کد خبر : 315531
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
-

دیدار نخست‌وزیر عراق و پادشاه اردن

دیدار نخست‌وزیر عراق و پادشاه اردن

منابع رسانه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی نخست‌وزیر عراق و پادشاه اردن در امان درباره همکاری اقتصادی و تجاری میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی پس از ورود به شهر امان با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، در این دیدار ابعاد همکاری‌های دو کشور و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

السودانی و عبدالله دوم همچنین درباره تعدادی از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و نقش محوری عراق در منطقه و تمایل این کشور به همکاری در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای، گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر عراق پیش از ترک بغداد به مقصد اردن برای مشارکت در دومین کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت، این کنفرانس را برای کشورش مهم ارزیابی کرده بود.

نشست سه جانبه السیسی، عبدالله دوم و السودانی در حاشیه کنفرانس بغداد

همچنین ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، به منظور مشارکت در کنفرانس بغداد ۲ برای همکاری و شراکت به اردن رفت.

به گزارش روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که مشارکت سیسی در این کنفرانس در چارچوب حمایت از مصر برای بازگشت عراق به نقش موثر و متوازن خود در سطح منطقه ای و تضمین امنیت و ثبات آن است.

وی افزود که این کنفرانس به دنبال تکیه بر نتایج دور نخست کنفرانس بغداد برای بررسی راه های تضمین تقویت روند گفت‌وگوی سازنده با هدف حل مشکلات منطقه علاوه بر آماده سازی شرایط مناسب برای شراکت، همکاری و تکامل اقتصادی بین عراق و کشرورهای همجوار و دوست است.

راضی تصریح کرد که سیسی در این کنفرانس با شماری از سران شرکت کننده از جمله پادشاه اردن دیدار دوجانبه خواهد داشت.

رئیس جمهور مصر در نشست سه جانبه با پادشاه اردن و نخست وزیر عراق که با هدف حمایت و تعمیق روابط تاریخی متمایز بین سه کشور است، نیز شرکت خواهد کرد.

اردن امروز میزبان دومین کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت با دو مهمان جدید یعنی بحرین و عمان است.

دیدار نخست‌وزیر عراق و پادشاه اردن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =