب صهیونیسم دینی به کابینه با اختیارات گسترده در وزارت جنگ ابراز نگرانی کردند.

به گزارش عصرقائم، مسؤولان موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی در گفتگو با “i۲۴news” ضمن ابراز نگرانی خود از ورود بتسلئیل اسموتریچ، رئیس حزب صهیونیسم دینی به کابینه آتی این رژیم با اختیارات گسترده در وزارت جنگ اظهار کردند: اسموتریچ بر کنترل بر مدیریت مدنی و ماموریت هماهنگ‌کننده عملیات دولت در کرانه باختری پافشاری دارد و اظهاراتش هرگز وعده‌های انتخاباتی نخواهند بود.

آنها در ادامه تاکید کردند که نتیجه آن متوجه درگیری‌های دو طرف اسرائیلی و فلسطینی و نیز امنیت اراضی اشغالی خواهد شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در طول هفته‌های گذشته به نگرانی مسؤولان ارشد این نهاد اسرائیلی اشاره و اعلام کردند: واژه نگرانی برای انتقال کامل احساس کارشناسان حوزه “دفاعی” کافی نیست و این کارشناسان که در طول سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای آرام کردن منطقه و ثبات روابط میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انجام دادند، به شدت نگران هستند.

این مسؤولان امنیتی اسرائیلی فاش کردند که نگرانی‌شان تنها محدود به تصمیم‌گیری‌های “نابرابر” نیست و آنها نگران اجرایی شدن این تصمیمات هستند که با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره تشدید اوضاع منطقه تا این لحظه اجرایی نشده‌اند.

آنها افزودند: در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۶۰ فلسطینی در کرانه باختری کشته شدند.

این مسؤولان اسرائیلی معتقدند که عدم تشدید اوضاع در اراضی فلسطینی به دلیل توانایی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در بازدارندگی نیست، بلکه به دلیل کارآمدی “سازوکارهای غیرنظامی” (همانند تعداد زیادی از مجوزهای کار) همراه با اقدامات متقابل گسترده است. در این صورت، افکار عمومی فلسطین در صورت تصمیم به قیام، چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد و این همان دلیل اصلی به وجود آمدن گروه‌های کوچکی همانند عرین الاسود است.

همچنین آنها گفتند: ما باید از پایداری آرامش در منطقه اطمینان یابیم بنابراین بهتر است ایتامار بن گویر، وزیر تعیین شده برای پست امنیت “ملی” از بازدید از حرم قدسی در شهر قدس خودداری کند و در صورتی که تصمیم به انجام این بازدید بگیرد، ما توصیه می‌کنیم آن را تا پایان ماه رمضان به تعویق بیاندازد.

علاوه بر نگرانی‌های مطرح شده از سوی مسؤولان اسرائیلی، تصمیم رئیس حزب قدرت یهود برای تغییر شرایط بازداشت اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نیز نگران‌کننده است.

مسؤولان این نهاد امنیتی در کنار چهره‌های سیاسی ابراز نگرانی کردند که اسرائیل در صدر اولویت‌های دولت آمریکا نیست و دلایل متعددی برای این مساله وجود دارد به عنوان دیوان بین‌المللی دادگستری و نیز تحقیقات درباره ترور شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی و پافشاری آمریکا بر بازگشایی گذرگاه النبی به هر قیمتی و هیچ چیزی اتفاقی نیست.

اسموتریچ در واکنش به این ابراز نگرانی‌ها در گفتگو با سایت i۲۴news مدعی شد: اسرائیل ارتشی دارد که از امنیت آن حفاظت می‌کند، در یک ساختار منحصرا دموکرات قرار نیست مسؤولان ارشد در روند دموکراسی از طریق رسانه‌ها دخالت کنند.

او افزود: من مسؤولانه عمل خواهم کرد و هر کس بخواهد فرصت بیان محترمانه و مستدل موضعگیری خود را در اتاق‌های گفتگو خواهد داشت اما در نهایت تصمیم‌گیری‌ها از سوی سطوح سیاسی صادر خواهد شد و نهادهای مختلف آنها را اجرا خواهند کرد و هر کسی با این مساله موافق نیست، از سمت خود کناره‌گیری کرده و در انتخابات دور آتی شرکت کند.

بن گویر در بیانیه‌ای اعلام کرد، باور کردن اینکه کسی در نهاد امنیتی تصور داشته باشد تسلیم شدن در برابر تهدیدها وضعیت امنیتی را بهتر می‌کند و این را به وزیر توصیه کند، برایم دشوار است، متعجب نیستم این فرد دیدار را علنی انجام نداده چرا که در این صورت باید برای حسابرسی و توضیح علت حضور افرادی حامی صلح در موسسه امنیتی حضور یابد.

او در ادامه مدعی شد: از حرم قدسی بازدید کردم و خواهم کرد و اگر کسی تهدید کرد باید فورا بازداشت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 19 =