کد خبر : 314785
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

دلالان چوب منتظر واکنش نمایندگان ملت باشند

دلالان چوب منتظر واکنش نمایندگان ملت باشند

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق چوب به هر شکلی از کامیونی گرفته تا وانتی در حجم کم خیانت به نسل‌های آینده است و باید برخورد قانونی صورت بگیرد تا شاهد افزایش تخلف در این راستا نباشیم.

به گزارش عصرقائم، محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگار ما در مورد قاچاق چوب از جنگل‌های شمال به ویژه جنگل‌های هیرکانی گفت: اغلب مناطق کوهستانی به لحاظ سوخت رسانی مجهز شده‌اند، اما با تمام این تفاسیر، مناطق کوهستانی و صعب العبوری وجود دارند که از وجود انرژی گاز محروم و ساکنان آن مجبور به استفاده از چوب درختان برای تامین گرمای خود هستند و نمی توانیم از این گروه به عنوان قاچاقچی چوب یاد کنیم.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از پروژه‌های موفق عمرانی انتقال گاز رسانی به مناطق و روستاهای شمالی است، یک پروژه ۹ هزار متری در منطقه شرق نوشهر و همچنین پروژه ۵۰۰ میلیارد تومانی در غرب چالوس کلید خورده که این مسئله کمک بزرگی برای حفظ منابع طبیعی خواهد کرد و مانعی برای عدم دست درازی بشر به چوب درختان برای مصارف شخصی است.

وی در ادامه تاکید کرد: هرگونه دست درازی به طبیعت از قاچاق چوب گرفته تا برداشت بی رویه از ذخایر آبی با حجم زیاد یا کم تبعات گرانی به دنبال خواهد داشت؛ ما مجاز نیستیم بنا به هر علتی منابعی که به تمام نسل‌ها تعلق دارد را مورد بهره برداری بیش از اندازه قرار دهیم؛ منابع طبیعی جزو خط قرمز ملت است، گاهی بشر مجاز به استفاده از منابع طبیعی در راستای حفاظت محیط زیست است اما مجاز به تخریب محیط زیست نیست.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با سوء استفاده گران منابع طبیعی به ویژه چوب جنگل‌ها به واسطه دلالان بی تردید از طرف نمایندگان واکنش به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: از قوه قضاییه گرفته تا روی کار آمدن سازمان‌های مختلف برای حفاظت از محیط زیست روش‌ها و راهکارهای خوبی برای حفاظت از محیط زیست هستند اما اصل ماجرا اینجاست که باید آگاهی مردم را نسبت به طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی افزایش دهیم و از مردم برای حفاظت و حراست محیط زیست کمک بگیریم.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: قاچاق چوب به هر شکلی از کامیونی گرفته تا وانتی در حجم کم خیانت به نسل آینده است و باید برخورد قانونی صورت بگیرد ضمن اینکه با متخلفان برخورد می‌شود و اقدام فرهنگی در این راستا شکل بگیرد و مردم را برای حفاظت از محیط زیست پای کار بیاوریم.

دلالان چوب منتظر واکنش نمایندگان ملت باشند/مجاز به تخریب محیط زیست نیستیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − دوازده =