کد خبر : 315175
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
-

احتمال افزایش تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی

احتمال افزایش تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی

یک کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر این که اقدامات رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا بی تاثیر خواهد بود، گفت: زمانی که افراطی هایی مانند نتانیاهو به قدرت می رسند، شاهد تقابل فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی هستیم یعنی قطعا درگیری و تنش به شدت افزایش پیدا می کند.

به گزارش عصرقائم، عماد آبشناس در گفت‌وگو ، در تحلیل خود از انتخاب رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) که متحد نتانیاهو نیز می باشد، گفت : در حال حاضر شاهد قدرت گرفتن رژیم صهیونیستی هستیم، بعد از ناکامی های آمریکا در نظم دادن به ریاست های خودش در سطح جهان، اتفاقاتی که در اروپا رخ داد و از سوی دیگر تعلل آمریکا در توافق با ایران و… منجر شد تا جریان راست افراطی قدرت بیشتری پیدا کند.
وی افزود: به خاطر سیاست های بین المللی دولت آمریکا، در درون رژیم صهیونیستی نتانیاهو از جریان راست افراطی توانست در انتخابات رای بیشتری به دست آورد اما این که چه اندازه بتواند دولت تشکیل دهد و موفق باشد موضوعی قابل بحث است.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: در مقابل فلسطینی ها نیز زمانی که افراطی هایی مانند نتانیاهو به قدرت می رسند آن ها هم به سمت تندروی می روند و شاهد تقابل فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی هستیم یعنی قطعا درگیری و تنش به شدت افزایش پیدا می کند.
آبشناس با تاکید بر این که احتمال تنش در کل منطقه نیز وجود خواهد داشت، گفت: برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی وارد مصالحه شدند آن ها هم در حال عقب نشینی هستند ما موضع ملت های عرب را در جریان مسابقات فوتبال جام جهانی دیدیم که چقدر نسبت به ماجرای فلسطین موضعی مخالف رهبران خود داشتند، بنابراین علی رغم تمام تبلیغات انجام شده ملت های این کشورها شدیدا مخالف همکاری با رژیم صهیونیستی هستند.

وی درباره سیاست های رژیم صهیونیستی در قبال ایران نیز اظهار داشت: هم اکنون همه موضوعات در انتظار سیاست و تصمیم گیری دولت آمریکا است، اقدامات رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا بی تاثیر خواهد بود.
این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: امروزه بسیاری در درون آمریکا از تمام جناح های سیاسی منتقد سیاست های عربی در قبال رژیم صهیونیستی هستند در این راستا بعید نیست که آمریکا به سمت انجام توافق هسته ای با ایران برود و از یکسری مواضع خودش کوتاه بیاید.
آبشناس در پایان یادآور شد: برخی محافل دیپلماتیک بر این باور بودند که اروپا منتظر روشن شدن حوادث درون ایران و آمریکا نیز در انتظار نتایج نهایی انتخابات کنگره است اما گویا به ژانویه موکول شده و احتمال دارد آمریکا بخواهد سرکشی های مقامات سیاسی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را کنترل کند تا تعادلی برقرار شود بعد وارد عمل شود.

احتمال افزایش تنش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =