کد خبر : 315484
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

افزایش مقاومت کفپوش‌های بتنی صنایع دریایی با نانو

افزایش مقاومت کفپوش‌های بتنی صنایع دریایی با نانو

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان کفپوش‌های مقاوم به سایش را برای کاربرد در صنایع دریایی و کشتیرانی به تولید رساندند.

به گزارش عصرقائم، کشش، مقاومت و عمر کفپوش‌های بتنی تولید شده با فناوری نانو نسبت به نمونه‌های معمولی بیشتر و بالاتر است. این ویژگی منحصر به فرد کمک کرده است تا از این محصول مقاوم و سخت در مکان‌هایی مانند انبارهای صنایع دریایی و کشتیرانی، بندرگاه‌ها و اسکله‌ها که عوامل مخرب محیطی همچون فشار و ضربه‌های شدید مکانیکی وجود دارد، به راحتی استفاده کرد.

این محصول از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده و «مقاومت مکانیکی عالی»، «وزن پایین»، «نفوذناپذیری و جذب سطحی پایین آب»، «مقاومت خمشی بهبود یافته»، «مقاومت بالا نسبت به ضربه»، «کیفیت و سطح ظاهری مناسب»، «دوام بالا» و «تغییر ابعادی کم» از جمله ویژگی‌های این نوع کفپوش‌‍‌های بتنی است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این محصول در دو سطح رویی و سطح بستر ساخته شده است. در سطح رویی که هنگام استفاده از کفپوش نمایان است و در معرض سایش قرار می‌گیرد، از مصالح ریزدانه و یکنواخت استفاده می‌شود؛ اما سطح بستر که زیر لایه رویی قرار گرفته و پس از چیدن کفپوش در تماس با زمین بوده و نمایان نیست، از مصالح درشت دانه‌تری استفاده می‌شود.

از این کفپوش‌های می‌توان در «سیستم‌های روسازی کف و ضد سرخوردگی»، «کف‌سازی صنعتی و تزئینی»، «مکان‌هایی که سطوح تحت سایش شدید قرار دارند»، «پارکینگ‌ها، انبارها و بندرگاه‌ها»، «سطح معابر، پیاده‌روها و تقاطع‌ها»، «کف پله محوطه‌های بیرونی»، «رویه رمپ‌ها، شیب‌ها و پیچ‌ها»، «کف‌های هشداردهنده و سرعت‌گیر حاشیه‌ای و عرضی جاده‌ها و اتوبان‌ها و رویه محدوده‌های ایستگاه‌های عوارضی» و «رویه محوطه‌های پالایشگاهی و جایگاه‌های سوخت‌گیری» استفاده کرد.

افزایش مقاومت کفپوش‌های بتنی صنایع دریایی با نانو

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − ده =