کد خبر : 314636
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
-

۴ راه آسان یافتن کلمات کلیدی برای سئو

۴ راه آسان یافتن کلمات کلیدی برای سئو

محتوای مرتبط، سئو محور و با کیفیت برای وبسایت هر کسب و کاری ضروری است؛ زیرا رتبه سایت در نتایج جست و جوی گوگل را بهبود می‌بخشد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از بیزون، نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت از اصلی ترین مراحل نگارش محتواست که برای بسیاری از کسب و کارها، کار دشواری است. اگر ایده‌های خوبی برای نگارش در سرتان دارید؛ اما نمی‌دانید چگونه کلمات کلیدی را جست و جو کنید و از مهم بودن آن کلمات و سرچ شدن آن‌ها توسط کاربران اینترنت مطمئن شوید؛ با ما همراه باشید.

نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب

بدون انتخاب کلمه کلیدی نمی‌توانید به پیشرفت سایت خود، کمک کنید. در چنین شرایطی یا محتوای اشتباه و بی‌هدفی تولید می‌کنید و یا ناامید می‌شوید؛ زیرا به نتایج دلخواه خود نمی‌رسید. کلمات کلیدی، محتوا و سئو را سازماندهی و برنامه‌ریزی می‌کنند. در ادامه به معرفی نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب در ۴ روش می‌پردازیم.

پیشنهادات گوگل (Google Queries – Auto Suggest)

عبارت یا کلمه کلی که مدنظر دارید را درGoogle  جست و جو کنید. گوگول در هنگام تایپ کردن شما، پیشنهاداتی را برای سرچ کردن، ارائه می‌دهد. این پیشنهادات را یادداشت کنید و درباره هر کدام به طور جداگانه جست و جو کنید. پیشنهادات گوگول معمولا سرچ‌های پر تکرار باقی افراد است. در چنین شرایطی شما در نهایت یک لیست کامل از کلمات کلیدی خواهید داشت.

جست و جوهای مرتبط (Google Searches Related To)

هنگامی که عبارتی را سرچ می‌کنید و نتایج جست و جو برای شما نمایش داده می‌شود، به صفحه اولی که گوگل برای جست و جویتان آورده است، بروید. گوگل در پایین صفحه جست و جوهای مرتبطی را به شما نشان می‌دهد. این جست و جوها در نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب، شما را یاری می‌کنند. این سرچ‌های مرتبط را یادداشت کنید و این کار را تا زمانی که مجموعه‌ای کامل از عبارات کلیدی داشته باشید، ادامه دهید.

به عبارات جست و جوی خود، مکان اضافه کنید.

اگر کسب و کار شما به شکلی است که محصولات یا خدماتی را در یک مکان خاص عرضه می‌کنید، باید روی کلمات کلیدی محلی بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) تمرکز کنید. برای مثال وقتی فردی عبارت «بازسازی آشپزخانه سنت لوئیس» را سرچ می‌کند، به دنبال خدمات مورد نظرش در یک لوکیشن مشخص است. شما باید کلمات کلیدی انتخابی خود را بر ارائه خدمات یا محصولات در مکان‌هایی که برای کسب و کار شما مهم هستند، متمرکز کنید.

شخصیت جامعه هدف را بررسی کنید.

قطعا کسب و کار شما جامعه خاصی دارد. سن، جنسیت، رفتار، علایق، عادات و… در خریداران مختلف متفاوت است؛ اما با توجه به نوع کسب و کار، گاهی مخاطبان و جامعه هدف در برخی از این ویژگی‌ها اشتراکاتی دارند. شما با بررسی جامعه هدف خود، می‌توانید شناخت بهتری نسبت به خریداران پیدا کنید و در نتیجه متوجه شوید که دنبال چه کلمات کلیدی‌ای هستند.

ابزار Google Keyword Planner

هر عبارت و کلمه کلیدی‌ای که از طریق پیشنهادات گوگل و جست و جوهای مرتبط و سرچ با اسم مکان مورد نظر خود، به دست آورده‌اید را در نهایت وارد ابزار Google Keyword Planner کنید. این بهترین، معتبرترین و رایج‌ترین نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب است. به وسیله این ابزار، می‌توانید ایده‌های بیشتری به عنوان کلمات کلیدی پیدا کنید و کلمات دیگری که این ابزار به شما پیشنهاد می‌دهد را هم بررسی کنید.

اکنون شما آماده نگارش محتوا هستید!

چند ایده ساده برای نگارش مطلب در وب سایت

یافتن کلمات کلیدی برای سئو

پس از آشنایی با نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب فراموش نکنید که اولویت‌بندی کلمات کلیدی بسیار مهم است. گاه شما با لیستی بزرگ از کلمات کلیدی روبرو می‌شوید! هدف قرار دادن همه این کلمات به یکباره و در یک بازه زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست. پس، آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. مثلا کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات سودآورتان را اولویت قرار دهید.  در ادامه چند ایده ساده برای نگارش مطلب در وب سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • فرض کنید که کاربری در سایت شما سوالی می‌پرسد و شما در بخش نظرات پاسخ او را می‌دهید. در این حالت، فقط به یک نفر پاسخ داده‌اید و افراد زیادی از اطلاعات شما استفاده نکرده‌اند. حال فرض کنید که همین پاسخ را به عنوان یک مقاله در بخش بلاگ، مقالات یا مجله وب‌سایتتان منتشر کنید. صدها نفر می‌توانند به آن مطلب رجوع کنند و پاسخ سوالشان را دریافت کنند. پس یک ایده ساده برای تولید محتوا استفاده از دغدغه‌های کاربران و پاسخ دادن به سوالات آن هاست.
  • در جلسات کاری یا حتی گفت و گوهای دوستانه، صدای افراد در هنگام بیان مشکلات گوناگون در حوزه کسب و کار خودتان را ضبط کنید (البته با رضایت شخصی شان!). سپس صداهای ضبط شده را گوش دهید. رونویسی کنید و مشکل اصلی افراد را پیدا کنید. شما از این مشکلات برای پیدا کردن کلمات کلیدی و در نهایت نگارش محتوا و سئو استفاده می‌کنید.
  • از ویدیوهای موجود در فضای مجازی به خصوص شبکه‌هایی مانند یوتیوب استفاده کنید. در ویدیوهای مرتبط با کسب و کار شما، قطعا ایده‌هایی برای نگارش مطلب دیده می‌شود.

نتیجه گیری

هر کسب ‌و کاری که وبسایتی داشته باشد، برای رشد و موفقیت به کلمات کلیدی مخصوص کسب ‌و کار خود نیاز دارد. اهمیت استفاده از کلمات کلیدی هر روز بیشتر از دیروز افزایش می‌یابد؛ زیرا کلمات کلیدی به بهبود سئو و در نهایت بهبود کسب و کار و افزایش مشتریان کمک می‌کنند و فروش را چند برابر می‌کنند. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با نحوه یافتن کلمات کلیدی آشنا کنیم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =