کد خبر : 314656
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
-

مازندران نباید جلوه‌گاه فرهنگ‌های وارداتی باشد

مازندران نباید جلوه‌گاه فرهنگ‌های وارداتی باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: استانی با با سابقه عظیم فرهنگی و پیشینه مهم نباید جلوه‌گاه فرهنگ‌های وارداتی باشد بلکه باید فرهنگ بومی مازندران حفظ و تقویت شود.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش شهرداران استان مازندران با بیان اینکه اگر شهرداری خوب کار کند ۵۰ درصد رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی برآورده می شود، اظهار کرد: متاسفانه شهرداران و شوراها با ناهماهنگی بین خودشان پدر مردم را در آورده‌اند؛ از این رو باید باهم تعامل کنند.

محمدی لائینی تاکید کرد: شهرداران باید با امام جمعه هماهنگ باشند زیرا مدیریت‌ امور مذهبی، اجتماعی و دینی با هماهنگی این دو بهتر اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه شهرداران باید به مناسبت‌های مذهبی اعم از شهادت و ولادت توجه بیشتری داشته باشند تصریح کرد: در ایام و مناسبت‌ها، محیط شهری با فضاسازی مناسب باید رنگ بوی مذهبی به خود بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: فضاسازی دائمی شهرها موضوع مهمی است که باید توسط شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد و در کنار تبلیغات گوناگون محیطی، مسائلی معنوی همچون نماز برای تقویت بُعد روحانی انسانی مدنظر بوده و تنها جلوه های مادی و دنیوی مورد توجه قرار نگیرد.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل مازندرانی باید توسط شهرداری‌ها حفظ و برجسته شود تا مردم با فرهنگ ملی و بومی و نمادهای مازندران آشنا شوند اظهار کرد: باید این اقدامات به گونه‌ای باشد تا مسافران و گردشگران با سوابق و افتخارات و مشاهیر مازندران آشنا شوند.

وی تصریح کرد: مازندران با سابقه عظیم فرهنگی و پیشینه مهم نباید جلوه‌گاه فرهنگ‌های وارداتی باشد بلکه باید فرهنگ بومی مازندران حفظ و تقویت شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه حاشیه شهرها باید مورد توجه قرار گیرد چراکه آسیب ها در حاشیه شهرها بیشتر است گفت: عمده روستائیان در حاشیه شهرها به دلیل مشکلات مالی زندگی می‌کنند که باید به این افراد رسیدگی شود زیرا توجه به محرومین موجب خشنودی خداوند است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، توجه به سلامت و  ورزش و برخورداری از امکانات ورزشی در شهرها را بخشی از راهکار حفظ سلامت برای نهاد شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: شهرها باید از نظر امکانات ورزشی غنی باشند و همچنین امکانات وسیع و ارزان برای بانوان باید فرآهم باشد.

محمدی لائینی اظهار کرد: آرامستان‌ها مانند کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۹۹ نباید منبع درآمد شهرداری‌ها قرار گیرند چراکه این موضوع خودبه‌خود باعث حرکت به سمت جریمه کردن مردم برای کسب درآمد شهرداری‌ها می شود.

مازندران نباید جلوه‌گاه فرهنگ‌های وارداتی باشد/لزوم تعامل شهرداران و شوراها برای حل مشکلات مردم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =