کد خبر : 314706
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
-

محمود عباس: از طریق مقاومت مردمی و اقدام بین‌المللی با حمله اسرائیل مقابله می‌کنیم

محمود عباس: از طریق مقاومت مردمی و اقدام بین‌المللی با حمله اسرائیل مقابله می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، مقابله با دشمن اسرائیلی از طریق توسعه دامنه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز و اقدام در سطح بین‌المللی صورت می‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) در سخنرانی ضبط شده‌ای در یک مراسم بزرگداشت در شهرداری رام‌الله اظهار کرد: مقابله با دشمن اسرائیلی از طریق گسترش دامنه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز و اقدام در سطح بین‌المللی صورت می‌گیرد.

عباس گفت: ما در برابر این تجاوز پرچم تسلیم بلند نکردیم و هرگز این کار را نخواهیم کرد، ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و در سرزمین‌مان باقی خواهیم ماند و مقاومت خواهیم کرد، ما دامنه مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز را گسترش خواهیم داد و در سطح بین‌المللی نیز اقدام خواهیم کرد و تمامی دوستداران صلح و عدالت با ما همراه هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: این اقدامات برای مجبور کردن اسرائیل به توقف اشغالگری و تجاوزهایش و نیز محاکمه آن بابت جنایات و نقض قوانین بین‌المللی انجام می‌شود.

او در ادامه بر اهمیت قدرت نرم در حمایت از حق، عدالت و صلح و پشتیبانی از طرح ملی فلسطین که به صلح عادلانه و فراگیر پایبند است، تاکید کرد و گفت: اسرائیل در هر ساعت مرتکب تجاوزها و نقض‌هایی در حق مردم، سرزمین و مقدسات ما می‌شود.

عباس ادامه داد: این رژیم اشغالگر و استعمارگر با سربازان و شهرک‌نشین‌های تروریست خود، حمله برنامه‌ریزی‌شده‌ای را علیه سرزمین و مردم ما پیاده می‌کند.

همچنین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: شهرک‌سازی‌های تروریستی اسرائیل همانند غده‌ای سرطانی رشد می‌کنند و شهرک‌نشین‌های تروریست در این سرزمین دست به فساد می‌زنند، کشتارها به دست سربازان این رژیم اشغالگر متوقف نمی‌شود و این رژیم پیکرهای ده‌ها تن از شهدا را همچنان تحویل نمی‌دهد و خانه‌ها را ویران، اراضی را مصادره و اقتصاد را نابود می‌کند و مانع سرمایه‌گذاری ما در منابع طبیعی‌مان می‌شود.

او در پایان نیز کمپین مخالفت با اشغالگری و سیاست آپارتاید و تبعیض نژادی را به منزله پیروزی عدالت، ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی و تاکیدی بر حق قانونی مقاومت در برابر این رژیم اشغالگر و استعمارگر دانست.

کرانه باختری از چند ماه قبل شاهد افزایش چشمگیر تنش‌ها به دنبال یورش‌ها و بازداشت‌های صورت گرفته توسط اسرائیل است که به درگیری‌هایی میان سربازان این رژیم و شهرک‌نشین‌ها از یک طرف و فلسطینی‌ها از طرف دیگر منجر می‌شود.

طبق داه‌های جنبش حقوقی و اسرائیلی “صلح اکنون”، در حال حاضر حدود ۶۶۶ هزار شهرک‌نشین در ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ کانون شهرک‌نشینی (فاقد مجوز دولت اسرائیل) در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی سکونت دارند.

محمود عباس: از طریق مقاومت مردمی و اقدام بین‌المللی با حمله اسرائیل مقابله می‌کنیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =